Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-28@00:45:29 GMT

افزایش هزینه‌های مصالح ساختمانی، خطری در بازار مسکن

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۴۴۴۱۷

افزایش هزینه‌های مصالح ساختمانی، خطری در بازار مسکن

تین نیوز

تقاضای زیاد خریداران باعث اطمینان‌خاطر سازندگان منازل مسکونی می‌شود، اما افزایش هزینه‌های مصالح ساختمانی بر قیمت مناسب مسکن تاثیر می‌گذارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از سی ان بی سی، بر اساس شاخص بازار مسکن (NAHB / Wells Fargo)، تمایل سازندگان در بازار مسکن ویلایی در ماه مه بدون تغییر بود؛ ارقام بالاتر از ۵۰، احساس مثبت تلقی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لازم‌به‌ذکر است، این شاخص برای اندازه‌گیری تمایل خرید مسکن ویلایی در ایالات‌متحده طراحی شده است.

با شیوع همه‌گیری و تعطیلی بازار مسکن، ماه مه گذشته این شاخص به ۳۷ سقوط کرد. سپس در ماه ژوئن و جولای این شاخص دوباره به‌طور چشمگیری بازگشت؛ زمانی که مشتری‌ها تمایل به خرید خانه‌های ویلایی حومه شهر داشتند و به دنبال فضای بیشتری برای کار و تحصیل از خانه بودند.

سازندگان می‌گویند: به دلیل خرید مداوم خریداران، انتظار کمبود شدید خانه‌های موجود برای فروش را داریم. با وجود ادامه نرخ پایین وام مسکن که استطاعت خرید برخی افراد را افزایش داده بود، افزایش سریع قیمت‌ها، در حال کاهش قدرت خرید مسکن شده است.

چاک فاولر، رئیس انجمن ملی سازندگان خانه در فلوریدا بیان کرد: «خانه اولی‌ها و کسانی که در یک نسل برای اولین بار صاحب‌خانه می‌شوند به دلیل افزایش هزینه‌های مرتبط با کمبود مواد به‌طور فزاینده‌ای در معرض خطر از دست دادن قدرت خرید خود هستند.»

بر اساس گزارش NAHB، هزینه‌های کل مصالح ساختمانی سال‌به‌سال، ۱۲ درصد افزایش می‌یابد و این هزینه‌ها همچنان در حال افزایش است. این مسئله نه‌تنها برای سازندگان، بلکه برای کل بازار یک مشکل اساسی ایجاد می‌کند.

رابرت دیتز، اقتصاددان ارشد NAHB اظهار کرد: «برخی از سازندگان برای مدیریت زنجیره‌های تامین خود، سرعت فروش را کاهش می‌دهند، این به معنای رشد چالش‌های مقرون‌به‌صرفه برای بازاری است که نیاز شدیدتری به موجودی بیشتر دارد».

وی در ادامه افزود: «با افزایش هزینه مواد، زمین و نیروی کار، خریداران مسکن در سال ۲۰۲۱ انتظار افزایش قیمت‌ها را داشته باشند».

از سه مولفه این شاخص، شرایط فروش فعلی در عدد ۸۸ بدون تغییر باقی‌مانده است. انتظار فروش در ۶ ماه آینده با یک واحد افزایش به ۸۱ و ترافیک خریداران با یک واحد کاهش به ۷۳ رسیده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: مسکن قیمت مصالح ساختمانی افزایش هزینه بازار مسکن هزینه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۴۴۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار سیاه تایر از بین می رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد

به گزارش قدس آنلاین، جمال میرزایی اظهار داشت: کمبودی در عرضه تایرهایی با رینگ های ۱۳ و ۱۴ در بازار نداریم و با افزایش عرضه اکنون این تایرها به میزان کافی در بازار موجود است.

وی افزود: مشاهده های میدانی نشان می دهد که تقاضا نسبت به رینگ های ۱۳ و ۱۴ کاهش یافته است.

عضو هیات مدیره انجمن صنعت تایر ایران تاکید کرد: با از بین رفتن بازار سیاه در ماه آینده قیمت تایر در بازار کاهشی خواهد شد.

میرزایی با اشاره به افزایش به صورت میانگین ۱۶ درصدی تایرهای سواری گفت: با توجه به افزایش بهای تمام شده محصولات تولیدی ناشی از افزایش نرخ جهانی مواد اولیه، نرخ مواد اولیه داخل ، انرژی و سایر عوامل و نهاده های تولیدی و براساس اخذ مجوزهای قانونی و تصمیمات اتخاذ شده در انجمن صنفی صنعت تایر مقرر شد تا از پنجم اردیبهشت افزایش قیمت اعمال شود.

مدیر عامل گروه صنعتی بارز عنوان کرد: نرخ جهانی مواد شیمیایی از ۱.۲ به ۱.۷ دلار رسید که این امر باعث زیان‌ده شدن تولید شده است.

وی بیان داشت: تولیدکنندگان تایر در سال گذشته افزایش قیمتی نداشتند و این افزایش قیمت در امسال می تواند تولیدکنندگان را از زیان خارج و منجر به رونق تولید کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • آپارتمان‌های تهران بدون مشتری ماند؛ قیمت مسکن متری چند؟
  • ورود صندوق ملی مسکن به بازار خرید سیمان از طریق بورس
  • ورود صندوق ملی مسکن به خرید سیمان/ واسطه‌ها حذف می‌شوند
  • دلالان از بازار مسکن راضی نیستند!
  • هزینه ساخت مسکن چند درصد افزایش یافته است؟
  • استفاده از بتن حاوی گرافن در آمریکا
  • جنجال در منطقه میانکاله؛ ممانعت محیط بانان از ورود مصالح ساختمانی
  • بازار سیاه تایر از بین می‌رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • با کمتر از ۲ میلیارد تومان کجای تهران خانه بخریم ؟
  • بازار سیاه تایر از بین می رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد