Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-27@02:33:31 GMT

ابتلای ۲ مقام آمریکایی به «بیماری مرموز»

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۴۱۵۵۳

ابتلای ۲ مقام آمریکایی به «بیماری مرموز»

دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا در حال بررسی ابتلای دو مقام این کشور به یک «بیماری مرموز» هستند و این موارد را در راستای ابتلای دیپلمات‌های برون‌مرزی آمریکا به «سندروم هاوانا» می‌دانند.

به گزارش مشرق، پایگاه خبری شبکه سی‌ان‌ان گزارش داده دو مقام کاخ سفید اواخر سال گذشته میلادی به یک «بیماری مرموز» مبتلا شده‌اند و مسئولان در حال انجام تحقیقات لازم برای یافتن عوامل پشت پرده این رویدادها هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چندین منبع آگاه به شبکه خبری «سی‌ان‌ان» گفته‌اند دو مقام شورای امنیت ملی آمریکا نوامبر ۲۰۲۰ به این بیماری مبتلا شده‌اند. یکی از این مقام‌ها یک روز بعد از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و دیگری چند هفته بعدتر بیمار شده‌اند.

مسئولان این رویداد را با بیماری‌ مرموزی که از اواخر سال ۲۰۱۶ میان بیش از ۱۰۰ دیپلمات آمریکا شایع و به «سندورم هاوانا» معروف شد همراستا می‌دانند.

دستگاه اطلاعاتی آمریکا هنوز درباره عامل ایجادکننده این نشانه‌های مرموز در دستگاه عصبی مقام‌های آمریکایی اطلاعی ندارند و از اینکه این رویدادها را باید «حمله» قلمداد کنند یا خیر نیز اطمینان ندارند. حتی فناوری‌هایی که می‌توانند چنین نشانه‌هایی را در بدن ایجاد کنند محل بحث و جدل هستند.

نخستین اتفاق بعد از انتخابات سال ۲۰۲۰ به وقوع پیوست و طی آن یک مقام شورای امنیت ملی کاخ سفید هنگام عبور از درب واقع در ضلع جنوبی حصار کاخ سفید به عوارض جسمی مبتلا شد.

طبق گزارش سی‌ان‌ان این مقام کاخ سفید تنها به عوارض خفیف مانند سردرد و بی‌خوابی مبتلا شد که همگی بعد از یک هفته از بین رفتند.

دو منبع آگاه گفته‌اند مقام دوم، چند هفته بعدتر در نزدیکی یکی از درب‌های کاخ سفید عوارض بیماری را نشان داد. نشانه‌های این مقام جدی‌تر بودند، به حدی که او به رسیدگی‌های درمانی فوری نیاز داشت.

این دو رویداد، در کنار مورد دیگری که در سال ۲۰۱۹ به وقوع پیوست موجب این نگرانی برای مسئولان آمریکایی شده که اتفاقاتی که قبلاً در خارج از مرزهای آمریکا برای دیپلمات‌های این کشور  به وقوع می‌پیوسته اکنون احتمالاً به خاک آمریکا کشیده شده و حتی تا نزدیکی‌های محل اسکان رئیس‌جمهور امتداد یافته‌اند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا انفجار افغانستان فلسطین شورای امنیت ملی آمریکا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دستگاه اطلاعاتی آمریکا کاخ سفید آمریکا کاخ سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۴۱۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار بایدن و اردوغان به تعویق افتاد

رویترز به نقل از یک مقام مطلع کاخ سفید اعلام کرد که دیدار از پیش‌ برنامه‌ریزی شده جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در ماه آتی میلادی به تعویق افتاده است.

به گزارش ایسنا، این مقام کاخ سفید در این رابطه گفت: ما مشتاق بازدید رئیس‌جمهور اردوغان از کاخ سفید در زمانی که برای طرفین مساعد باشد هستیم. ما نتوانستیم برنامه‌های‌مان را تطابق دهیم و نمی‌توانیم در این زمان هیچ برنامه دیداری را به شما اعلام کنیم.

مطابق با گزارش‌ها، ایالات متحده پیشتر از اردوغان دعوت کرده بود تا در تاریخ ۹ مه به ترکیه سفر کند.

جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز پنج‌شنبه اعلام کرده بود که جو بایدن هم‌اکنون هیچ برنامه‌ای برای دیدار با رجب طیب اردوغان ندارد.

کربی در رابطه با سفر احتمالی اردوغان به واشنگتن و بازدید از کاخ سفید گفته بود: هنوز هیچ برنامه خاصی برای بازدید رئیس‌جمهور اردوغان وجود ندارد و من هیچ نظر خاصی در این رابطه ندارم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا در سواحل یمن
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • دیدار بایدن و اردوغان به تعویق افتاد
  • چهارهزار نفر در اردستان مبتلا به دیابت هستند
  • الگوهای غذایی با پیش آگهی سرطان پستان چه ارتباطی دارد؟
  • واکنش مداخله جویانه آمریکا به صدور حکم بدوی برای خواننده رپ زیرزمینی | ادعای مقام آمریکایی برای اعمال فشار بر ایران
  • ارسال مخفیانه تسلیحات دوربرد آمریکایی به اوکراین
  • شناسایی ۶۱۲ مبتلا به سرخک در ۱۴۰۲/ بیشترین آمار در ۴ استان
  • خانم مبتلا به «سندرم لی» برای نخستین بار در کشور جراحی شد
  • هر ۸۴۰ تولد؛ یک نوزاد مبتلا به شکاف لب / بهترین زمان جراحی برای بیماران