Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراسم اختتامیه جایزه ملی کتاب تبریز سه‌شنبه این هفته در عمارت ساعت برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت‌الاسلام‌ «احمد حمیدی» امروز در جلسه هماهنگی برگزاری مراسم جایزه ملی کتاب سال تبریز اظهار داشت: اختتامیه این رویداد سه‌شنبه این هفته ۲۸ اردیبهشت در عمارت ساعت تبریز برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون فرهنگی شهرداری تبریز برگزاری این جشنواره را اعتباری برای فرهنگ تبریز عنوان کرد و گفت: افزایش سرانه مطالعه و کتابخوانی و تکریم نویسندگان و ناشران، اصلی‌ترین اهداف برگزاری جشنواره ملیکتاب سال تبریز است.

وی با اشاره به اینکه نویسندگان، مولفان، مترجمان، ناشران و پدیدآورندگان کتاب باید متولد یا ساکن یکی از استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل یا زنجان باشد، افزود: این دوره ارزیابی آثار منتشره در سال 1398 است که به دبیرخانه ارسال شده است و نویسندگان سایر استان‌ها در صورتی می‌توانند در این رویداد شرکت کنند که محتوای اثرشان از نظر موضوع و مضمون درباره تبریز و استان آذربایجان‌شرقی باشد.

حمیدی با اشاره به معرفی برگزیدگان بخش‌های جنبی پنجمین جشنواره کتاب سال تبریز خاطر نشان کرد: انتخاب ناشر نمونه سال و گرافیست و تصویرساز نمونه سال از جمله برنامه‌های جنبی است و بخش ویژه "شهریار و شهریارشناسی" هم بدون در نظر گرفتن شرایط بومی بودن نویسنده و ناشر هم برگزیدگان خود را خواهد شناخت.

معاون شهردار تبریز در پایان، گسترش و تعمیق کتابخوانی در سطوح مختلف جامعه را برای توسعه فرهنگی ضروری دانست و ابراز داشت: برگزاری جشنواره بهانه‌ای برای قدردانی از فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.

وی به تلاش تبریز برای کسب عنوان "پایتخت کتاب 1401" ایران اشاره کرد و گفت: برگزاری جایزه ملی کتاب سال تبریز زمینه‌ای برای کسب عنوان پایتختی کتاب در سال 1401 است و ششمین جایزه ملی کتاب سال تبریز در سال آینده نیز در همین راستا تعریف می‌شود.

پایان پیام/699

منبع: شبستان

کلیدواژه: جایزه کتاب سال تبریز جایزه ملی کتاب سال تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۴۲۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دوره آموزشی طرح ملی طوبی در تبریز

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هدف از برگزاری این دوره را تشکیل تیمهایی برشمرد که به صورت عالمانه، هنرمندانه و با روش‌های تهییجی، تبلیغی و ترویجی مناسب، به مسئله حجاب و زیست عفیفانه به خصوص در میان جوانان بپردازند.

بلاغی افزود: طرح ملی طوبی در سه مرحله مقدماتی، عمومی و تخصصی برگزار می‌شود و امروز در مرحله مقدماتی آن در یک روز از صبح تا شب، ۳۰۰ نفر از بانوانِ تحصیل کرده و علاقه‌مند در حوزه مسائل دینی و حجاب و عفاف از کل استان مباحث مختلفی را توسط استادان اعزامی از استان‌های البرز و تهران می‌آموزند.

به گفته وی چهار محور در این دوره‌ها تدریس می‌شود که محور اول مبانی شرعی و عقلی حجاب، محور دوم مبانی تاریخی حجاب، محور سوم شیوه‌های نوین و خلاقانه ترویج و تبلیغ حجاب و محور چهارم روایت و کار رسانه‌ای در حوزه حجاب است.

بلاغی ادامه داد: شرکت کنندگان در این دوره ها، پس از سپری کردن هر سه دوره، حائز شرایط برای فعالیت در حوزه تبلیغ و ترویج حجاب خواهند بود و در مدارس، مساجد و اماکن عمومی آذربایجان شرقی فعالیت خواهند کرد.

دیگر خبرها

  • برگزاری دوره آموزشی طرح ملی طوبی در تبریز
  • اختتامیه دومین دوره لیگ فوتسال مهاجرین + فیلم
  • ششمین جشنواره ملی روستایی و عشایری رضوی استان بوشهر برگزار شد
  • جشنواره ملی روستایی ـ عشایری در ۸ روستا برگزار می‌شود
  • مشارکت ۳۱ استان کشور در دومین دوره جشنواره ملی دوست من کتاب
  • بیست و پنجمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی برگزار شد
  • بیست و دومین دوره سیر مطالعاتی بنیاد شهید مطهری برگزار می شود
  • تقدیر از ۱۰۰ استاد در نخستین دوره اعطای جایزه شیخ مفید
  • حضور بیش از ۵۰۰ دانش‌آموز در «جشنواره ولاگ» فیلیمومدرسه
  • برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره قرآن و عترت دانشجویان در دانشگاه شهید باهنر کرمان