Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها- ریحانه شهبازی: ارتباط مستقیم مردم با مدیریت شهری و تأثیر تصمیم اعضای شورای شهر در رفاه زندگی مردم، اهمیت انتخابات شورای شهر را دو چندان می‌کند. انتخابات شورای شهر یک انتخاب ملی است و مردم در تعیین سکان‌داری مدیریت کلان شهری که در آن زندگی می‌کنند با انتخاب اعضای شورای شهر دخیل هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین گزینش فرد اصلح در بین اعضای شورای شهر برای ورود به عرصه تصمیم‌سازی و مدیریت شهری باید برای مردم در اولویت قرار گیرد تا زیست‌پذیری و رفاه حال شهروندان تأمین شود.

نماینده مردم نائین، خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی در راستای اهمیت انتخابات شورای شهر و انتخاب درست مردم به خبرنگار مهر می‌گوید: تشخیص درست مردم در انتخابات با ایجاد رقابت صحیح به شرط رعایت اخلاق و اعلام برنامه‌های کاندیدها به صورت شفاف امکان‌پذیر است.

روشنگری نقش مردم در انتخابات

وی با بیان اینکه همه مردم ایران، مسئولان و رسانه‌ها با توجه به ظرفیت و توان خود می‌توانند در تشویق حضور حداکثری مردم نقش داشته باشند، می‌گوید: باید برای مردم از طُرق مختلف از جمله «پویش ازما» نسبت به شناخت درست مردم برای انتخابات تلاش کرد تا بدین وسیله رغبت و اشتیاق در مردم برای به پای صندوق‌های رأی آمدن افزایش پیدا کند.

الهام آزاد معتقد است که همیشه مردم ما در صحنه حضور داشته‌اند، این دوره نیز برخلاف پیش‌بینی‌ها امیدواریم مردم با حضور خود تودهنی محکمی به دشمنان و بدخواهان نظام جمهوری بزنند. البته نامزدهای انتخاباتی شورای شهر و ریاست جمهوری باید با روشنگری و شفافیت مسائلی که برای کشور مهم است، این اعتماد را در مردم ایجاد کنند که نقش مؤثری در انتخابات دارند. نامزدهای انتخاباتی شورای شهر و ریاست جمهوری باید با روشنگری و شفافیت مسائلی که برای کشور مهم است، این اعتماد را در مردم ایجاد کند که نقش مؤثری در انتخابات خواهند داشت.

وی خاطر نشان می‌کند که شهدای بسیاری تقدیم این مرز و بوم شده و نباید تنگناهای اقتصادی و نارضایتی سبب کمرنگ شدن نقش و حضور مردم در حمایت از نظام جمهوری اسلامی شود.

صداقت کاندیدها و ایجاد انگیزه در مردم

نماینده مردم نائین، خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش شفافیت در عملکرد نامزدها و تأثیر آن می‌گوید: هرچه با مردم صادق‌تر باشند مردم بهتر می‌توانند تحلیل و بررسی کنند و این امر باعث انگیزه برای مشارکت بیشتر مردم در هر دو انتخابات می‌شود.

وی ادامه می‌دهد: از سویی دیگر طبق آیه‌ای از قرآن که گفته شده سرنوشت هر قومی به دست خودشان تغییر می‌کند، بنابراین مردم با تشخیص درست می‌توانند وضعیت کشور و شهر خود را تغییر دهند؛ البته به شرطی که کاندیدها رعایت اخلاق را داشته باشند و برنامه‌ها و اهداف خود را اعلام کنند که در این صورت رقابت صحیح و سالمی هم رقم می‌خورد.

با برنامه عملیاتی وارد گود انتخاباتی شوید

رئیس حزب ندای ایرانیان شعبه اصفهان نیز با اشاره به اهمیت انتخابات شورای شهر برای زندگی بهتر مردم به خبرنگار مهر می‌گوید: باید افرادی در عرصه رقابت اعضای شورای شهر قرار بگیرند که برنامه عملیاتی و عملی برای مدیریت شهری داشته باشند، صرفاً نباید با شعار و برنامه‌های کلی به دنبال رأی جمع کردن و تکیه بر صندلی مدیریت شهری باشند.

