Web Analytics Made Easy - Statcounter

کیوسک بین الملل تابناک: نامه قدردانی گروه‌های فلسطینی از رهبر معظم انقلاب، برگزاری چهارمین نشست اضطراری شورای شورای امنیت درباره فلسطین، گزارش توئیتری ظریف از دیدارهایش در واتیکان، شلیک ۱۹۰ راکت به سوی اسرائیل و خسارت ۸ میلیون دلاری به تاسیسات برق غزه، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نامه قدردانی گروه‌های فلسطینی از رهبر معظم انقلاب

تعدادی از گروه‌های مقاومت و جریان های مقاومت فلسطین با ارسال نامه‌هایی جداگانه‌، به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از مواضع رهبر معظم انقلاب در روز قدس امسال تشکر کردند.

به گزارش دفتر حفظ نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه ای، پنج گروه مقاومت فلسطینی در این نامه‌ها ضمن تشکر و قدردانی مجدد از مواضع جمهوری اسلامی ایران و رهبر انقلاب در حمایت از مقاومت مردم فلسطین و به رسمیت نشناختن رژیم صهیونیستی، بر ادامه‌ی راه مقاومت تا آزادی قدس شریف تأکید و بیانات رهبر انقلاب در روز قدس امسال، نقشه راه آزادسازی فلسطین خوانده شده است.

جبهه‌ی مردمی آزادی‌بخش فلسطین (دفتر فرماندهی کل و دفتر سیاسی)، جنبش فتح انتفاضه، جبهه‌ی مبارزه‌ی مردمی فلسطین و ائتلاف نیروهای فلسطین در این نامه‌ها ضمن تأکید بر نقش جمهوری اسلامی ایران به عنوان محور اتحاد و مقاومت بین کشورهای اسلامی، نام و یاد شهید حاج قاسم سلیمانی را در زنده نگه داشتن آرمان فلسطین گرامی داشتند.

رهبر انقلاب در سخنرانی زنده تلویزیونی جمعه ۱۷ اردیبهشت‌ که در دو بخش فارسی و عربی و در روز قدس ایراد شد با اشاره به رشد کمی و کیفی قدرت نیروهای مقاومت، تغییر موازنه‌ی قوا در سرزمین‌های اشغالی را به نفع جهان اسلام دانستند.

ایشان همچنین روند رژیم صهیونیستی را رو به زوال و افول دانسته و منطق مبارزه با این رژیم غاصب را ادامه‌ی مقاومت تا انجام یک همه‌پرسی از همه‌ی فلسطینی‌های داخل و خارج فلسطین برای تعیین نظام سیاسی آینده فلسطین اعلام کردند.

برگزاری چهارمین نشست اضطراری شورای شورای امنیت درباره فلسطین

شورای امنیت سازمان ملل متحد برای چهارمین بار در طول ۱۰ روز، به دلیل تشدید تنش در فلسطین تشکیل جلسه می‌دهد.

 تونس، چین و نروژ بار دیگر خواستار برگزاری چهارمین نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد شدند.

آنها در درخواست خود آورده‌اند: اوضاع در زمین همچنان رو به وخامت است. کشته شدن و زخمی شدن غیرنظامیان بی گناه همچنان ادامه دارد. تکرار می‌کنیم: آتش را متوقف کنید. اکنون به درگیری‌ها پایان دهید.

از دوشنبه گذشته تاکنون دو جلسه غیرعلنی و یک نشست علنی درباره تنش اخیر در فلسطین برگزار شده است اما به دلیل یکجانبه‌گرایی آمریکا، هیچ اقدام عملی به جز سخنرانی انجام نشده است.

آمریکا در حمایت بی دریغ از رژیم صهیونیستی، جلوی تصویب هرگونه بیانیه‌ای را گرفته است.

با این حال، چین، نروژ و تونس همچنان به تشکیل نشست اضطراری شورا و رسیدن به یک صدای واحد در محکومیت جنایات اخیر رژیم صهیونیستی اصرار دارند که قرار است بار دیگر در روز سه‌شنبه تشکیل شود.

گزارش توئیتری ظریف از دیدارهایش در واتیکان

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در مقصد دوم سفرش به اروپا در ایتالیا حضور دارد، در گزارشی توئیتری درباره دیدار روز دوشنبه با پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان و همچنین نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه واتیکان نوشت که دیداری فوق العاده با پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان داشته است.

وی همچنین افزود که دیدارهای خوبی با کاردینال «پارولین» نخست‌وزیر و اسقف اعظم «گالا گر» وزیر خارجه واتیکان داشته و درباره اهداف و چالش‌های مشترک و همچنین گفت‌وگوی بین ادیانی، فلسطین، تحریم‌های آمریکا و همکاری‌های دوجانبه و بین‌المللی به بحث و تبادل نظر پرداخته است.

گفتنی است، ظریف در دیدار با پاپ فرانسیس با ارائه تصویری از شرایط ناشی از تحریم‌های یکجانبه و ظالمانه ایالات متحده آمریکا بر علیه مردم ایران به ویژه در حوزه دارو و واکسن، از مواضع سازنده پاپ در قبال این تحریم‌ها قدردانی کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین ضمن تشریح شرایط سخت تحمیلی بر مردم فلسطین از ادیان مختلف، از مواضع پاپ فرانسیس در این خصوص تشکر کرد.

شلیک 190 راکت به سوی اسرائیل

ارتش رژیم صهیونیستی خبر داد که دست کم 190 راکت از غزه به سوی شهرک‌های صهیونیستی شلیک شده است.

بر اساس گزارش رسانه‌های صهیونیستی، در حمله خمپاره‌ای مقاوت به سوی نظامیان صهیونیست اطراف غزه، دست کم یک نظامی مجروح شده است.

ابوعبیده، سخنگوی گردان‌های القسام در پیامی هشدار آمیز به صهیونیست‌ها گفت: «دشمن جنایتکار صهیونیست طی ساعت‌های گذشته بمباران خانه‌ها و منازل مسکونی غیرنظامیان را افزایش داده است و بر این اساس به دشمن هشدار می‌دهیم در صورتی که بلافاصله بمباران خانه‌های مسکونی را متوقف نکند، ما بار دیگر بمباران تل آویو را از سرگرفته و آن را در تیررس موشک‌های خود قرار خواهیم داد».

ساعتی پیش در حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به منزلی در مرکز غزه، یک فلسطینی و دخترش به شهادت رسیدند.در این حمله که در نزدیکی وزارت بهداشت غزه روی داد، دست کم 10 نفر مجروح شدند.

درگیری میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی از روز دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تجاوزات این رژیم در قدس و مسجدالاقصی آغاز شده است.

خسارت ۸ میلیون دلاری به تاسیسات برق غزه

حملات صبح دوشنبه رژیم صهیونیستی به نوار غزه، بیش از ۸ میلیون دلار به تاسیسات و خطوط اصلی برق خسارت زده است.

به گزارش تلویزیون العربی قطر، سخنگوی شرکت توزیع برق غزه می‌گوید: خطوط اصلی توزیع در این حملات به شدت آسیب دیده‌اند.

او همچنین از جامعه بین‌الملل خواستار کمک برای تامین انرژی برق در نواز غزه شده است.

مقامات صهیونیست همچنان گذرگاه‌ها را بسته‌اند و مانع ورود سوخت برای تامین نیروگاه‌های برق غزه می‌شوند و در واقع یک جنایت بشری و قتل عام علیه ملت فلسطین در غزه را به راه انداخته‌اند.

از سوی دیگر اسکای نیوز عربی گزارش داده که ۱۳ کامیون شامل مواد غذایی امروز - دوشنبه - از مصر به همراه ۵ کامیون دارو و مواد پزشکی وارد غزه می‌شود.

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: نحوه برگزاری امتحانات مدارس 1399 1400 انتخابات 1400 غزه تحولات خاورمیانه تحولات سوریه تحولات عراق تحولات یمن تحولات فلسطین ایران و آمریکا برجام اروپا نحوه برگزاری امتحانات مدارس 1399 1400 انتخابات 1400 غزه برگزاری چهارمین نشست جمهوری اسلامی ایران رهبر معظم انقلاب رژیم صهیونیستی نشست اضطراری شورای امنیت پاپ فرانسیس ی فلسطینی ی مقاومت برق غزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۴۳۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست مهم رهبران گروه‌های مقاومت فلسطین در پرتو تحولات پر شتاب میدانی و سیاسی برگزار شد

به گزارش جماران؛ جنبش حماس امروز (شنبه) از برگزاری نشست مهم رهبران این جنبش و «جهاد اسلامی» و «جبهه مردمی برای آزادی فلسطین» خبر داد.

