Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@10:32:54 GMT

انتقاد نویسنده آمریکایی از سکوت بایدن در برابر اسرائیل

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۴۱۴۴۵

انتقاد نویسنده آمریکایی از سکوت بایدن در برابر اسرائیل

به گزارش تابناک به نقل از فارس، «مصطفی بایومی»، نویسنده مصری-آمریکایی و استاد کالج بروکلین در نیویورک در مقاله‌ای از سکوت دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا در برابر جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین انتقاد کرده است.

بایومی که نویسنده چندین عنوان کتاب و مقاله درباره مسائل فلسطین و غرب آسیا است در یادداشتی در روزنامه گاردین نوشته «سکوت جو بایدن در برابر خشونت اسرائیل، شرم‌آور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

مصطفی بایومی خاطرنشان کرده همزمان با نوشتن این مقاله ۱۸۰ نفر از جمله ۵۲ کودک در غزه «کشته شده‌اند» (به شهادت رسیده‌اند.)

وی با اشاره به اینکه شمار فلسطینی‌هایی که بر اثر حملات رژیم صهیونیستی به شهادت می‌رسند با تعداد کشته‌شدگان در اراضی اشغالی متناسب نیست می‌نویسد: «همین واقعیت، در کنار تداوم اشغالگری اسرائیل موجب مخالفت جهانی با اقدامات اسرائیل شده است.»

او در ادامه نوشته است: «از آنجا که ایالات متحده اصلی‌ترین حامی اسرائیل در زمینه‌های مالی، دیپلماتیک و نظامی است این سئوال پیش می‌آید که جو بایدن و دولتش در این برهه حساس کجا هستند؟»

این استاد دانشگاه آمریکایی به نقل از روزنامه نیویورک‌تایمز نوشته دولت بایدن تا کنون اقدامات اندکی برای متوقف کردن این خشونت‌ها انجام داده و سیاست کناره‌گیری را در دستور کار قرار داده است.

پایگاه «رادیو ملی آمریکا» سیاست دولت بایدن را «سکوت» توصیف کرده، اما بایومی نوشته واکنش دولت او بسیار بدتر از این بوده است. او در ادامه می‌نویسد: «دولت بایدن نه تنها سیاست سکوت در پیشه گرفته بلکه واکنشی سنگدلانه، پیش‌بینی‌پذیر و مایه شرمساری نشان داده است.»

جو بایدن چند روز پیش در پاسخ به سوال یک خبرنگار مبنی بر اینکه دولت آمریکا چه اقداماتی را برای توقف درگیری‌ها انجام داده گفت که اسرائیل هنوز به حملات راکتی گروه‌های مقاومت «واکنش مفرط» نشان نداده است.

مصطفی بایومی با اشاره به این موضع‌گیری بایدن نوشته است: «با توجه به موج عظیم خرابی‌ها و مرگ و میر‌ها این سوال پیش می‌آید که رئیس‌جمهور ما چه چیزی را "واکنش مفرط" قلمداد می‌کند.»

درگیری میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی از روز دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تجاوزات این رژیم در قدس و مسجدالاقصی آغاز شده. در این مدت، ارتش رژیم صهیونیستی به‌طور مکرر نواحی مسکونی در غزه را هدف بمباران‌های کور قرار داده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: نحوه برگزاری امتحانات مدارس 1399 1400 انتخابات 1400 غزه فلسطین و رژیم صهیونیستی جنایت های رژیم صهیونیستی نحوه برگزاری امتحانات مدارس 1399 1400 انتخابات 1400 غزه رژیم صهیونیستی جو بایدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۴۱۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعهد دوباره بایدن به امنیت رژیم اسرائیل

به گزارش همشهری آنلاین،‌ کاخ سفید شامگاه یکشنبه از گفت‌وگوی تلفنی «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا و «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اسرائیل خبر داد.
بایدن در این گفت‌وگوی تلفنی بار دیگر بر پایبندی قاطع آمریکا به امنیت اسرائیل تاکید کرد.

رئیس جمهور آمریکا از نتانیاهو خواست تا در موضوع افزایش کمک‌های بشردوستانه به غزه، همکاری با سازمان‌های بین‌المللی را افزایش دهد.

بایدن و نتانیاهو درباره عملیات ارتش اسرائیل در رفح نیز گفت‌وگو کرده و رئیس جمهور آمریکا بار دیگر موضع خود در خصوص این عملیات را ابراز داشت.

بر اساس گزارش کاخ سفید، دو طرف همچنین در خصوص مذاکرات آزادی گروگان‌ها در کنار آتش‌بس فوری در باریکه غزه نیز صحبت کردند.

کد خبر 847915 منبع: فارس برچسب‌ها بنیامین نتانیاهو خبر ویژه جوزف بایدن

دیگر خبرها

  • لیندسی گراهام خواستار توافق عربستان و اسرائیل شد
  • تعهد دوباره بایدن به امنیت رژیم اسرائیل
  • انتقاد بایدن از ترامپ در مهمانی در کاخ سفید
  • برنامه بایدن برای مقابله با جنبش دانشجویی حامی فلسطین چیست؟
  • حمایت از فلسطین؛ خواسته اصلی دانشجویان معترض آمریکایی
  • اسرائیل باید بین رفح و ریاض یکی را انتخاب کند
  • اردوغان: در برابر نابودی فلسطینی‌ها سکوت نخواهیم کرد
  • فریدمن: اسرائیل باید بین رفح و ریاض یکی را انتخاب کند
  • جامعه دانشگاهی در برابر جنایات رژیم غاصب اسرائیل سکوت نمی‌کند
  • خطر اعتراضات دانشجویی آمریکا بیخ گوش بایدن