Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس جمعیت هلال‌ احمر تایباد در استان خراسان رضوی گفت: ۳۰ هزار و ۳۷۰ مسافر خارجی و ایرانی ورودی از افغانستان به ایران از ۲۵ اسفند پارسال تا ۲۶ اردیبهشت‌ ماه جاری در گذرگاه زمینی دوغارون این شهرستان تب‌سنجی و پایش شدند.

به گزارش قدس آنلاین، هادی رمضانی افزود: این تعداد مسافر در اجرای طرح "مراقبت بهداشتی از مسافران مشکوک مبتلا به کرونا" توسط ۲۲ تیم چهار نفره از داوطلبان جمعیت هلال احمر با مشارکت شبکه بهداشت و درمان تایباد تب‌سنجی شده و سلامت آنان پایش شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در این طرح غربالگری هزار و ۲۷۱ مسافر خارجی مشکوک به ابتلا به بیماری کووید ۱۹ تشخیص داده شدند که آزمایش های لازم از آنان انجام شد.

رییس جمعیت هلال‌ احمر تایباد گفت: طرح مراقبت بهداشتی مسافران ورودی به کشور از مرز دوغارون و کشور افغانستان برای نخستین بار در این منطقه و با شیوع ویروس کرونا اجرا شد.

وی با بیان اینکه ۸۵ درصد آزمایشهای انجام شده مربوط به مردان و ۱۵ درصد مربوط به زنان بوده است افزود: در این مدت بیش از ۱۲ هزار و ۸۳۰ برگ بروشور آموزشی در حوزه بیماری کووید ۱۹ بین مسافران ورودی به کشور توزیع شده است.

رمضانی به توزیع اقلام بهداشتی بین اتباع افغانستان در مرکز پیش آگاهی از خطرات مین در مرز دوغارون اشاره کرد و ادامه داد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون بیش از ۲۱۱ هزار انواع ژل و مایع ضدعفونی کننده و ۳۵۴ هزار عدد ماسک در مرکز پیش آگاهی از خطرات مین بین اتباع افغانستانی حین خروج از مرز دوغارون به کشورشان طی چهار مرحله توزیع شده است.

سالانه افزون بر یک میلیون مسافر از طریق مرز زمینی دوغارون بین ۲ کشور ایران و افغانستان رفت و آمد می کنند.

گذرگاه زمینی دوغارون در ۱۸ کیلومتری شهر تایباد قرار دارد.

شهرستان ۱۳۸ هزار نفری تایباد در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: رئیس جمعیت هلال احمر تایباد تب سنجی مرز دوغارون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۴۳۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاجیکستان با حذف افغانستان مسافر جام جهانی شد

در اولین دیدار از مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های فوتسال آسیا، تاجیکستان و افغانستان برابر هم به میدان رفتند که این دیدار با تساوی یک بر یک به پایان رسید تا کار به وقت اضافه کشیده شود. در وقت اضافه تاجیکستان توانست گل دوم را به ثمر برساند و ۲ بر یک پیروز شود.

به این ترتیب، تاجیکستان با صعود به نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا به مسابقات جام جهانی ۲۰۲۴ راه یافت.

در ادامه این رقابت‌ها امروز چهارشنبه تیم ملی فوتسال ایران به مصاف قرقیزستان رفته و پیروزی در این دیدار باعث می‌شود ایران هم جواز حضور در جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ را به دست بیاورد.

چهار تیم راه‌یافته به دور نیمه‌نهایی، نماینده آسیا در جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ خواهند بود. ازبکستان قبلا به عنوان میزبان جواز حضور در جام جهانی را کسب کرده و علاوه بر این تیم ۴ تیم دیگر از آسیا به جام جهانی راه خواهند یافت.

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرز دوغارون
  • کشف حدود ۲۵ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در تایباد
  • همکاری اقتصادی خراسان رضوی و هرات افغانستان
  • کشف ۷۲ هزار نخ سیگار قاچاق توسط مرزبانان هنگ مرزی تایباد 
  • ایجاد بازارچه مرزی سرخس در انتظار منطقه آزادشدن
  • همکاری اقتصادی خراسان رضوی و ولایت هرات وارد مرحله جدید شد
  • اشتغال ۷۰۰ نفر دربازارچه‌های مرزی خراسان رضوی
  • بازارچه‌های مرزی خراسان رضوی اشتغال ۷۰۰ نفر را فراهم کردند
  • تاجیکستان با حذف افغانستان مسافر جام جهانی شد
  • مهارت‌آموزی سه هزار و ۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌جنوبی