Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@14:23:59 GMT

«پدر» از بلغارستان به جشنواره فیلم فجر جهانی می آید

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۳۹۶۹۴

«پدر» از بلغارستان به جشنواره فیلم فجر جهانی می آید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد خبری سی‌ و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، «پدر» ساخته کریستینا گروزوا و پیتر یالچانوف در مقام نماینده سینمای بلغارستان در رقابت بهترین فیلم بین‌المللی اسکار، در بخش نمایش‌های ویژه سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر به نمایش درمی‌آید.

گروزوا و یالچانوف برای مخاطبان جدی جشنواره جهانی فجر نام‌هایی آشنا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فیلم «گلوری» ساخته این ۲ کارگردان، پیش‌تر و در دوره سی‌ و پنجم جشنواره فجر به نمایش درآمد و توانست سیمرغ‌های بهترین بازیگر زن و بهترین بازیگر مرد این رویداد را از آن خود کند.

«گلوری» جایزه سینمای نوین جشنواره لوکارنو، جایزه بهترین فیلم جشنواره کلکته، جایزه بهترین فیلم‌نامه فیپرشی، جایزه بزرگ آستریاس جشنواره فیلم گیخون و بهترین فیلم‌نامه جشنواره فیلم دابلین را نیز دریافت کرده بود.

فیلم «پدر» که به گفته کارگردانان، سومین بخش از سه‌گانه‌ای است که با «درس» و «گلوری» آغاز شده بود، برنده جایزه بهترین فیلم در جشنواره‌های کارلووی واری و تیرانا شده و در جشنواره‌های تورنتو، ال گونا، مینسک و وایادولید در بخش رقابتی حضور داشته است.

در خلاصه داستان «پدر» آمده است: پس از مرگ والنتینا، همسایه‌اش ادعا می‌کند که زنی درگذشته، با او تماس تلفنی گرفته است. پس از این اتفاق، پسر والنتینا، پاول و پدر سوگوارش، واسیلی، که مدت‌ها هیچ‌گونه ارتباطی با یکدیگر نداشته‌اند، سفری آغاز می‌کنند که به رابطه آن ۲ با هم و با محیط پیرامونشان مفهومی جدید می‌بخشد.

اشتفان دوبرویی در «سینه اروپا» درباره این فیلم نوشته است: «پدر همزمان می‌تواند به مخاطب اجازه دهد تا با معنای آن بازی کند، زیرا بینندگان متفاوت، فیلم را براساس تجربیات شخصی خود به شکل متفاوتی دریافت و درک می‌کنند.»

سی‌ و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، از ۵ تا ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ به دبیری محمدمهدی عسگرپور نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده سینما در تهران برگزار می‌شود.

کد خبر 5214293 فریبرز دارایی

منبع: مهر

کلیدواژه: سی و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر محمدمهدی عسگرپور فیلم سینمایی بلغارستان سی و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر ویروس کرونا موسیقی ایرانی برنامه رادیویی سینمای مستند آلبوم موسیقی رادیو نمایش برنامه تلویزیونی تئاتر ایران فیلم سینمایی شبکه پنج سیما صدا و سیما انتخابات 1400 فلسطین جشنواره جهانی بهترین فیلم فیلم فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۳۹۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احمد عباسی آقای گل و بهترین بازیکن شد؛ محمدی بهترین سنگربان

سه جایزه انفرادی بهترین‌های جام ملت‌های فوتسال آسیا نصیب بازیکنان ایران شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، تیم ملی فوتسال ایران امروز (یکشنبه) در فینال جام ملت‌های آسیا 2024 با شکست تایلند در فینال، جام قهرمانی رقابت‌ها را بالای سر برد.

قهرمانی سیزدهم فوتسال ایران در آسیا

سعید احمد عباسی، ستاره ایران در پُست رأس که هشت بار موفق به گلزنی شد و نقش انکارناپذیری در این قهرمانی داشت، آقای گل این مسابقات لقب گرفت. وی همچنین جایزه ارزشمندترین بازیکن جام ملت‌های آسیا را به خود اختصاص داد.

باقر محمدی نیز که در دیدار فینال درخشش چشمگیری داشت و گل چهارم ایران را به ثمر رساند، عنوان بهترین دروازه‌بان جام را به خود اختصاص داد.

حسن‌زاده: هم‌قسم شدیم تا جام را به ایران برگردانیم

تایلند نیز جایزه بازی جوانمردانه مسابقات را دریافت کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اکران «اقیانوس پشت پنجره» به مناسبت روز ملی خلیج فارس
  • لواندوفسکی: پیچیچی؟ سعی می‌کنم باز هم گلزنی کنم
  • جشنواره فیلم پکن برندگانش را شناخت/تجلیل از چن کایگه با حضور ییمو
  • عنوان بهترین دروازه بان آسیا کف آرزوهای من بود
  • ستاره لهستانی بارسلونا: توپ طلای ۲۰۲۰ حق من بود و الان هم آن را می پذیرم
  • جایزه فردی خوشحالم نمی کند/ قرارداد کادرفنی باید زودتر مشخص شود
  • لواندوفسکی: توپ طلای ۲۰۲۰ حق من بود و الان هم آن را می‌پذیرم
  • احمد عباسی آقای گل و بهترین بازیکن شد؛ محمدی بهترین سنگربان
  • احمدعباسی بازیکن برتر و آقای گل جام شد؛ محمدی بهترین دروازه بان
  • احمدعباسی بازیکن برتر و آقای گل جام شد؛ محمدی بهترین دروزاه بان