Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@17:23:46 GMT

مانور اطفای حریق مراتع به میزبانی قوچان برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۴۱۴۰۴

مانور اطفای حریق مراتع به میزبانی قوچان برگزار شد

ایسنا/خراسان رضوی امروز نخستین مانور اطفای حریق اراضی ملی استان خراسان رضوی در سال جاری در منطقه زوباران شهرستان قوچان برگزار شد.

امیر زمانی مقدم رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان قوچان ظهر امروز در حاشیه برگزاری مانور اطفا حریق در جمع خبرنگاران، عنوان کرد: این مانور به میزبانی شهرستان قوچان و با حضور نیروهای منابع طبیعی ۶ شهرستان شامل مشهد، طرقبه و شاندیز، کلات، درگز، سرخس، چناران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی هدف از برگزاری این مانور را آمادگی هر چه بیشتر نیروهای یگان حفاظت مراتع و آبخیزداری شهرستان‌ها و هماهنگی بیشتر با دستگاه‌های ستاد مدیریت بحران شهرستان‌ها دانست.

زمانی مقدم افزود: مانور از صبح امروز با برگزاری دو کلاس آموزشی جهت نیروهای یگان در خصوص چگونگی اطفا حریق و امداد و نجات آغاز و در ادامه با اجرای مانور خاموش‌کردن آتش با رعایت دستورالعمل‌های لازم خاتمه یافت.

وی در ادامه تصریح کرد: این مانور به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی با حداقل ۵۰ نیرو از سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری، آتش نشانی و جمعیت هلال احمر در منطقه عمومی زوباران برگزار شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان قوچان از وقوع ۳۱ مورد حریق در مراتع این شهرستان در سال گذشته خبرداد و گفت: در پی بروز این وقایع بیش از ۶۵۰ هکتار از مراتع درگیر حریق شد.

وی اضافه کرد: امیدواریم با انجام این‌گونه مانورها و هماهنگی بیشتر بین دستگاهی تعداد و مساحت حریق‌ها کاهش پیدا کند و بتوانیم با سرعت عمل بیشتر در اجرای عملیات میزان بروز خسارات را کاهش دهیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها اطفاي حريق مراتع قوچان شهرستان قوچان منابع طبیعی برگزار شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۴۱۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان با اعلام این مطلب گفت: در عملیات مبارزه از محلول بیولوژیک BT استفاده می‌شود و این طرح بر اساس شرایط اقلیمی تا اواسط اردیبهشت ادامه دارد.
وی افزود: در ۸۵ هکتار از جنگل‌های این شهرستان با آفت جوانه خوار بلوط و در ۱۱۵ هکتار دیگر با حذف سر شاخه‌های آلوده به کلنی لورانتوس (دموکه) مبارزه خواهد شد.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان هدف از اجرای این طرح را محلول پاشی بر روی سطح تاج پوشش درختان دانست و افزود: این درختان در معرض آسیب و تغذیه پروانه جوانه خوار قرار داشتند.
از مجموع ۱۹۳ هزار هکتار اراضی ملی شهرستان مریوان هم ۹۷ هزار هکتار آن جنگل و ۹۶ هزار هکتار دیگر را مرتع تشکیل می‌دهد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی منجر به نابودی زمین می‌شود
  • رزمایش اطفای حریق در جنگل‌های تمام استان‌ها اجرا می‌شود
  • کاشت نهال متناسب با آب و هوای شهرستان دهلران باشد
  • ضرورت بروزرسانی تجهیزات منابع طبیعی
  • امکانات اطفای حریق در مراتع و جنگل‌ها به خصوص در سمیرم تقویت شود
  • رفع تصرف ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی فرخشهر + تصاویر
  • ذخیره‌ ۶ میلیون مترمکعب روان‌آب در سازه‌های آبخیز‌داری سمنان
  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • فعالیت های حفظ و احیای منابع طبیعی درجنوب کرمان مردمی سازی می شود
  • ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها