Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز،  طوفان هبک سرکنسول ترکیه در تبریز و علی النقی حسین اف سرکنسول جمهوری آذربایجان در تبریز با حضور در دفتر نماینده ولی فقیه در استان ضمن ادای احترام؛ پیام تسلیت دولت و ملت های این دو کشور را به حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم ابلاغ و با وی ابراز همدردی کردند.

در این دیدار امام جمعه تبریز با تقدیر از پیام تسلی بخش سرکنسول ترکیه و جمهوری آذربایجان حفظ وحدت مسلمانان در برابر استکبار جهانی، آمریکا و رژیم کودک کش اسرائیل را خواستار شد و توسعه و تعمیق روابط فی مابین در حوزه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را مورد تاکید قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم با اشاره به اشتراکات تاریخی و فرهنگی ایران، ترکیه و آذربایجان افزود: این اشتراکات می‌تواند زمینه رفت‌وآمد اتباع و گردشگران دو کشور را فراهم کند.

 وی اشاره ای هم به ظرفیت های منطقه شمالغرب ایران در توسعه این روابط کرد و ادامه داد: منطقه شمالغرب که از زمان‌های دور تاکنون بستر اصلی روابط ایران، ترکیه و آذربایجان بوده؛ می تواند در عمق بخشی به اشتراکات فرهنگی، مذهبی و سیاسی نقش بی بدیل داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تحریم های ظالمانه آمریکا را یکی از دلایل کاهش حجم مبادلات اقتصادی بین کشورها عنوان کرد و گفت: با تشدید تحریم های آمریکا و همچنین شیوع بیماری کرونا، ترانزیت کالا و حمل و نقل مسافر در مرزهای ایران و ترکیه کاهش داده است و امیدواریم بزودی شاهد تغییر این وضعیت باشیم.

سرکنسول ترکیه و جمهوری آذربایجان در تبریز هم در این دیدار با قرائت حمد و سوره به روح والده تازه درگذشته حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم با اشاره به اشتراکات دینی، جغرافیایی و فرهنگی گفتند: ایران، ترکیه و آذربایجان در سیاست های خارجی هم اشتراکاتی دارند و آن پشتیبانی از مظلومان جهان به خصوص فلسطین هست که با صدای بلند فریاد مظلومیت مردم این کشور را به گوش جهانیان می رسانند.

انتهای پیام/60001

منبع: فارس

کلیدواژه: اسرائیل ترکیه مسلمانان تبریز خبرگزاری فارس فارس تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۴۰۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی توسعه همکاری‌ها و مبادلات تجاری مرز پلدشت و نخجوان

در دیدار ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی با سرکنسول کشورمان در جمهوری خودمختار نخجوان توسعه همکاری‌های مرزی بحث و بررسی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، خالد جنگجو، امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در دیدار با سرکنسول کشورمان در جمهوری خودمختار نخجوان آذربایجان که به منظور بررسی زمینه‌های توسعه همکاری‌ها، مبادلات تجاری مرز پلدشت و نخجوان و راهکارهای مربوط به تسهیل تردد کامیون‌های حامل کالا و زوار اربعین برگزار شد، اظهار کرد: توسعه و تسهیل مناسبات گمرکی برای هر دو طرف مهم است.

ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی افزود: توسعه مناسبات تجاری و اقتصادی بدون روان‌سازی و بهبود شرایط گمرکی میان دو طرف امکان‌پذیر نیست.

عزیز منصوری سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در جمهوری خودمختار نخجوان نیز در این دیدار به پیگیری‌های مستمر برای برگزاری نشست‌های مشترک گمرکی به عنوان یکی از مهمترین بخش‌های تأثیرگذار در مبادلات تجاری اشاره کرد.

به گزارش ایمنا، سال گذشته بیش از ۱۰ هزار نفر از زائران خارجی اربعین حسینی از مرزهای آذربایجان‌غربی به کربلا عازم شدند که بیش از دو هزار نفر از این زائران از اتباع جمهوری آذربایجان بودند.

کد خبر 748721

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۴ درصدی ترانزیت کالا در بنادر غرب هرمزگان
  • رشد ۱۰ درصدی تخلیه و بارگیری در راه آهن شمال شرق۲
  • اربعین حسینی برابر استکبار جهانی بازدارندگی ایجاد می‌کند
  • ترانزیت ایران و آذربایجان متحول می‌شود 
  • بررسی توسعه همکاری‌ها و مبادلات تجاری مرز پلدشت و نخجوان
  • موزه آذربایجان میزبان اشیای تاریخی موزه ایران باستان در روز موزه
  • کشف محل حفاری غیرمجاز در شهرک شهید چمران تبریز
  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز
  • اردوغان: در برابر نابودی فلسطینی‌ها سکوت نخواهیم کرد
  • رشد ۶۵ درصدی ترانزیت مبدأ در مرز باشماق