Web Analytics Made Easy - Statcounter

در هشتمین جمهور گزیده‌ای از آخرین اخبار انتخابات و حواشی آن را پیگیری خواهیم کرد.

گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو_ «هشتمین جمهور» عنوان بستۀ خبری-تحلیلی است که همزمان با انتخابات ریاست جمهوری و انتخاب هشتمین رئیس جمهور، به بازخوانی اخبار انتخابات و نامزد‌های ریاست جمهوری می‌پردازد.

اخبار انتخابات را در شمارۀ نوزدهم از «هشتمین جمهور» بخوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرخصی جهانگیری از روحانی

پس از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری، اسحاق جهانگیری برای تمرکز بر انتخابات ۱۴۰۰ و استفاده نکردن از امکانات و فضای کار دولت درخواست مرخصی‌اش تا روز انتخابات را به روحانی داده است و در انتظار پاسخ روحانی به این مرخصی‌است.

جهانگیری همچنین ۷ عضو «شورای راهبری» ستاد انتخاباتی‌اش را انتخاب کرد. فاطمه پهلوانی، محمدرضا جلایی‌پور، حسین مرعشی، شهیندخت ملاوردی، محمد نعیمی‌پورر، سیدرضا نوروززاده و رضا ویسه از سوی اسحاق جهانگیری به عنوان ۷ عضو شورای راهبری ستاد انتخاباتی وی انتخاب شدند.

آخوندی: دولت نداریم

عباس آخوندی اظهار داشت: «الان در ایران دولت وجود ندارد که بخواهد پاسخ دهد. ما الان چند دولت در کشور داریم. مجلس یک دولت مستقل است، مجمع تشخیص مصلحت برای خودش یک دولت مستقل است و هیئت وزیران هم که یک دولت است و عملا سیاستگذاری در ایران مختل است و سیاستگذاری در ایران صورت نمی‌گیرد.»

رجل سیاسی؛ یکی از ظرفیت‌های بالفعل‌نشده قانون اساسی

معصومه ابتکار در توییتی نوشت: «با توجه به ثبت‌نام حدود ۴۰ نفر از زنان کشور برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ و حضور چهره شاخصی مانند خانم دکتر زهرا شجاعی در میان آنها، انتظار می‌رود شورای نگهبان این‌بار رجل سیاسی مونث را تایید کند تا یکی دیگر از ظرفیت‌های بالفعل‌نشده قانون اساسی محقق شود.»

انتخابات ریاست‌جمهوری برای چه؟

سید مصطفی میرسلیم، نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: «انجمن اسلامی علم و صنعت در زمان حضور احمدی نژاد در این انجمن، این موضوع را مطرح کرد به این عنوان که ما وقتی رهبر و امام داریم، انتخابات ریاست‌جمهوری را برای چه می‌خواهیم؟ وقتی این مساله به گوش امام رسید، ایشان خیلی قاطع با آن برخورد کردند و آن حرکت خاموش شد. البته این را بگویم که آن موقع فرد تاثیرگذار آن، انجمن آقای احمدی‌نژاد بود.»

سامان‌بخشِ کشور نداریم

مسیح مهاجری، مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی در شماره دیروز این روزنامه نوشت: «با پایان یافتن ثبت‌نام داوطلبان ریاست جمهوری، حالا می‌توان به این جمع‌بندی رسید که وعده‌ها و شعار‌های انتخاباتی کسانی که نامزد احراز مقام ریاست جمهوری شده‌اند، چیزی شبیه همان وعده‌های نامزد‌های ازدواج با دخترانی است که وعده‌های شیرین می‌دهند و دختران بله را می‌گویند، ولی بعد از ازدواج می‌فهمند هرگز به وعده‌های داده‌شده عمل نخواهد شد.»

مهاجری خاطرنشان کرد: «شرایط کشورمان بسیار حساس است. در مسائل داخلی، چند قطبی موجود، بحران اقتصادی، فساد‌های اداری و مالی، بی‌قانونی‌های رایج و مشکلات معیشتی مردم، وضعیت را به نقطه جوش رسانده‌اند. سروسامان دادن به این وضعیت نابسامان، امری ناممکن نیست، ولی روشن است که از عهده افرادی که برای ریاست جمهوری ثبت‌نام کرده‌اند؛ برنمی‌آید. این کار فقط از عهده کسی برمی‌آید که قدرت ذاتی و نفوذ شخصیتی او در حد یک رجل واقعاً سیاسی و مذهبی آنگونه که قانون اساسی در نظر گرفته است باشد نه آنگونه که شورای نگهبان معمولاً با مسامحه در نظر می‌گیرد.»

امکان تمدید زمان بررسی صلاحیت نامزد‌ها

جمال عرف، رئیس ستاد انتخابات وزارت کشور اظهار کرد: «اگر بررسی صلاحیت‌ها در مدت ۵ روز در شورای نگهبان به پایان برسد، نتایج اعلام می‌شود و در غیر این صورت پنج روز دیگر هم تمدید می‌شود، لذا ۶ خرداد اسامی نهایی اعلام و از هفتم خرداد ماه تبلیغات آغاز خواهد شد.»

