Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-04@03:04:25 GMT

اولین پهپاد بی سیم زیر آبی جهان تولید شد

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۴۰۱۲۲

محققان خبر از تولید اولین پهپاد بی سیم زیرآبی جهان با استفاده از حرکت نور دادند. تا پیش از این پهپاد‌های زیرآبی وابسته به کابل‌های مخابراتی و ارتباطی بودند.   خبرگزاری میزان _ مهر به نقل از نیواطلس نوشت: شرکت سوئیسی اکس ری، پهپادی بی سیم و زیرآبی به نام هیدرومیا تولید کرده که از انعطاف و توانایی‌های منحصر به فردی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به اینکه امواج رادیویی در زیر آب به خوبی قادر به حرکت نیستند، پهپاد‌های زیرآبی تا به امروز از طریق کابل‌های بلند فرامین را دریافت و اطلاعات را منتقل می‌کردند. از این کابل‌ها معمولاً برای انتقال برق هم استفاده می‌شود.   سنگین بودن این کابل‌ها موجب می‌شود که روند حرکت پهپاد‌های زیرآبی نیز کند شود. گاهی اوقات این کابل‌ها به موانع مختلف نیز برخورد می‌کنند و قطع می‌شوند.   اما اولین پهپاد زیرآبی بی سیم دنیا از یک سیستم ارتباطی منحصر به فرد موسوم به لوما استفاده می‌کند که داده‌های دیجیتال را در درون آب و از طریق پالس‌های نوری سریع منتقل می‌کند.   لوما پالس‌های نوری ال‌ای دی آبی رنگ و ۴۷۰ نانومتری را بین دو مودم اپتیکال جابجا می‌کند که یکی در درون پهپاد و دیگری بر روی زمین نصب شده است. با توجه به انتقال داده‌ها با سرعت ۱۰ مگابیت بر ثانیه از این طریق امکان جابجایی ویدئو‌های فوق دقیق نیز وجود دارد.   البته برد ارتباطی این فناوری در آب تمیز و غیرآلوده تنها ۵۰ متر است و امید می‌رود این برد در آینده به ۱۰۰ متر افزایش یابد. پهپاد زیرآبی بی سیم مذکور ۷۰ سانتیمتر طول، ۷ کیلوگرم وزن و قدرت مانور شش درجه‌ای دارد و عمر باتری آن ۶ تا ۸ ساعت است. این پهپاد سال آینده به بازار می‌آید. بیشتر بخوانید: هوش مصنوعی در دوران کرونا ۴۰ میلیون شغل را نابود کرد انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود. برچسب ها: فناوری پهپاد

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: فناوری پهپاد کابل ها بی سیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۴۰۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین کتابخانه دیجیتال ملی جهان در فنلاند راه‌اندازی شد

فنلاند در راستای طرح دیجیتالی کردن خدمات، نخستین کتابخانه الکترونیک جهان را راه‌اندازی کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کتابخانه ملی فنلاند خدمات کتابخانه الکترونیکی خود را راه‌اندازی کرده است که به عنوان یک پلتفرم پیشگام در جهان معرفی شده است. در حال حاضر، این شبکه برای ۸۵ درصد از ساکنان فنلاند در دسترس خواهد بود. این کتابخانه الکترونیکی به عنوان یک برنامه قابل دانلود برای گوشی‌ها و تبلت‌ها در دسترس است و به کاربران امکان می‌دهد کتاب‌های الکترونیکی، صوتی و مجلات دیجیتال را امانت بگیرند. این کشور، رویکرد دیجیتال را برای در دسترس قرار دادن هرچه بیشتر خدمات مرتبط با کتاب انجام داده است تا هرچه بیشتر فرهنگ کتابخوانی را ترویج دهد.

به جای کارت کتابخانه، هنگام اولین ثبت‌نام برای سرویس از احراز هویت پیشرفته استفاده می شود. هر کسی که شهرداری محل سکونتش به این سرویس ملحق شده است، می‌تواند از کتابخانه الکترونیکی استفاده کند. هزینه این خدمات به ازای هر ساکن برای شهرداری ها ۰.۷ یورو است.

بر اساس گزارش ها، سرویس مشابه و در عین حال متفاوتی در دانمارک نیز توسعه یافته است و این ایده در سایر کشورهای شمال اروپا نیز در حال اجراست.

به عنوان یک سرویس جدید، مدیران پروژه هنوز نمی‌دانند که چگونه این رویکرد در آینده توسعه خواهد یافت. فقط زمان نشان می‌دهد که کدام اقلام بیشتر برای استقراض درخواست می‌شوند. کاربران برنامه همچنین می‌توانند بازخورد خود را در مورد این سرویس ارسال کنند و به پیشرفت بعدی آن کمک کنند.

به نظر می‌رسد که کتابخانه الکترونیکی نیز از بعضی مشکلات ذاتی کتابخانه های قدیمی رنج می‌برد، به‌ویژه این واقعیت که کاربران احتمالاً باید مدتی منتظر بمانند تا مطالب جدید منتشر شده برای امانت در دسترس قرار گیرند.

اما نکته مهم این است که مطالب خواندنی به زبان های فنلاندی، سوئدی و انگلیسی در دسترس خواهد بود.

کد خبر 749601

دیگر خبرها

  • اولین پوست الکترونیکی قابل کشش در جهان
  • اولین اظهارات اردوغان پس از قطع روابط تجاری با اسرائیل/ نتانیاهو بی‌رحم است
  • کشف جدیدی در مورد صاعقه برای اولین‌بار در جهان
  • کشف جدیدی در مورد صاعقه برای اولین در جهان
  • فیلم استفاده متفاوت از پهپاد نظامی در استان فارس برای اولین بار
  • اولین پهپاد پاک‌کننده نقوش گرافیتی در جهان آغاز به کار کرد
  • رونمایی از پهپاد چینی در بغداد؛ رقابت پکن و واشنگتن در منطقه
  • اولین کتابخانه ملی دیجیتال جهان در فنلاند راه‌اندازی شد
  • اولین کتابخانه دیجیتال ملی جهان در فنلاند راه‌اندازی شد
  • ارسال اولین محموله کمک چین به افغانستان