محمد کیهانی با بیان اینکه مدیریت شهر نیاز به کسانی دارد که با مسائل و مشکلات شهری آشنا باشند و راه کارهای مشخصی برای اداره شهر و همچنین درآمد پایدار شهری پیشنهاد بدهند، می‌گوید: نامزدهای انتخاباتی شورای شهر باید با مسائل فرهنگی، اجتماعی و … شهر به‌خوبی آشنا و مسلط باشند، البته به این معنی نیست که فرد منتخب حتماً باید قبلاً در شهرداری و شورای شهر فعالیت و سابقه داشته باشد بلکه داشتن برنامه عملیاتی و متقن بسیار مؤثرتر خواهد بود و دوره شعار دادن نیز تمام شده است.

وی در خصوص الزام شفافیت در عملکرد نامزدها معتقد است که شفافیت در دوره قبلی از مدیریت شهری وجود داشته و تمام اطلاعات در سایت در دسترس مردم بوده اما بسیاری از معضلات شهری را نمی‌توان به صورت شفاف و علنی بازگو کرد زیرا در اجرای طرح‌ها دچار مشکل می‌شوند.

عدالت و منافع عموم مردم خط قرمز شفافیت است

وی ادامه می‌دهد: با این وجود آنچه که به منافع مردم بستگی دارد خط قرمز مدیریت شهری و شفافیت است تا برخی از طرح‌ها سبب کسب منفعت بیشتر طبقه‌ای از جامعه به وسیله رانت اطلاعاتی و ناآگاهی مردم نشود و سایر مناطق و از منافع شخصی خود محروم شوند آنچه که به منافع مردم بستگی دارد خط قرمز مدیریت شهری و شفافیت است تا برخی از طرح‌ها سبب کسب منفعت بیشتر طبقه‌ای از جامعه به وسیله رانت اطلاعاتی و ناآگاهی مردم نشود و سایر مناطق و از منافع شخصی خود محروم شوند؛ بنابراین در خصوص عدم تأمین منافع طیف خاصی و برقراری عدالت باید شفافیت وجود داشته باشد.

رئیس حزب ندای ایرانیان شعبه اصفهان ایجاد شهرداری الکترونیک به عنوان بستری برای شفافیت را یکی از اقدامات مؤثر این دوره از شورای شهر عنوان می‌کند و می‌گوید: همه مردم قادر به رصد طرح‌ها از سوی شهرداری بودند و چیز پنهانی وجود نداشت، اما در عرصه‌هایی که تصمیم‌های مدیریتی خاص گرفته می‌شود که منفعت شهر نسبت به شخص دیده شده، شاید نیاز به علنی شدن نداشته باشد.

تخصص صرفاً کافی نیست

وی با اشاره به اینکه تخصص مهم‌تر است یا توان مدیریتی تصریح می‌کند: برخی از اقتصاددان‌ها و اساتید نتوانسته‌اند برای خود یک زندگی اقتصادی و مطلوب فراهم کنند و مشکلات مالی دارند، از این رو این امر نشان می‌دهد تخصص صرفاً کافی نیست و تخصص به همراه تجربه و شم مدیریت باید با هم در فرد وجود داشته باشند.

کیهانی ادامه می‌دهد: بنابراین نامزدهایی که در یک لیست توسط احزاب معرفی می‌شوند باید تخصص‌های رشته‌های مختلف را در کنار هم قرار دهند تا بتوانند یکدیگر را کاور کنند.

وی در خصوص «پویش ازما» گفت: هر فردی که بخواهد در عرصه انتخابات شورای شهر شرکت کند نیاز به راستی‌آزمایی و دیده شدن دارد تا بتواند خود را در معرض رأی مردم قرار دهد. بنابراین به نظر می‌رسد این پویش کار مناسبی باشد تا کاندیدهای شورای شهر هم خود را در معرض عموم قرار دهند وهم ماحصل آزمایش خود را ببینند.

