Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام عامری با اشاره به فعالیت‌های ۲۳۰ مسجد شهرری در خدمت‌رسانی به محرومان، گفت: در طول دو ماه گذشته ۱۰ هزار بسته معیشتی میان خانواده محروم توزیع شده و بیش از ۱۲۱ میلیون تومان کمک نقدی نیز به افراد کم‌بضاعت اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، پس از شیوع بیماری کرونا رویکرد کمک های مومنانه و دستگیری از نیازمندان در مساجد تقویت شد و مساجد با اجرای رزمایش مواسات و خدمت مومنانه از آسیب دیدگان اقتصادی ناشی از کرونا نیز حمایت کردند، به همین جهت در گفت و گو با حجت الاسلام «حسن عامری»، مدیر ناحیه حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) مرکز رسیدگی به امور مساجد، فعالیت های مساجد شهرری از ابتدای سال تاکنون در موضوع حمایت از محرومان را جویا شدیم که مشروح آن را در ادامه می خوانید:

 

خدمات مساجد شهرری از ابتدای سال تاکنون در بحث حمایت از نیازمندان و محرومین چه بوده است؟

 

اگرچه بعد از شیوع بیماری کرونا در چندین مرحله نمازهای جماعت مساجد تعطیل شد، اما در مساجد بسته نبوده و کارکرد اجتماعی مساجد تعطیل نشد و تهیه و توزیع بسته های معیشتی ومبارزه با بیماری کرونا در مساجد مورد توجه قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از ابتدای شیوع این بیماری خدمات گسترده ای از سوی مساجد شهرری با مشارکت خیرین و نهادهای مردمی به محرومان انجام شده است. این رویکرد در حال حاضر نیز به همت این شبکه جهادی استمرار دارد، تا در این شرایط بتوانیم بخشی از مشکلات اقتصادی متضرران اقتصادی و بیماران کرونایی را حل کنیم.

 

به طوری که از ابتدای امسال تاکنون 5500 بسته معیشتی شامل (نخود، لوبیا، عدس، ماکارونی، برنج، رب، سویا،ر وغن مایع، قند و شکر) میان مردم توزیع و لوازم خانگی مورد نیاز هم برای نیازمندان تامین شد. همچنین، اهدای غذای متبرک آستان قدس رضوی دفتر شهرستان ری به مرکز نیکوکاری مساجد به منظور توزیع در میان نیازمندان مورد توجه قرار گرفت.

علاوه بر این، 5200 قرص نان، 580 عدد مرغ، 12 راس گوسفند، 299 بسته گوشت، توزیع 8 هزار پرس غذای گرم و نیز حدود 9 هزار وعده افطاری در ماه مبارک رمضان میان خانواده های کم برخوردار توزیع شد.

 

پیش از آن و در انتهای سال گذشته و ابتدای سال 1400 نیز 10 هزار بسته معیشتی میان خانواده های محروم توزیع شد. از ابتکارات جالب در کمک های مومنانه این بود که بسیاری از نوجوانان مسجد با پول توجیبی خودشان غذا تهیه و در بین محرومین و نیازمندان روستاهای اطراف تهران توزیع می کردند.

 

در مساجد شهرری برای حمایت از نیازمندان از ابتدای سال تاکنون چه میزان کمک نقدی به محرومین انجام شده است؟

 

از ابتدای شیوع بیماری کرونا کمک های نقدی قابل توجهی از سوی مساجد شهرری با مشارکت خیرین و نهادهای مردمی انجام شده است و در این زمینه توفیقات چشمگیری به دست آمده است،به طوری که با کمک های نقدی صورت گرفته بخشی از مشکلات متضرران اقتصادی و بیماران کرونایی را حل کردیم و در مجموع می توان گفت که از ابتدای امسال نیز کمک های نقدی به ارزش 121 میلیون و 500 هزار تومان به خانواده های کم برخوردار انجام شده است.

 

در بحث پزشکی و خدمات درمانی و مشاوره ای مساجد شهرری چه رویکردی داشته اند؟

 

گروه های جهادی مساجد شهرری در زمینه های فرهنگی، پزشکی، مشاوره، کودکان و نوجوانان هم از ابتدای سال تاکنون همانند سال های گذشته فعالیت کرده و با راه اندازی غرفه های اطلاع رسانی ترک اعتیاد و بستری کردن افراد معتاد در کمپ ترک اعتیاد سعی در کاهش آسیب های اجتماعی در این منطقه داشته اند. همچنین، پزشکان جهادی با حضور در مساجد شهرری به مردم خدمات درمانی و پزشکی ارایه دادند. ضمن اینکه مشاوره تحصیلی دانش آموزان نیز در مساجد مورد توجه قرار گرفت.

 

اهدای دارو جهت تجهیز درمانگاه های خیریه، رسیدگی به بیماران بدحال، اهدای انسولین به بیماران دیابتی، ضدعفونی کردن منازل بیماران کرونایی بخش دیگری از خدمات صورت گرفته توسط مساجد شهرری بوده است. در مجموع 230 مسجد شهرری در محورهای مورد نیاز مشارکت و همکاری دارند، تا گامی در جهت دستگیری و حمایت از نیازمندان بردارند و از طرفی تلاش کنند که تاکیدات رهبری محقق سازند.

 

به منظور تحقق شعار سال و کاهش مشکلات اقتصادی و هزینه های مردم چه اقداماتی از سوی مساجد مورد توجه قرار گرفته است؟

 

با همکاری دستگاه های مرتبط اقتصادی و به منظور حذف واسطه های مخرب در زمینه اقتصادی سعی کردیم مواد غذایی و خوراکی ارزان قیمت و تعاونی از قیبل گوشت، مرغ، گوشت قرمز، برنج، انواع خشکبار به صورت عمده و خرده به مساجد جهت فروش اهدا شود.

 

 از ابتدای سال تاکنون ودر راستای نهضت قرآنی مساجد شهرری چه برنامه های قرآنی را در مساجد برگزار کرده اند؟

 

از ابتدای سال 1400 تاکنون و در ماه مبارک رمضان 25 جلسه کرسی تلاوت قرآن کریم و 63 جلسه تفسیر قرآن در مساجد برگزار شد. همچنین برگزاری جلسات روخوانی قرآن کریم نیز در همه مساجد این ناحیه با رعایت پروتکل های بهداشتی مورد توجه قرار گرفت. برگزاری نمازهای جماعت همراه با قرائت دعای عهد و زیارت عاشورا، قرائت دعای هفتم صحیفه سجادیه نیز در مساجد انجام می شود.

 

پایان پیام/40

منبع: شبستان

کلیدواژه: حوزه حضرت عبدالعظیم حسنی ع کمک مومنانه فعالیت های مسجدی ابتدای سال تاکنون مورد توجه قرار گرفت انجام شده بیماری کرونا مساجد شهرری بسته معیشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۴۴۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع بسته کمک آموزشی به ۵ هزار دانش آموز در تخار

 یک جوان تخاری برای پنج هزار دانش آموز در چهار ولسوالی این ولایت مواد آموزشی توزیع کرده است.

حبیب الرحمن منصوری یکتن از جوانان ماوراء کوکچه در ولایت تخار که از سه سال پیش کمپاین توزیع مواد آموزشی را برای دانش آموزان ابتدایی از هزینه شخصی اش آغاز کرده است در سال جدید تعلیمی نیز برای بیشتر از پنج هزار دانش‌آموز در ولسوالی های درقد، خواجه بهاءالدین، ینگی قلعه و رستاق ولایت تخار مواد آموزشی به شمول امکانات دیگر درسی شامل فرش، تخته سفید و غیره توزیع کرده است تا وضعیت معارف در این مناطق حداقل بهبود یابد.

دانش آموزان افغانستانی‌ که در ماوراء کوکچه تخار مواد آموزشی دریافت کرده اند ضمن قدردانی از ابتکار این جوان تخاری می‌گویند، توان خرید کتاب و کتابچه را ندارند و از حکومت و تاجران دیگر می‌خواهند تا با استفاده از امکاناتی که دارند برای آنان زمینه آموزش بهتر را فراهم بسازند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • گفت‌وگو با داور فوتبال که مورد ضرب و شتم قرار گرفت + فیلم
  • راه اندازی پایگاه هوشمند سرای بازی کودک در مساجد
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • (تصاویر) اقامه نماز جمعه در میان ویرانه‌های مسجد غزه
  • تجربه زیستی از فضای کار اشتراکی مادران و کودکان در مساجد/ بستری برای رشد و تعالی خانواده
  • توزیع بسته کمک آموزشی به ۵ هزار دانش آموز در تخار
  • مرمت بندهای تغذیه مصنوعی استان از ابتدای سال تاکنون
  • نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم