Web Analytics Made Easy - Statcounter

بین الملل تابناک: «اسرائیل در هفته‌ای که گذشت»؛ بسته‌ای خبری است که به مهم‌ترین خبرها، رویداد‌ها و تحلیل‌های درون سرزمین‌های اشغالی می‌پردازد. در واقع، آنچه قصد داریم در اینجا بدان بپردازیم، علاوه بر رویدادها، دیدگاه‌ها و نظریاتی است که از سوی رسانه ها، مقامات و تحلیلگران رژیم صهیونیستی درباره مسائل مختلف منتشر و نیز به تدابیری که این رژیم برای مدیریت رویداد‌های مختلف اتخاذ می‌کند پرداخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رویدادها

 سایت حد شوت بيتخون سدية: ارتش اسرائیل در پاسخ به شلیک موشک از نوار غزه به اهداف داخل نوار غزه حمله کرد.

منابع عبری: یک آتش سوزی بزرگ نزدیک کارخانه شرکت رافائل از زیرمجموعه های صنایع دفاعی ارتش اسرائیل در منطقه شمال غرب حیفا و اشغالگران احتمال می دهند که این آتش سوزی عمدی است.

روزنامه یدیعو احرونوت، خبر کشته شدن یهودا کوهین، جاسوس اطلاعات رژیم صهیونیستی در مکزیک را منتشر کرد.

 منابع عبری: در پاسخ به شلیک بالون ها و موشک ها از نوار غزه، ارتش اسرائیل حمله به نوار غزه را آغاز کرد.

سایت عبری موغ بوکیر: حماس دایره شلیک موشک را گسترش داد: آماج قرار دادن شهر اسدود برای اولین بار از زمان بالا گرفتن تنش‌ها.

 رسانه های عبری: یک پهباد از نوار غزه حرکت و یک موشک را نزدیک مرزهای نوار غزه شلیک کرد و یک سرباز در آنجا زخمی شد.

شبکه ۱۳ ـ نتیجه بمباران عسقلان: دو کشته و ۷۴ زخمی که وضعیت دو تن از آن‌ها خطرناک و ۲ تن تا حدودی خطرناک و ۴۹ تن با جراحت کم و ۲۱ نفر نگران کننده

شبکه ۱۳ عبری: گزارش‌های عربی از شلیک سه موشک از لبنان به سمت اسرائیل

شبکه ۲۰ عبری: ساکنان شهر اللد العرب کاملا از یک محله یهودی شهر خارج شدند و فقط ۴ تن از نیرو‌های پلیس برای نگهبانی آن باقی مانده اند.

منابع عبری: آمار رسمی اشغالگران از آغاز بالاگرفتن تنش‌ها با غزه: ۱۱ کشته و ۲۱۷ زخمی که جراحت ۶ نفر خطرناک است.

روزنامه معاریف: ده‌ها تظاهرات کننده لبنانی به مرز بین لبنان و اسرائیل هجوم بردند و ارتش به سمت آن‌ها شلیک کرد.

دیدگاه‌ها و نظریات

_ دادگاه عالی اسرائیل: به تأخیر افتادن جلسه در مورد خانواده‌های محله شیخ جراح و اعلام کرد که یک زمان دیگر طی ۳۰ روز آینده اعلام خواهد کرد.

_ یوسی یهوشاع: وضعیت اسرائیل در این روز‌ها بدترین وضعیت طی ۷۲ سال گذشته است.

_ ارتش اسرائیل تخمین زد که تحولات خطرناکی در کرانه باختری و نوار غزه احتمالا رخ خواهد داد و در تمامی جبهه‌ها امکان بالا گرفتن تنش‌ها و انفجار خطرناک‌تر وجود دارد.

_ مرکز امنیت ملی در رژیم صهیونیستی: قدس هنوز در مرکز درگیری بین اسرائیل و فلسطین قرار دارد.

_ شبکه اسرائیلی کان: هیچ کس اعتقاد نداشت که هشدار در قدس باشد و تمامی گام‌هایی که اسرائیل برداشت (از جمله لغو راهپیمایی و جلوگیری از یورش به مسجد الاقصی) مانع موشک‌های شلیک شده از نوار غزه نشد.

