Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-06@19:23:48 GMT

نمایشگاه عکس «دروازه طهرون» از سوی فرهنگسرای امام (ره)

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۳۹۲۰۴

نمایشگاه عکس «دروازه طهرون» از سوی فرهنگسرای امام (ره)

به مناسبت روز جهانی موزه و گرامیداشت هفته میراث فرهنگی، نمایشگاهی از عکس های تهران قدیم از سوی فرهنگسرای امام (ره) با مشارکت عکسخانه شهر برگزار می شود.



به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای امام (ره)، به مناسبت روز جهانی موزه، نمایشگاهی از 30 قطعه عکس های دروازه های طهران قدیم با عنوان "دروازه طهرون" در فضای فیزیکی و مجازی برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر این اساس ، هرسال در این روز موضوعی را مشخص می‌کنند تا مردم و متخصصین به‌صورت مستقیم از موزه دیدن کنند و درباره چالش‌هایی که موزه برجسته کرده است به بحث و گفتگو بپردازند. با تعیین این روز، موزه جایگاه و ارزش خود را به‌عنوان نهادی دائمی در میان عموم مردم به دست می‌آورد. امسال شعار این روز«آینده موزه ها: بازتوانی و بازاندیشی»  انتخاب شده است .


 اگرچه این روزها با نوسازی پایتخت و از بین رفتن بناهای قدیمی، نسل های جدید خاطره چندانی از تهران قدیم ندارد، اما تصاویر به جا مانده از بناهای قدیم پایتخت، به خصوص دروازه های زیبا با معماری هنرمندانه تهران قدیم همچنان جذاب و خاطره انگیز هستند و سندی تاریخی بر نام هایی که هنوز بر برخی معابر و اماکن تهران به یادگار مانده است.


 عناوینی مثل دروازه دولت، دروازه شمیران، دروازه قزوین و دروازه غار هنوز در نشانی های تهران بر سر زبان هاست و در نمایشگاه دروازه طهرون می توان تصاویری زیبا از دروازه های قدیمی پایتخت از جمله دروازه های خراسان، قلهک، شاه عبدالعظیم، یوسف آباد، غار، دولت، گمرک و خانی آباد و همچنین خیابان ها و بناهایی دیگر را دید و لذت برد. 


گفتنی است نمایشگاه دروازه طهرون از  28اردیبهشت تا 5خرداد در صفحه اینستاگرام فرهنگسرای امام (ره) به نشانی Imam.farhangsaraa در دسترس علاقمندان خواهد بود.

پایان پیام/32

منبع: شبستان

کلیدواژه: فرهنگسرای امام ره برگزاری فرهنگسرای امام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۳۹۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت ترافیکی آزادراه کرج تهران در ۱۷ اردیبهشت

 زندی فر گفت: ترافیک در آزادراه کرج - تهران از کرج تا کیلومتر بیست و پنج این محور، سنگین، از این نقطه تا عوارضی قدیم تهران، نیمه سنگین و از این نقطه تا تهران نیز به همین صورت است.
 
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز گفت: ترافیک در آزادراه تهران - کرج از پایتخت تا عوارضی قدیم این شهر و از این نقطه تا کرج، نیمه سنگین است.
 
او افزود: ترافیک در آزادراه کرج - قزوین از ترمینال شهید کلانتری تا گلشهر، سنگین و عکس آن نیمه سنگین است.
زندی فر گفت: آمد و شددر مسیر رفت و برگشت بین آبیک و طالقان روان است.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • فروش بره تودلی در تهران قدیم و جنجال در مجلس شورای ملی
  • درخشش آثار هنرمند خراسانی در نمایشگاه جهانی هنر امارات
  • آخرین وضعیت ترافیکی آزادراه کرج تهران در ۱۷ اردیبهشت
  • مهاباد به موزه جدید و نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی نیاز دارد
  • ۱۹ اردیبهشت نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران افتتاح می‌شود
  • تهران قدیم | تصویر متفاوت از پوشش زنان در کنکور ۵۰ سال قبل/ عکس
  • سفربه تهران قدیم؛ تصویری متفاوت از فرودگاه مهرآباد ۶۹ سال قبل (+عکس)
  • چرا در تهران قدیم خودرو‌ها وسط خیابان پارک می‌کردند؟
  • چرا در تهران قدیم خودروها وسط خیابان پارک می‌کردند؟
  • تهران قدیم | طولانی‌ترین خیابان تهران ۶۹ سال قبل این شکلی بود