حائز اهمیت‌ترین مسالۀ کشور

غلامرضا منتظری، نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس بیان کرد: «این که صرفا بگوییم یک رای داریم و آن را به صندوق می‌اندازیم اشتباه است، باید به نتیجه انتخابمان هم توجه کنیم، یک رای من در کنار یک رای تو می‌شود رای ما، اگر در انتخابمان بی دقتی کنیم و بار این مسئولیت مدیریت کشور را بر دوش فردی بگذاریم که توان انجام این وظیفه را نداشته باشد قطعا ما هم در حصول چنین نتیجه‌ای سهیم خواهیم بود.»

وی تصریح کرد: «امروز هیچ موضوعی در کشور بیش از حضور با شکوه در انتخابات حائز اهمیت نیست، چراکه که این انتخابات اولین انتخابات گام دوم انقلاب بوده و قرار است رییس جمهور آینده و دولت جوان، انقلابی و کارآمد آینده ریل گذاری مناسب برای تحقق تمدن نوین اسلامی را فراهم سازد، پس هم نیازمند حضور باشکوه و هم انتخابی اصلح و شایسته هستیم.»

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: انتخابات 1400 نامزدهای انتخاباتی انتخابات ریاست جمهوری هشتمین جمهور انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۴۳۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار اسحاق جهانگیری درباره مهاجرت رتبه های اول کنکور از ایران / عزا می گیرم وقتی می بینم مردم ما خود را با کشورهای منطقه مقایسه می کنند نه اروپا

جهانگیری گفت: چرا هنرمند ما امروز مایوس است؟ رتبه‌های اول کنکور دارند از ایران می‌روند! الان دارند می‌گویند که پرستار، پزشک، کارگر فنی از ایران می‌روند، خب نباید بگذاریم اینها بروند! این افراد را اینجا مایوس کرده‌ایم.   اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، در گفت‌وگو با سالنامه «اعتماد» گریزی به دوره مدیریت خود در دولت گذشته زده و شرایط این روزهای ایران را هم بررسی‌ کرده است.   در ادامه بخش‌هایی از این گفت‌وگو را می‌خوانید؛   * دولتی که نتواند حقوق کارمندش را خودش تامین کند، یا نتواند پول آب و برقش را تامین کند، استقلالش کجاست؟   * مجلس در اموری که نباید دخالت کند، دخالت می‌کند. این آشفتگی‌ها باید برطرف شود، الان آشکارترین موضوع آن، بحث برنامه است و بودجه.   * این مجلسی‌ها مگر همان‌هایی نبودند که می‌گفتند ما یک خیزش هستیم که می‌خواهیم مسائل اقتصادی کشور را حل کنیم، مسائل اقتصادی حل شد؟ الان چهار سال تمام شد. تورم را کنترل کردید؟ اجازه ندادید سفره مردم کوچک شود؟   * اینکه آدم صدایش را بلند کند، اینکه به پشتوانه یک جایی که از آدم حمایت می‌کند بیاید و به هر پستی که می‌خواهد برسد، این دلیلی بر شایستگی نیست. من معتقدم وقتی در سال ۸۴ دولت را تحویل می‌دادیم خودروسازی ایران از خودروسازی ترکیه و چین جلوتر بود   * به نظرم دولت احمدی‌نژاد بنایی گذاشت که کشور از ریل توسعه خارج شد. یکی از بی‌اعتمادی‌ها در اثر بی‌حرمتی‌ به انسانیت اتفاق افتاد.   * چرا هنرمند ما امروز مایوس است؟ رتبه‌های اول کنکور دارند از ایران می‌روند! الان دارند می‌گویند که پرستار، پزشک، کارگر فنی از ایران می‌روند، خب نباید بگذاریم اینها بروند! این افراد را اینجا مایوس کرده‌ایم.   * این واقعا خیلی بد است که کشور بگوید من ۲ و نیم میلیارد دلار برای دارو گذاشته‌ام، بعد به بچه‌ای که شیرخشک می‌خورد بگویند شما سهمیه شیرخشک دارید. مردم می‌گویند پول شیرخشک نبوده اما چطور برای چایی این مقدار داده شده است.   * خدا شاهد است که وقتی می‌شنوم مردم ایران دیگر خود را با کشورهای منطقه مقایسه می‌کنند، عزا می‌گیرم. مردم ایران خود را با اروپا مقایسه می‌کردند، نه نهایت با ژاپن و کره مقایسه می‌کردند. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: صالحی امیری: ۶۰ درصد جامعه تمایل زیاد به مهاجرت دارند! (فیلم) بازار سیاه مهاجرت با ویزای جعلی

دیگر خبرها

  • هشدار جهانگیری درباره مهاجرت نخبگان
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی حساب‌کشی کنید
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی و دولت حساب‌کشی کنید
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • هشدار اسحاق جهانگیری درباره مهاجرت رتبه های اول کنکور از ایران / عزا می گیرم وقتی می بینم مردم ما خود را با کشورهای منطقه مقایسه می کنند نه اروپا
  • هشدار اسحاق جهانگیری درباره مهاجرت رتبه‌های اول کنکور از ایران
  • کنایه مهاجری به ذوالنور: اگر می‌خواهید همین مجلس ضعیف، ضعیف تر نشود از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب کشی کنید
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • استقبال رسمی رئیس جمهور سریلانکا از آیت‌الله رئیسی
  • معاونت زنان ریاست‌جمهوری نمی‌تواند در اجرای موضوع حجاب وارد شود