_ خبرنگار رادیوی ارتش: حماس به حزب الله شماره ۲ در مرز‌های غزه تبدیل شده است.

_ بن کسبیت روزنامه نگار اسرائیلی: برای اولین بار از ایجاد اسرائیل یک سازمان فلسطینی در وقت مشخص در مورد قدس به اسرائیل هشدار می‌دهد و هشدار خود را در همان زمان عملی می‌کند.

_ شبکه ۱۲ عبری: دشمن عملیات را حامیان دیوار نامیده است.

_ امیر بوخیوط تحلیلگر سایت والاه: حماس در دور فعلی از باطری موشک برای شلیک‌های متمرکز استفاده می‌کند و این تغییر دیگری در قواعد بازی است.

_ شبکه اسرائیلی کان: حماس از تاکیک جدیدی استفاده و تهدید به استفاده از موشک‌های جدید می‌کند و در صورت هدف گرفتن برج ها، به تل آویو موشک شلیک می‌کند.

_ خبرنگار رادیو ارتش اسرائیل: اسرائیلی‌ها امروز تصوری از جنگ با حزب الله را دریافت کردند.

_ جدعون لیفی تحلیلگر سیاسی و اقتصادی اسرائیلی: ما بدون حمایت شدیم و مقصد ما باید به سمت اروپا باشد و آن‌ها باید مانند پناهندگان از ما استقبال کنند.

_ بر اساس اعلام تحلیلگران اسرائیلی: بزرگترین چالش در این دور از نبرد‌ها، هواپیما‌های کامیکازی (انتحاری) است که کم خطرتر از موشک‌ها نیستند.

_ سایت عبری والاه: لیبرمان با اشاره به جنگ غزه و رویداد‌های داخلی گفت: نتانیاهو، تو ما را به خطر انداختی؛ برو و ما را رها کن.

_ بنیامین نتانیاهو: هنوز حرف آخر علیه حماس زده نشده است و این عملیات تا زمانی که ضرورت یابد ادامه خواهد یافت.

_ هارتس: ممکن است ارتش اسرائیل به دلیل شورش‌های داخل اقدام به توقف عملیات نظامی به غزه کند.

_ امیر بوخبوط: ارتش اسرائیل در تعیین مکان موشک‌های دوربرد حماس با مشکل مواجه است.

_ رسانه‌های اسرائیلی: سخنگوی نخست وزیر اشغالگران: حماس با بیش از ۲۰۰۰ موشک ما را بمباران کرد.

_ ناحوم برنیاع تحلیلگر اسرائیلی: حماس برای املاک خود یا موشک‌های خود نمی‌جنگد بلکه برای آگاهی ملت خود می‌جنگد.

_ لیبرمن: اگر وضعیت ما با حماس این گونه است با حزب الله و ایران چگونه خواهد بود.

اقدامات

دشمن صهیونیسم: متوقف کردن حرکت قطار‌ها در جنوب در پی آتش سوزی نزدیک مسیر قطار

ارتش اسرائیل: در پی شلیک بالون‌های آتش زا و موشک‌ها، تصمیم گرفت منطقه صید در نوار غزه را کاملا ببندد.

تالیف رام: ارتش تصمیم گرفت به دلیل شرایط امنیتی غزه، مانور بزرگ را تا اطلاع ثانوی به تأخیر بیندازد.

روزنامه معاریف: سازمان امنیتی اسرائیل تخمین می‌زند که دور نبرد با غزه تا چند روز ادامه خواهد داشت.

شبکه ۱۳ عبری: بنی گانتس وزیر ارتش اسرائیل با فراخواندن ۵۰۰۰ سرباز ذخیره موافقت کرد.

سایت موغ بوکرـ در پی بالارفتن تنش‌ها در غزه: ارتش نیرو‌های چترباز را برای تقویت امنیت در شهرک‌های غلاف غزه فراخواند.

رادیو ارتش: شعبه اطلاعات جاسوسی اسرائیل در امان: بررسی لو رفتن اطلاعات به مردم اسرائیل در مورد برنامه قسام برای حمله به غلاف غزه که منجر به ترک ساکنان جنوب شد و برنامه ارتش را خراب کرد.

