Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-30@19:36:29 GMT

یادداشت عجیب ترامپ برای پنتاگون بعد از باخت در انتخابات

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۴۳۹۴۵

یادداشت عجیب ترامپ برای پنتاگون بعد از باخت در انتخابات

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا بعد از باخت در انتخابات نوامبر ۲۰۲۰ با ارسال نامه‌ای به پنتاگون خواستار خروج نیرو‌های آمریکا از پایگاه‌های این کشور در سراسر دنیا شده است.

به گزارش روزنامه ایندیپندنت، یکی از دستیاران نزدیک ترامپ، «جان مک‌انتی» روز ۹ نوامبر ۲۰۲۰ یادداشتی با دستخط ترامپ را به «داگلاس مک‌گره‌گور»، افسر بازنشسته ارتش آمریکا داده و به او گفته است: «این کاری است که رئیس‌جمهور می‌خواهد شما انجام دهید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

ترامپ در این یادداشت خواستار خروج نیرو‌های آمریکا از افغانستان، عراق و سوریه شده است. او علاوه بر این از داگلاس مک‌گره‌گور خواسته خروج آمریکایی‌ها از آلمان را تکمیل کرده و نظامیان آمریکایی را از آفریقا هم خارج کند.

مک‌گره‌گور که در آن زمان در فاصله ۱۰ هفته مانده به اتمام ریاست‌جمهوری ترامپ به عنوان مشاور ارشد «کریستوفر میلر»، سرپرست پنتاگون منصوب شده بود گفته بود که فکر نمی‌کند انجام چنین اقدام مهمی قبل از اتمام ریاست‌جمهوری ترامپ ممکن باشد.

مک‌انتی به او گفته است: «پس، هر چقدرش را می‌توانی انجام بده.»

آکسیوس گزارش داده مقام‌های ارشد نظامی آمریکا از این دستور وحشت‌زده شده‌اند. رابرت او براین، مشاور امنیت ملی ترامپ نمی‌دانسته منشا صدور این دستور کجا بوده است.

آکسیوس نوشته این یادداشت به امضای ترامپ رسیده بود، اما حتی کارکنانی که وظیفه‌شان تأیید کردن نامه‌های ارسال‌شده برای رئیس‌جمهور بود نمی‌دانستند این نامه از کجا آمده بود.

سرانجام سران امنیت ملی آمریکا متوجه شدند که ترامپ خودش قصد داشته به صورت مخفیانه هدایت سیاست‌های نظامی را به عهده بگیرد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۴۳۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست ترامپ برای تغییر نتانیاهو

دونالد ترامپ در گفتگو گو با مجله تایم با انتقاد از سیاست‌های بنیامین نتانیاهو، گفت: افراد بسیار خوبی هستند که می‌توانند جای نتانیاهو را بگیرند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در گفتگو با مجله تایم با انتقاد از نتانیاهو، گفت: انتقادها از "بنیامین نتانیاهو" بجاست، چرا که نتوانست مانع کشته شدن غیرنظامیان اسرائیلی در هفتم اکتبر شود.

رییس جمهور سابق آمریکا با تاکید بر این موضوع که افراد بسیار خوبی هستند که می‌توانند جای نتانیاهو را بگیرند، افزود: خیلی‌ها از هفتم اکتبر (عملیات طوفان الاقصی) اطلاع داشتند، اما اسرائیل اطلاع نداشت و نتانیاهو به همین خاطر خیلی ملامت و سرزنش می‌شود.

ترامپ ادامه داد: آنچه در هفتم اکتبر (عملیات طوفان الاقصی) رخ داد، نباید هرگز اتفاق می‌افتاد، همه چیز برای جلوگیری از آن وجود داشت.

دونالد ترامپ پیش از این با انتقاد از عملکرد جو بایدن، رییس جمهور آمریکا گفته بود که اگر من رئیس‌جمهور بودم هفتم اکتبر هرگز اتفاق نمی‌افتاد، حتی یک فرصت کوچک.

واکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطینروز 207 طوفان‌الاقصی|تداوم حملات هوایی اسرائیل به غزه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • دادگاه نیویورک ترامپ را ۹۰۰۰ دلار جریمه کرد
  • ادعاهای تازه دونالد ترامپ درباره ایران و احتمال جنگ با اسرائیل
  • ترامپ از نتانیاهو ابراز نارضایتی کرد
  • ترامپ: اگر رئیس جمهور بودم هرگز جنگ غزه راه نمی افتاد
  • درخواست ترامپ برای تغییر نتانیاهو
  • انتقاد تند حمید درخشان از اوسمار ویرا
  • سرمربی سابق پرسپولیس: اوسمار نباید به این بازیکن پنالتی می داد | نبردن سپاهان یعنی خداحافظی با جام
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • سال ۲۰۲۴ هر لحظه دیوانه‌تر می‌شود!