Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-28@07:40:09 GMT

همراه اول در سرآسیاب لنده آنتن ندارد+تصاویر

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۴۰۶۵۹

همراه اول در سرآسیاب لنده آنتن ندارد+تصاویر

فرماندار شهرستان لنده با اشاره به مشکلات ارتباط مخابراتی در حوزه های عشایری این شهرستان گفت: در شهرک سرآسیاب آنتن دهی شبکه همراه اول با مشکل روبرو است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس امروزه توسعه شبکه های ارتباطی و تلفن همراه به عنوان یکی از مهمترین نیازمندی های جوامع مختلف محسوب می شود زیرا هرچه این توسعه فراگیر تر باشد شاهد تسریع در خدمات و توسعه دولت الکترونیک خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پوشش شبکه های تلفن همراه در سطح روستاها و مناطق مختلف شهری به عنوان یکی از مهمترین ارکان توسعه ارتباطی محسوب می شود که تحقق این امر مستلزم یک برنامه ریزی جامع است.

شیوع بیماری کرونا در یک سال گذشته باعث شده است تا ارزش و جایگاه توسعه شبکه ارتباطی در جوامعه مختلف بیشتر از همیشه احساس شود تا نیاز کاربران در این حوزه نیز برآورده شود.

نیاز دانش آموزان و دانشجویان به اینترنت برای ارتقای سطح کمی وکیفی نظام آموزشی و نیاز سایر مشاغل در جامعه به توسعه شبکه تلفن همراه و اینترنت باعث شده است تا حجم تقاضا ها به نسبت سال ها گذشته چندین برابر شود و هم مسئله نیز باعث یک مطالبه عمومی در سطح ملی تبدیل شده است.

فرماندار شهرستان لنده امروز نیز در راستای پیگیری مطالبات و سوژه های مردمی در این خصوص در گفت و گو با خبرنگار این پایگاه خبری گفت: پوشش شبکه های تلفن همراه و اینترنت در جای جای این شهرستان حق مسلم همه آحاد مردم است.

وی افزود: در خصوص پوشش تلفن همراه در سطح شهرستان مشکلاتی در سطح شهرلنده تا قبل از راه اندازی دکل ۴۸متری در برخی از مناظق شهری داشتیم که با توسعه این مهم و راه اندازی دکل ۴۸متری مشکلات سطح شهر و برخی از روستاهای اطراف رفع شده است.

تورج رزمجو تصریح کرد: برخی روستاهای پرجمعیت شهرستان در دو بخش مرکزی و موگرمون دارای مشکلات اساسی بودند که با راه اندازی سایت های قیام و چهار راه آل طیب، شیتاب، موگرمون بخش اعظمی از مشکلات ارتباطی و تلفن همراه و اینترنت این روستاها رفع شده است.

 

وی گفت: در شهرک سرآسیاب لنده به علت موقعیت جغرافیایی این شهرک در خصوص پوشش ایرانسل مشکلی نداریم ولی در خصوص حوزه پوشش شبکه همراه اول مشکلاتی داریم که همین امر باعث گلایه شهروندان است.

فرماندار شهرستان لنده گفت: در مناطق عشایری شهرستان از جمله دلی مهرجان، کوه سیاه و سفید، دلی خیارکار به علت نبود برق برای نصب تجهیزات مشکلات ارتباطی داریم که تا زمانی که مسئله برق این مناطق رفع نشود این مشکلات همچنان باقی هستند.

وی گفت: البته مشکلات و چالش‌های بسیاری مانند شرایط دشوار تحریم، وجود مناطق صعب‌العبور روستایی و شرایط جوی و آب‌وهوایی مناطق مختلف نیز از عمده مشکلات پیش روی توسعه شبکه های ارتباطی است که امیدواریم در طرح توسعه شبکه های ارتباطی مخابرات استان و اعتبارات ملی مشکلات حوزه زیرساختی شبکه های ارتباطی تلفن همراه و اپراتورهای مختلف رفع شوند تا همه مردم از خدمات شرکت مخابرات نهایت بهره لازم را ببرند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: شبکه های ارتباطی تلفن همراه توسعه شبکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۴۰۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو راهکار کاهش ارزبری واردات بی رویه موبایل

مدیریت تبلیغات پنهان اقلام لوکس و همچنین بازگشت به مدل خدمات پس از فروش رسمی می‌تواند در یک بازه مشخص زمانی منجر به کاهش ارزبری سنگین حوزه تلفن همراه شود. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در حال حاضر شاهد هستیم که تلفن همراه به دومین کالای ارزبر کشور تبدیل شده است. بخش عمده ارز وارداتی تلفن‌های همراه نیز با نرخ دولتی وارد کشور می‌شود چرا که دولت تلفن همراه را به عنوان یک کالای ضروری برای مصارف مردم در نظر گرفته است.

واردات 3.2 میلیارد دلاری گوشی تلفن همراه در سال گذشته

باید توجه داشت که در شرایط محدودیت‌های ارزی که وجود دارد، میزان ارزی که به واردات تلفن همراه تخصیص پیدا می‌کند از برخی ردیف‌های مختلف کالاهای اساسی بالاتر است. در اینکه واردات تلفن همراه یک امر ضروری است شکی نیست اما رقم کنونی واردات بسیار بالا است و همین موضوع سیاست‌گذار را ناچار می‌کند تا برای کنترل مصارف ارزی دست به اقدام بزند.