منابع نظامی عبری: تمام کار‌هایی که اکنون برای جلوگیری از ورود خرابکاران به شمال غزه و ربوده شدن سربازانمان انجام می‌دهیم قبل از اعلام آتش بس است.

برخی منابع به سایت عبری ۰۴۰۴ اعلام کردند: نتانیاهو به زودی به دنبال پایان دادن به عملیات نظامی به نوار غزه است و این مسأله به کاهش آتش حماس بستگی دارد.

معاریف: گانتس وزیر ارتش امروز با تجهیز نیرو‌های پلیس اسرائیل با سلاح برای سامان دهی مجدد شهر‌های اسرائیلی موافقت کرد

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: نحوه برگزاری امتحانات مدارس 1399 1400 انتخابات 1400 غزه اسرائیل فلسطین غزه حماس نحوه برگزاری امتحانات مدارس 1399 1400 انتخابات 1400 غزه ارتش اسرائیل نوار غزه حزب الله موشک ها تنش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۳۹۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هجمه مسئولان صهیونیست ضد گالانت درباره وضعیت جبهه شمال

مسئولان سابق و کنونی رژیم صهیونیستی با اشاره به اینکه ارتش این رژیم در عملیات‌های خود ضد حزب‌الله موفق نبوده است از مقامات اسرائیلی و به ویژه وزیر جنگ آن خواستند از توهم خارج شوند و واقع بین باشند و بدانند که وضعیت جبهه شمالی تا چه اندازه آشفته است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، بعد از انجام عملیات‌های پیشرفته کمی و کیفی حزب‌الله لبنان علیه مواضع رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی طی چند هفته گذشته انتقادات مسئولان و شهرک نشینان صهیونیست از ارتش و کابینه این رژیم به شکل قابل توجهی افزایش پیدا کرده و آنها به شکل مداوم درباره عواقب تشدید جنگ با مقاومت لبنان و وضعیت آشفته جبهه شمالی فلسطین اشغالی هشدار می‌دهند.

در همین زمینه «یعقوب عمیدور»  مشاور پیشین شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در واکنش به ادعاهای اخیر «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم اشغالگر که مدعی شده بود «اسرائیل نیمی از فرماندهان حزب الله را در جنوب لبنان حذف کرده است» گفت: این اظهارات گالانت بسیار مبالغه آمیز بوده و از او می‌خواهیم که در توهم زندگی نکند و واقع بین باشد.

شبکه 14 تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از این مقام سابق اسرائیلی اعلام کرد که مقدار موشک‌ها و سایر تجهیزات نظامی پیشرفته که حزب الله در اختیار دارد بسیار زیاد است و اکنون زمان جنگ در شمال نیست. ما باید واقع بین باشیم و اسرائیل نمی‌تواند هم‌زمان در غزه و لبنان بجنگد.

وی افزود که تاکنون بیش از 80 هزار شهرک نشین اسرائیلی در جبهه شمال آواره شده‌اند که نمی‌توانند به خانه‌های خود برگردند و ما اصلا نمی‌دانیم که جنگ در این جبهه چگونه شروع شد و چگونه پایان خواهد یافت. واقعیت آن است که عملیات‌های اسرائیل تاثیر زیادی روی توان رزمی حزب الله نگذاشته و ورود به یک جنگ گسترده با حزب الله بسیار دشوار است و عواقب سنگینی دارد. آنچه که در دو طرف مرزهای لبنان و اسرائیل (فلسطین اشغالی) رخ می‌دهد عملیات‌های تاکتیکی است که هیچ تاثیر عملی و راهبردی نداشته است.

1650 عملیات حزب‌الله لبنان علیه رژیم صهیونیستی طی 200 روزشهرک «مرگلیوت» با دهها موشک حزب‌الله هدف قرار گرفتضربه کاری به ارتش اسرائیل و ترجمه عملی تهدیدات نصرالله

از طرف دیگر رسانه‌های عبری گزارش دادند که از زمان آغاز درگیری‌ها در شمال حدود 4000 هزار راکت و 600 موشک ضد تانک از طرف حزب‌الله به اسرائیل شلیک شده است.

«گیورا زلاتس» رئیس شورای منطقه‌ای در الجلیل اعلی نیز به نوبه خود گفت که در حال حاضر شهرک های شمالی کاملا خالی شده و همه از آمدن به اینجا می‌ترسند. آنچه که گالانت اخیرا گفته و برخی تحلیلگران نظامی اسرائیلی می‌گویند هیچ اهمیتی برای ساکنان شمال که آواره شده‌اند ندارد. اسرائیل باید تصمیم بگیرد که چگونه ساکنان شمال را در تابستان به خانه‌هایشان برگرداند.

از طرف دیگر روزنامه عبری یدیعوت آحارانوت اعلام کرد که هدف راهبردی اسرائیل عقب راندن نیروهای ویژه رضوان حزب الله از مرزهاست تا ساکنان شمال بتوانند به خانه‌های خود برگردند اما می‌بینیم که این هدف محقق نشده است. در حال حاضر شهرک‌های شمالی خالی بوده و بعد از گذشت بیش از نصف سال از جنگ هیچ چشم اندازی برای پایان درگیری‌ها در شمال دیده نمی‌شود.

بعد از عملیات‌های پیشرفته حزب‌الله طی هفته‌های گذشته و به ویژه حملات ترکیبی و نیز عملیاتی که دو روز قبل علیه مقر فرماندهی تیپ گولانی ارتش اسرائیل انجام داد و به اعتراف منابع عبری، تلفات چشمگیری میان افسران این تیپ به جا گذاشت، رسانه‌های صهیونیستی بار دیگر به اشتباه محاسباتی و شکست اطلاعاتی ارتش اشغالگر اعتراف و اعلام کردند که اسرائیل روی این مسئله حساب کرده بود که حزب‌الله عملیات‌های خود را از یک سطح و حد خاصی بالاتر نخواهد برد اما اتفاقی که طی دوره اخیر شاهد آن بودیم کاملاً عکس این تصور است و همین مسئله اسرائیل را در برابر گزینه‌های سختی قرار می‌دهد.

شبکه کان رژیم صهیونیستی به نقل از تحلیلگران نظامی خود اعلام کرد که رسیدن پهپادهای حزب‌الله به شمال عکا یعنی «ما قبل از حیفا» باتلاقی را که ارتش اسرائیل در عرصه‌های مختلف از جمله جبهه لبنان با آن مواجه است، عمیق‌تر می‌کند؛ جایی که اسرائیل در قطع ارتباط میان جبهه جنوب لبنان و غزه به‌طور کامل شکست خورد و نتوانست نیروهای حزب‌الله را وادار به عقب‌نشینی از مرزهای فلسطین اشغالی کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اسموتریچ خواستار ترور رهبران حماس، نابودی کامل غزه و تحریم دولت رام‌الله شد
  • شلیک ۳ موشک از جنوب لبنان به سمت پایگاهی اسرائیلی
  • ۴ هزار موشک از لبنان به شمال فلسطین اشغالی شلیک شد
  • فیلم| فرمانده کل ارتش: ایران به هر کجای اسرائیل لازم باشد موشک می‌زند
  • هجمه مسئولان صهیونیست ضد گالانت درباره وضعیت جبهه شمال
  • ویدئویی جدید از حمله تنبیهی ایران به اسرائیل و عبور پرتابه‌های ایران از فراز دیوار ندبه + فیلم
  • روایت محافل عبری از سردرگمی و چالش جدید اسراییل مقابل حزب الله
  • آماده سازی گسترده ارتش اسرائیل برای حمله به رفح + تصاویر/ حماس آب پاکی را روی دست کشور‌های عربی ریخت/ تبدیل شدن نوار مرزی شمال اسرائیل به شهر ارواح+ فیلم
  • آماده سازی گسترده ارتش اسرائیل برای حمله به رفح + تصاویر/ حماس آب پاکی را روی دست کشور‌های عربی ریخت
  • لیبرمن خواستار کناره گیری نتانیاهو از نخست وزیری رژیم صهیونیستی شد