Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- صرف عكس گرفتن با رئیس مجلس یا هر مقام دیگری و این كه فلان رئیس و وكیل به خانه فعال كارگری آمده نمی توان نتیجه گرفت كه باید به كسی كه به خانه ما می آید رای داد.
به گزارش خبرگزاری آریا، چند روز پیش در یكی از گروهای كارگری در شبكه مجازی یكی از مسئولان تشكلات كارگری  با انتشار عكسی از خود و علی لاریجانی رئیس سابق مجلس شورای اسلامی نوشت` تنها رئیس مجلسی كه به خانه فعال كارگری می رود`.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گویا ذوق زده بود كه لاریجانی به خانه وی رفته و عكسی را با او گرفته است.
این موضوع بهانه ای شد تا چند كلمه ای در خصوص مطالبات جامعه كارگری از مسئولان به خصوص دولت مردان بنویسم و به خودم و تمامی مسئولان جامعه كارگری گوشزد كنم كه مصالح كارگران را فدای هیچ چیز نكنند و بدانند كه در مقابل كارگران و خداوند مسئول و پاسخگو خواهند بود.
1- سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در 21 اردیبهشت ماه با ثبت نام كاندیداها آغاز شده و 28 خرداد با اخذ رای مشخص خواهد شد كه چه كسی خواهد توانست كلید پاستور را از مردم دریافت و راهی ساختمان ریاست جمهوری شود.كارگران جمیعتی قابل توجه ای هستند چرا كه بنا بر آمار حدود 45 میلیون نفر بیمه شده سازمان تامین اجتماعی هستند و حتی كارگرانی هستند كه فاقد بیمه می باشند بنابراین می توان گفت آرای كارگران در تمامی انتخابات كشور از جمله انتخابات ریاست جمهوری در رای آوری یك كاندید بسیار اثر گذار است.
2- مسئولان تشكلات كارگری به عنوان نماینده قانونی كارگران شامل تشكلات استانی و كشوری باید مطالبات خود را مثل تعیین مزد عادلانه، قرارداد دائم در مشاغل با ماهیت دائم، كنترل تورم، افزایش كمیت و كیفیت تشكلات كارگری، احیای شورای عالی تامین اجتماعی، تحقق سه جانبه گرایی واقعی در روابط كار، حذف كارگر نماها وكارفرمیان از تشكلات كارگری، حدف انحصار گرایی در تشكلات كارگری و دیگر درخواست ها و مطالبات خود را تعیین كرده و به صورت رسمی منتشر كنند تا كاندیداهای ریاست جمهوری از مطالبات كارگران آگاه باشند و افراد غیر مسئول با مشاوره های خود مطالبات جامعه كارگری را وارونه جلوه ندهند.
3- همان طور كه همه می دانند هر سیاستمداری سعی در اقناع مردم برای رای به خود دارد بنابراین صرف عكس گرفتن با رئیس مجلس یا هر مقام دیگری و این كه فلان رئیس و وكیل به خانه فعال كارگری آمده نمی توان نتیجه گرفت كه باید به كسی كه به خانه ما می آید رای داد چرا كه به عنوان مسئول تشكلات كارگری باید مطالبات جامعه كارگری اصل باشد و نه مسائل دیگری مثل همشهری بودن و مسائل دیگربا احترامی كه به آقای علی لاریجانی دارم سوال من این است ` وی در دوران 12 ساله ریاست خود بر مجلس شورای اسلامی كدام اقدام یا اقدامات را برای كارگران انجام داده است؟آیا كارگران و بازنشستگان از علی لاریجانی رضایت دارند؟ یا فقط فلان مسئول تشكلات كارگری است كه با به دلائلی كه حتما خود می داند و شاید هم نمی داند آن چیست از لاریجانی رضایت دارد.
4- به شخصه تا این جای كار آیت الله رئیسی را واجد شرایط و تامین كننده مطالبات كارگران می دانم چرا كه وی در بیانیه انتخاباتی خود برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری به صراحت تأمین اشتغال پایدار را تکلیف قطعی دولت خود دانست وگفت كه اجازه بیکاری و اخراج ظالمانه کارگران را نخواهد داد اما به طور حتم پس از بررسی بیشتر نظر نهایی خود را به عنوان خدمتگزار و مسئول یك تشكل كارگری به صورت رسمی منتشر خواهم كرد و در این راه فقط به مطالبات جامعه كارگری توجه خواهم كرد نه چیز دیگر.
5- از كارگران و مسئولان تشكلات كارگری سراسر كشور درخواست دارم برنامه های كاندیداهای ریاست جمهوری را به طور كامل مطالعه كرده و به كاندیدی رای دهند و به كارگران هم توصیه كنند به وی رای بدهند كه تامین كننده مطالبات به حق و بر زمین مانده كارگران باشد نه این كه كاندیدی بیاید و فقط حرفهای قشنگ برای كارگران بزند  و عكسی هم با كارگران بیندازد و همین طور از كاندیداهای ریاست جمهوری تقاضا دارم از كلی گویی پرهیز كنند و مسائل و مطالبات جامعه كارگری را به صورت ریز تشریح و اعلام موضع كنند تا كارگران بتوانند به فردی كه به صلاح مستضعفان كار خواهد كرد رای دهند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: فعال كارگری كاندیدا مطالبات جامعه کارگری تشکلات کارگری ریاست جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۴۰۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرب‌الاجل قالیباف به دولت ربطی به کرسی ریاست در مجلس دوازدهم دارد؟