در این زمینه دو راهکار پیش روی دولت قرار دارد. اول جایگزینی واردات با تولید داخلی که در حال حاضر دور از ذهن به نظر می‌رسد. اما راهکار دوم که می‌تواند جنبه عملیاتی داشته باشد، جلوگیری از تقاضاهای مصرفی غیرواقعی است. موضوع جلوگیری از تقاضاهای غیرواقعی را می‌توان در دو بخش بررسی کرد. بخش اول که مهم‌ترین مسیری است که باید پیگیری شود، فراهم شدن خدمات پس از فروش رسمی است.

بخش دوم کنترل تقاضای مصرفی غیرواقعی برای تلفن همراه نیز کنترل و کاهش تبلیغات پنهان تلفن‌های همراه لوکس است.

کاهش ارزبری 15 درصدی واردات تلفن همراه با عملیاتی شدن خدمات پس از فروش رسمی

مهم‌ترین توصیه‌ای که می‌توان برای کاهش ارزبری تلقن‌های همراه داشت، تحقق خدمات پس از فروش رسمی است. نمونه این مسئله را به صورت مستقیم و غیرمستقیم در گذشته شاهد بوده‌ایم. خدمات پس از فروش رسمی سبب کاهش هزینه‌های مصرف‌کننده خواهد شد. در حقیقت خدمات پس از فروش بخشی از هزینه تمام شده تلفن همراه است و اگر چنین خدماتی در ایران وجود داشته باشد، مصرف‌کننده دیگر نیازی به پرداخت هزینه‌های اضافی برای گارانتی و ... نخواهد داشت.

ضمن این که با وجود دفاتر خدمات رسمی می‌توان شاهد واردات تلفن‌های همراه با کیفیت بود چرا که شرکت اصلی دیگر مسئول مشکلات کالاهای وارد شده خواهد بود. به این ترتیب اگر تاجر یا واردکننده‌ای کالای بی‌کیفیت وارد کشور کند، به سرعت مشخص خواهد شد.

نکته دیگری که وجود دارد این است که با ارائه خدمات پس از فروش با کیفیت می‌توان انتظار داشت که عمر تلفن‌های همراهی که در اختیار کاربران قرار دارد افزایش پیدا کند. در حال حاضر عمر متوسط تلفن‌های همراه در ایران 2 سال است. 

واردات کالای با کیفیت در کنار ارائه خدمات پس از فروش رسمی و ارزان قیمت می‌تواند عمر مفید تلفن‌های همراه را به عنوان یک کالای مصرفی افزایش دهد. تخمینی وجود دارد که اگر این اقدامات بتواند تقاضای واردات تلفن‌های همراه را تا 15% کاهش دهد، میزان واردات که هم اکنون به بیش از 3 میلیارد دلار می‌رسد، به 2.5 میلیارد دلار کاهش خواهد یافت. به نظر می‌رسد که با تحقق این پیش‌فرش، عمر متوسط تلفن‌های همراه در ایران به 3 تا 5 سال برسد. این مسئله اثر مهمی در کاهش تقاضا خواهد داشت.

تبلیغات پنهان کالای لاکچری را مدیریت کنید

با جلوگیری از تبلیغات پنهان کالای لوکس وارداتی، تقاضای مصرفی و تعویض کاهش پیدا خواهد کرد. در حقیقت تبلیغات یک برند را به شکل غیر مستقیم زیاد می‌بینیم و می‌شنویم. معمولا هم افرادی که در فیلم‌ها و سریال‌ها نقش لاکچری دارند از همین تلفن‌های همراه استفاده می‌کنند.

در نتیجه کنترل تبلیغات پنهان کمک خواهد کرد تا اولا تقاضای این دسته از کالاهای لوکس کاهش پیدا کند و دوما احساس نیاز کاربران به تعویض تلفن همراه خود پیش از پایان عمر آن را کم می‌کند. به این ترتیب می‌توان انتظار داشت تا تقاضای واردات کالاهایی که حدود هزار دلار قیمت دارند و به همین دلیل ارزبری بالایی نیز دارند کاهش پیدا کند.

در صورت تحقق این هدف، شاهد اثرگذاری بالایی در کاهش واردات تلفن‌های همراه گران قیمت خواهیم بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کشف محموله گوشی تلفن همراه سرقتی در گرمسار
  • کلاهبرداری با ترفند رسیدساز جعلی
  • دو راهکار کاهش ارزبری واردات بی رویه موبایل
  • ببینید | تصاویری از دزدی تلفن همراه در پشت چراغ قرمز در کمتر از 30 ثانیه!
  • آیا رویه واردات در مقابل صادرات خود اصلاح می‌شود؟
  • ممنوعیت استفاده از «آیفون» در مراکز نظامی کره‌جنوبی
  • ممنوعیت استفاده از گوشی آیفون درمراکزنظامی کره‌جنوبی
  • کره‌جنوبی استفاده از گوشی آمریکایی آیفون را در مراکز نظامی ممنوع کرد
  • حضور همراه اول در بزرگترین نمایشگاه فناوری ترکیه
  • بازگشایی و ترمیم جاده‌های عشایری شهرستان لنده