ایرنا به نقل از شبکه المیادین نوشت: جنبش حماس امروز (شنبه) اعلام کرد که نشست مهمی با حضور «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس، «جمیل مزهر» معاون دبیر کل جبهه مردمی برای آزادی فلسطین و «محمد الهندی» معاون دبیر کل جهاد اسلامی و تعدادی دیگر از رهبران این سه جنبش برگزار شد.

بنابر اعلام حماس، این نشست در پرتو تحولات پر شتاب میدانی و سیاسی نوار غزه برگزار شد و طی آن حاضرین پایداری مثال زدنی ملت فلسطین که اراده شکست‌ناپذیر خود با وجود نسل‌کُشی توسط رژیم صهیونیستی را به دنیا ثابت کرد، ستودند.

در این نشست همچنین تلاش‌های صورت گرفته برای برقراری آتش‌بس، عقب‌نشینی فوری و فراگیر نظامیان اشغالگر، آزادی اسرای قهرمان فلسطینی و نیز راهکارهای کاهش درد و رنج فلسطینیان و تقویت پایداری جبهه داخلی در برابر سلطه‌جویی‌های رژیم اشغالگر، بررسی شد.

رهبران جنبش‌های مذکور بر ضرورت توسعه اقدام ملی و میدانی برای ناکام گذاشتن طرح‌های رژیم اشغالگر و تحقق اهداف ملت فلسطین برای دستیابی به استقلال و بازگشت آوارگان فلسطینی تأکید کردند.

حاضران در این نشست همچنین عملیات‌های قهرمانانه گردان‌های مقاومت و یگان‌های آن در رهبری نبرد را ستودند و ضرورت ارتباطات ملی به منظور تقویت وحدت ملت فلسطین و بهره‌برداری از این پایداری را مورد بررسی قرار دادند.

رهبران جنبش‌های مذکور همچنین به فلسطینیان ساکن غزه، قدس، کرانه باختری، اراضی اشغالی سال ۱۹۴۸ و خارج از فلسطین درود فرستادند و علاوه بر آن اوضاع اسرای در بند زندان‌های رژیم اشغالگر را بررسی و بر خواسته ملت فلسطین برای انجام تبادل اسرای جدی و شرافتمندانه تأکید کردند.

به گفته حماس، حاضران در نشست مذکور به جبهه‌های مقاومت حامی فلسطین از لبنان گرفته تا یمن، سوریه، عراق و ایران درود فرستادند و توافق کردند که رایزنی‌ها با بقیه گروه‌های فلسطینی در داخل و خارج ادامه یابد.

«خلیل الحیه» معاون رئیس جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در غزه بامداد امروز (شنبه) گفته بود که پاسخ رسمی دشمن صهیونیستی را در خصوص پیشنهاد جدید برای مذاکرات دریافت کرده‌اند و پس از اتمام بررسی‌ها، حماس پاسخ آن را ارسال خواهد کرد.

این مقام حماس افزود که این پیشنهاد برای مذاکرات ۱۳ آوریل (۲۵ فروردین ماه) به میانجی‌گران مصری و قطری تحویل داده شده بود.

دیگر خبرها

  • نشست رهبران گروه‌های مقاومت فلسطین در پرتو تحولات پر شتاب میدانی و سیاسی
  • نشست مهم رهبران گروه‌های مقاومت فلسطین در پرتو تحولات پر شتاب میدانی و سیاسی برگزار شد
  • جامعه نخبگانی غرب، مفهوم نامه سال ۹۴ رهبر انقلاب را امروز درک کرد
  • محکومیت رژیم صهیونیستی در جمعه خشم
  • هدف قرار گرفتن نظامیان صهیونیست به دست تک تیراندازهای مقاومت
  • ۴ هزار موشک از لبنان به شمال فلسطین اشغالی شلیک شد
  • نشست کابینه جنگ اسرائیل برای حمله به رفح/ شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۳۰۵ تن رسید
  • نشست کابینه جنگ اسرائیل برای حمله به رفح/ شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۳۰۵ نفر رسید
  • نشست کابینه جنگ اسرائیل برای حمله به رفح
  • نشست شورای امنیت سازمان ملل برای تحولات افغانستان