Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@05:15:31 GMT

کدام اصناف نیازی به صدور صورتحساب الکترونیکی ندارند؟

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۴۳۹۸۰

کدام اصناف نیازی به صدور صورتحساب الکترونیکی ندارند؟

ایسنا/زنجان مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: برخی از مودیان مالیاتی ملزم به صدور صورت‌حساب الکترونیکی نیستند.

میرحیدر رضوی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تبصره ماده ۲ قانون پایانه فروشگاهی مصوب سال ۱۳۹۸، اظهار کرد: هیئت وزیران در جلسه ۲۲ فروردین‌ماه امسال به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی، فهرست گروه مودیانی که در سال‌جاری ملزم به ثبت‌نام در سامانه مودیان و صدور صورت‌حساب الکترونیکی نیستند را تصویب کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این مودیان، افزود: اشخاص حقیقی موضوع ماده (۸۱) قانون مالیات‌های مستقیم، اشخاص حقیقی موضوع ماده (۱۴۲) قانون مالیات‌های مستقیم، صاحبان مشاغل (اشخاص حقیقی) گروه سوم موضوع آئین‌نامه اجرایی ماده (۹۵) اصلاحی قانون مالیات‌های مستقیم - مصوب ۱۳۹۴ - که صرفاً فروشنده و ارائه‌کننده کالا و خدمات معاف از مالیات بر ارزش‌افزوده موضوع قانون مالیات بر ارزش‌افزوده - مصوب ۱۳۸۷ - هستند، شامل مودیانی است که الزامی به صدور صورت‌حساب الکترونیکی ندارند.

این مسئول با اشاره به تبصره تصویب‌نامه هیئت وزیران، ادامه داد: مشاغل و حرفی که مشمول فراخوان شماره  ۳۱۰۹۲.۲۶۸.د در اول فروردین‌ماه سال ۱۳۹۸ سازمان امور مالیاتی کشور، موضوع تبصره (۲) ماده (۱۶۹) قانون مالیات‌های مستقیم و جزء (۲) بند (ح) تبصره (۶) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور شده‌اند، مشمول تبصره ماده (۲) قانون پایانه فروشگاهی و سامانه مودیان - مصوب ۱۳۹۸ نمی‌شوند.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان با اشاره به قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان، تصریح کرد: در راستای پیاده‌سازی و اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و در چارچوب برنامه هوشمندسازی نظام مالیاتی، همه فرآیندهای مالیاتی بدون دخالت عامل انسانی و به‌ صورت کاملاً الکترونیکی، مکانیزه و هوشمند انجام خواهد شد.

رضوی با بیان اینکه با اجرای این قانون، صرفاً فعالان اقتصادی قادر به صدور صورت‌حساب الکترونیکی استاندارد خواهند بود، خاطرنشان کرد: البته قانون برای برخی اصناف که تک‌کالایی و تک‌خدمتی هستند، شرایطی را پیش‌بینی کرده تا بتوانند از ابزارهای پرداخت به عنوان پایانه فروشگاهی استفاده کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی قانون پایانه های فروشگاهی زنجان صدور صورت حساب الکترونیکی قانون مالیات های مستقیم قانون پایانه صدور صورت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۴۳۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید مهلت تکمیل و ارسال اظهار نامه مالیاتی ارزش افزوده

حسن صیاد زمردی افزود: طبق قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده فعالان اقتصادی مشمول این قانون که باید تا پایان فروردین ماه مالیات و عوارض متعلق را پرداخت می‌کردند، سازمان امور مالیاتی اقدام به تهیه اظهار نامه پیش فرض کرده و با توجه به این طرح مهلت تکمیل و ارسال اظهار نامه تا ۲۲ اردیبهشت تمدید شد.
سرپرست اداره کل امور مالیاتی گیلان افزود: افرادی که با استفاده از این فرصت مالیات و عوارض خود را پرداخت کنند می‌توانند از تسهیلات بخشودگی ۱۰۰ درصدی این جرائم برخوردار شوند.

 صیاد زمردی همچنین به ارسال فهرست معاملاتی اشاره و تصریح کرد: مهلت تکمیل فهرست معاملات موضوع ماده ۱۶۹ مالیات‌های مستقیم نیز تا ۲۶ اردیبهشت تمدید شده است و فعالان اقتصادی می‌توانند با مراجعه به سایت my.tax.gov.ir فهرست معاملاتی خود را تکمیل و ارسال کنند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • تمدید مهلت تکمیل و ارسال اظهار نامه مالیاتی ارزش افزوده
  • مصارف مهم مالیات در کشور به چه صورت است؟
  • شناسایی فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیارد تومانی دلال پتروشیمی در فارس
  • پیش‌شرط‌های مشارکت مردم در اقتصاد چیست؟
  • چگونه مالیات کمتری بدهیم؟
  • زمان ارسال اظهارنامه مالیات عملکرد اشخاص حقوقی و شرکت‌ها
  • وصول یک ماهه ۱۰۰۰ میلیارد مالیات از شرکتهای خام فروش صادراتی
  • نیمه پنهان مالیات‌ستانی
  • بیش از ۳۰ درصد کل مالیات کشور در سال گذشته توسط شرکت‌های خصولتی پرداخت شده است
  • ‌لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم به رشد تولید و سرمایه‌گذاری در مناطق محروم کمک خواهد کرد