Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- رییس هیات نظارت بر انتخابات شوراها، گفت: با توجه به ظرفیت وزارت کشور که 30 هزار صندوق الکترونیکی دارد در مجموع در 24 مرکز استان، انتخابات به شکل الکترونیکی برگزار می‌شود.
به گزارش خبرگزاری آریا، سید حمیدرضا کاظمی روز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران بیان اینکه بررسی صلاحیت داوطلبان شورا‌ها در هیات نظارت استان‌ها به پایان رسیده است، گفت: در 6 اصل قانون اساسی به شورا‌ها اشاره شده و شورا به عنوان یکی از ارکان تصمیم‌گیری شهر‌ها و روستا‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شورا‌ها به عنوان پارلمان‌های محلی برای اداره منطقه هستند.
وی افزود: انتخابات شورا‌ها مهم و مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است، چون شورا‌های اسلامی شهر و روستا در رفع مشکلات محلی و منطقه‌ای تاثیرگذار است.
آقای کاظمی با بیان اینکه رسانه‌ها باید جایگاه شورا‌ها را برای مردم تبیین کنند، گفت: با افزایش شعب رای مشکلی برای حضور حداکثری وجود ندارد و باید با مشارکت پرشور فرد اصلح را انتخاب کرد.
وی درباره برگزاری انتخابات الکترونیکی شوراها، اضافه کرد: با توجه به ظرفیت وزارت کشور که 30 هزار صندوق الکترونیکی دارد در 8 کلانشهر و 16 مرکز استان و در مجموع 24 مرکز استان، انتخابات به شکل الکترونیکی برگزار می‌شود.
آقای کاظمی با توجه به ردصلاحیت داوطلبان شورای شهر گفت: ردصلاحیت هیات اجرایی در برخی شهر‌ها باعث شد که حدنصاب برای برگزاری انتخابات با مشکل مواجه شود و با دستور هیات نظارت این موضوع تا حدودی حل شده است.
رییس هیات نظارت بر انتخابات شورا‌ها با اشاره به ماده 49 قانون انتخابات، گفت: علاوه بر مراجع چهارگانه مراجع دیگری هم در تعیین صلاحیت داوطلبان نقش دارند. یکی از کارگروه‌ها وظیفه دارد درباره کسانی که مرجعی درباره پرونده آنان نظر نداده، اقدام به بررسی کند.
وی افزود: ردصلاحیت شدگان می‌توانند از طریق فرمانداری، هیات نظارت استان‌ها و با حضور در سالن شهید افراسیابی مجموعه شهید شیرودی، اعتراض کرده و اسناد و مدارک خود را تحویل دهند.
رییس هیات نظارت بر انتخابات شورا‌ها بیان کرد: در مرحله پایان رسیدگی استان‌ها، حدود 10 درصد در هیات اجرایی و 12 درصد در هیات نظارت استان‌ها ردصلاحیت شدند.
آقای کاظمی ادامه داد: در مجموع 6 درصد ردصلاحیت تایید شدند و 4 درصد از ردصلاحیت شدگان اعتراضی نداشتند.
وی همچنین گفت: وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی، سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات و پلیس بین‌الملل می‌توانند مرجع استعلام هیات نظارت برای تایید صلاحیت داوطلبان شورا‌ها باشند، اما تصمیم نهایی تایید صلاحیت داوطلبان با هیات نظارت مرکزی بر انتخابات است.
رییس هیات نظارت بر انتخابات گفت: کسانی که حکم قطعی قضایی دارند و مراجع چهارگانه در مورد آنان نظر داده است پرونده آنان نیاز چندانی به بررسی ندارد، اما پرونده‌های که مراجع در مورد آنان نظر نداده و مشکل چندانی در پرونده ندارند رسیدگی و تایید صلاحیت آن‌ها وقت‌گیر نیست.
آقای کاظمی بیان کرد: افکار عمومی نسبت به دوره پنجم شورا‌ها رضایت ندارد توجه به این دغدغه مردم نباید زمینه‌ساز دلسردی مردم در انتخابات شود و باید افراد دست پاک را برای اداره شهر و روستا به مردم معرفی کنیم تا مردم با آرامش خاطر در انتخابات شرکت کنند.
وی گفت: برای احقاق حقوق مردم و داوطلبان شرکت کننده در انتخابات با تبعیت از قانون اساسی برای مشارکت پرشور تلاش خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: انتخابات رییس هیات نظارت بر انتخابات صلاحیت داوطلبان انتخابات شورا آقای کاظمی مرکز استان استان ها شورا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۳۹۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام وظیفه در شورای شهر دشوار و دایره نظارت آن بسیار وسیع است

رئیس کمیسیون حقوقی، برنامه‌ریزی و پایش مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: عضو شورای شهر بودن به‌دلیل وسعت دایره تصمیمات و نظارت، همچنین بیشتر بودن تأثیرات دراز مدت شورا بسیار دشوار است.

احمدرضا مصور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با گرامیداشت فرارسیدن روز شوراها اظهار کرد: نهم اردیبهشت در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران به نام روز شوراها نام‌گذاری شده است که نشان از توجه قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به جایگاه و منزلت شورا و اتکا بر خرد جمعی در رفع مشکلات جوامع محلی دارد.

وی افزود: عضو شورای اسلامی شهر بودن به‌دلیل وسعت دایره تصمیمات و نظارت، همچنین بیشتر بودن تأثیرات دراز مدت شورا بسیار دشوار است.

رئیس کمیسیون حقوقی، برنامه‌ریزی و پایش مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به سامانه سوت‌زنی شورا تصریح کرد: به‌طور روزانه تعداد محدودی مراجعه به این سامانه وجود دارد که بعضی از آن‌ها قابل استفاده و مهم بوده و مورد پیگیری قرار گرفته شده و بعضی دیگر نیز غیرقابل تأثیر بوده و اهمیت چندانی نداشته است.

مصور با اشاره به وظیفه سنگین مسئولان در حوزه مدیریت شهری تصریح کرد: در مسیری پیش می‌رویم که باید در صورت بروز اشتباه یا مشکلی جسارت عذرخواهی و حل مسائل پیش‌آمده را داشته باشیم تا بتوانیم به نقطه‌ای مطلوب دست پیدا کنیم و وظیفه شوراها نیز همین است.

کد خبر 748399

دیگر خبرها

  • فراهم شدن تجهیزات الکترونیکی برگزاری انتخابات در خرم‌آباد
  • جزئیات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • صدور الکترونیکی مجوزها بدون نظارت آسیب‌زا می‌شود
  • انجام وظیفه در شورای شهر دشوار و دایره نظارت آن بسیار وسیع است
  • نشست نامزدهای دور دوم انتخابات با رئیس هیات نظارت بر انتخابات خوزستان
  • شورا‌ها مظهر انتقال قدرت متمرکز دولتی به مدیریت مردمی
  • شورای اسلامی شهر و روستا مصداق مردم سالاری دینی است
  • تبلیغات داوطلبان مرحله دوم انتخابات؛ یک هفته تا رأی‌گیری
  • تبلیغات داوطلبان مرحله دوم انتخابات چه زمانی شروع می‌شود؟
  • مردم نباید به انتخابات دور دوم مجلس بی‌اعتنا باشند