Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیامک محبی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به اجرای گام پنجم طرح محله محور شهید سلیمانی در استان اظهار کرد: در هفته اخیر حدود ۱۱ هزار مورد رهگیری در استان به انجام رسیده و ۹۹ درصد از این افراد نمونه گیری شده اند.

وی با بیان این که تعداد بازرسی های بخش سلامت در هفته اخیر ۳ هزار و ۱۶۶ مورد بوده است خاطرنشان کرد: خوشبختانه در این نظارت ها روند افزایشی مشاهده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مرکز بهداشت استان قم همچنین از نیروهای فعال هلال احمر و بسیج در طرح شهید سلیمانی خواست تا با فعالیت بیشتر نسبت به افزایش روند نظارت ها و بازرسی های کرونایی اقدام کنند.

محبی ادامه داد: یکی از مهم ترین اهداف اجرای طرح شهید سلیمانی، کاهش تردد افراد کرونامثبت در سطح شهرها و استان هاست.

وی با تصریح بر این که همه دستگاه های اجرایی باید نتیجه تست رپید یا سریع کرونا را به عنوان تست قطعی قبول کنند اذعان کرد: متأسفانه برخی از دستگاه های اجرایی پس از نتیجه مثبت در تست رپید کارکنان خود، آنان را برای اطمینان نهایی به انجام تست PCR ارجاع می دهند که همین امر با توجه به زمان ۷۲ ساعته در پاسخ به تست PCR سبب افزایش تردد افراد مشکوک کرونامثبت در سطح شهر و استان می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همچنین به آمارهای کلی طرح شهید سلیمانی از ابتدای اجرا در استان توجه داد و گفت: حدود ۷۰ هزار رهگیری و ۶۰ هزار تست رپید در استان از ابتدای طرح شهید سلیمانی انجام شده است که بیانگر رتبه پنجم استان قم در بین همه استان های کشور در این موضوع است.

وی با اشاره به این که از این تعداد رهگیری تنها ۲۴۶ مورد به بیمارستان ها ارجاع شده است یادآور شد: مجموع تست های انجام شده در طرح شهید سلیمانی در استان قم اعم از رپید و پی سی آر حدود ۱۲۸ هزار تست بوده که حدود ۲۰ هزار مورد از این تست ها مثبت بوده است.

محبی افزود: یک هزار و ۳۵۶ مورد مراقبت در منزل و حدود ۱۵۰ هزار مورد بازرسی و نظارت توسط بازرسان مراکز بهداشت، بازرسان هلال احمر و بازرسان بسیجی از آغاز اجرای طرح شهید سلیمانی در استان به انجام رسیده که این بازرسی و نظارت ها حدود ۲۳ هزار مورد اخطار و همچنین حدود ۳ هزار مورد پلمب را به دنبال داشته است.

انتهای پیام/2258

منبع: فارس

کلیدواژه: شهید قم استان های کشور بهداشت طرح شهید سلیمانی هزار مورد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۴۳۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر حسین حسینی به تبریز با وجود محرومیت

آفتاب‌‌نیوز :

تیم فوتبال استقلال در حالی در هفته بیست و پنجم رقابت‌های لیگ برتر در ورزشگاه یادگار امام تبریز به مصاف تراکتور خواهد رفت که حسین حسینی به دلیل محرومیت در این دیدار غایب خواهد بود.

طبق پیگیری‌ها کاپیتان استقلال قصد دارد با وجود محرومیت و به دلیل حساسیت بالای این بازی همراه تیم به تبریز سفر کند. البته آبی پوشان به جز حسینی در این دیدار نمی‌توانند از مهدی مهدی‌پور، آرتور کوین یامگا و رافائل سیلوا را به دلیل آسیب دیدگی استفاده کند.

استقلال چهارشنبه در هفته بیست و پنجم لیگ برتر در تبریز مهمان تراکتور است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • سفر حسین حسینی به تبریز با وجود محرومیت
  • چرا سردار سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی در سریال پایتخت ۵ مخالفت کرد؟
  • بیشترین آمار جذب نخبگان در دو ارگان/ اعلام ۳ هزار کد شغلی برای نخبه‌ها
  • بیشترین آمار جذب نخبگان در دو ارگان/اعلام ۳ هزار کد شغلی برای نخبه‌ها
  • استون ویلا - چلسی؛ ترکیب رسمی
  • مردمی کردن بازسازی عتبات، ایده‌ شهید حاج قاسم سلیمانی بود
  • وست هم - لیورپول؛ ترکیب رسمی
  • غایبان سپاهان برابر پرسپولیس
  • واکنش کاربران ایرانی به خیانت اردن
  • اردوغان: رادار ناتو در ترکیه موشک‌های ایران به‌سوی اسرائیل را رهگیری نکرد