یک نماینده مجلس گفت: حدس و پیش‌بینی‌ام این است که مجلس بعدی بیشتر از این درگیر حواشی خواهد بود و تسویه حساب‌های درون حزبی و گروهی انجام خواهد شد. تسویه حساب‌هایی که از الان شروع شده است

به گزارش ایلنا، جلال رشیدی کوچی درباره ضرب‌الاجل رئیس مجلس به دولت درباره مسائل اقتصادی و این که افکار عمومی مطرح می‌کند این ضرب‌الاجل چرا زودتر از این مطرح نشد آیا این اتفاق ربطی به کرسی ریاست در مجلس دوازدهم پیدا می‌کند، گفت: هنگامی که در این زمان انجام می‌شود خواه ناخواه همین ذهنیت ایجاد می‌شود، زیرا قبل از آن هم فرصت بود و این گونه نیست که دولت آقای رئیسی الان سر کار آمده باشد، اما وقتی در این زمان مطرح می‌شود ناخواسته ذهن به این سمت می‌رود که این تقارن می‌تواند همان ذهنیت را ایجاد کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همانطور که به نظر می‌آمد این ضرب‌الاجل در این چند روز که مجلس هم جلسه داشت، جواب نداد چون عملا این چند روز مجلس روی بودجه بود و بعد هم تعطیل شد و هفته آخر هم اختتامیه است و نخود و نخود هرکه رود خانه خود.

وی درباره این‌که آیا دولت از مجلس حساب می‌برد، بیان کرد: الان دیگر خیر مجلس در روزهای آخر خودش است، به جز این‌که زهر چشمی باشد برای مجلس بعدی که اگر این آقایان به عنوان هیأت رئیسه باشند ممکن است بخواهند کاری کنند.

رشیدی کوچی درباره این‌که برخی مدعی هستند که مجلس دوازدهم هم ممکن است وکیل الدوله باشد، گفت: خیر، حدس و پیش‌بینی‌ام این است که مجلس بعدی بیشتر از این درگیر حواشی خواهد بود و تسویه حساب‌های درون حزبی و گروهی انجام خواهد شد. تسویه حساب‌هایی که از الان شروع شده است و آن زمان چه بشود!

دیگر خبرها

  • یک فعال کارگری : دولت رئیسی هم نه تنها مشکلی از مشکلات کارگران حل نکرد، بلکه روز به روز به مشکلات آنها اضافه کرد
  • پرداخت ۱۵ هزار میلیارد ریال به حساب خرید برق شرکـت‌های توزیع
  • ضرب‌الاجل قالیباف به دولت ربطی به کرسی ریاست در مجلس دوازدهم دارد؟
  • متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از مطالبات جدی خانه کارگر است
  • پرداخت ۲۲ هزار میلیارد تومان به حساب تولیدکنندگان برق
  • ساخت مسکن کارگری در یزد/ خانه دار شدن همه کارگران
  • توجه همزمان به حقوق و مطالبات کارگری و کارفرمایی در نظام اسلامی
  • عزم جدی برای فعال شدن واحدهای تعطیل/لزوم تامین امنیت شغلی کارگران
  • کارگاه آموزشی مهارت های زندگی با موضوع پیشگیری از اعتیاد برگزار شد
  • کارگران و کارفرمایان دو بال سخت‌کوش تولید هستند