زیست‌پذیری شهر و رفاه مردم در گرو انتخاب اعضای شورای شهر

دبیر جامعه جوانان متحد اسلامی اصفهان نیز در خصوص اهمیت انتخابات شورای شهر و تبیین آن برای مردم به خبرنگار مهر می‌گوید: شورای شهر مانند یک شرکتی است که نیاز به هیئت مدیره و مدیر عامل دارد که به ترتیب اعضای شورای شهر و شهردار هستند. بنابراین انتخاب اعضای شورای شهر منجر به برگزیده شدن شهرداری شایسته برای ساماندهی و زیست‌پذیری شهر اصفهان می‌شود.

سعید دادگستر با بیان اینکه شهرداری‌ها به دلیل ارتباط مستقیمی که با مردم دارند می‌توانند در دلگرم کردن و برعکس دلسرد کردن آنها از اقدامات دولت تأثیر بگذارد، می‌گوید: اگر یک مدیریت واحد جهادی، خستگی ناپذیر، مؤمن و متعهد در شورای شهر و سپس در شهرداری حاکم شود قطعاً رفاه بهتری برای مردم هم فراهم می‌شود.

نتیجه انتخابات شورای شهر و ارتباط مستقیمی که در زندگی مردم دارد سبب شده تا تبیین اهمیت این انتخابات برای مردم در اولویت قرار گیرد و مردم با شناخت صحیح از نامزدها گزینه مناسبی را وارد عرصه مدیریت شهری کنند؛ البته صداقت و شفافیت نامزدها در جلب اعتماد مردم برای رأی دادن و حضور پرشور در انتخابات بسیار تأثیرگذار است که به دور از شعارزدگی و با برنامه‌های عملیاتی وارد گود انتخاباتی شوند.

کد خبر 5214623

منبع: مهر

کلیدواژه: چالش شایستگی انتخابات 1400 انتخابات شورای شهر و روستا شورای شهر اصفهان شفافیت مالی انتخابات 1400 ویروس کرونا چالش شایستگی عید سعید فطر نماز عید سعید فطر بوشهر آمار کرونا کرمانشاه گرگان عکس استانها شیوع کرونا اردبیل زلزله فلسطین اهمیت انتخابات شورای شهر اعضای شورای شهر مدیریت شهری داشته باشند شورای شهر مدیریت شهر برنامه ها برای مردم طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۴۴۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای مدیریت یکپارچه شهری، اساسی ترین مسئله شوراها

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از خراسان شمالی، مهدی چمران با حضور در ساختمان شورای شهر بجنورد در جمع خبرنگاران با گرامیداشت هفته شوراها، اجرای مدیریت یکپارچه شهری را اساسی‌ترین مسئله شوراهای کشور دانست و اظهار کرد: امیدوار هستیم که در دولت سیزدهم، مجلس این مطالبه شوراها را تصویب کند تا عملیاتی شود.

وی گفت: ضروری است که مجلس پشتیبان اجرای این رویکرد و برنامه در بدنه مناطق شهری باشد.

رئیس شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: عمل به اجرای مدیریت یکپارچه شهری در برنامه توسعه هفتم کشور مدنظر قرار گرفته است.

وی در ادامه بر لزوم بهره گیری از ناوگان حمل و نقل برقی نیز اشاره و عنوان کرد: این امر در پایتخت در دستور کار شورای شهر و شهرداری تهران قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه ناوگان حمل و نقل برقی، ناوگانی پاک است که آلودگی‌های هوا و صوت را ندارد، عنوان کرد: در پایتخت، ابتدا، عده‌ای درباره وارد کردن اتوبوس‌های برقی به چرخه ناوگان حمل و نقل درون شهری تهران مخالفت کردند.

رئیس شورای شهر تهران افزود: آنان بیان می‌کردند با توجه به اینکه هنوز زیرساخت بهره گیری از ناوگان حمل و نقل درون شهری برقی را نداریم فعلا دست نگه داریم تا مقدمات اجرای آن آماده سازی شود.

وی گفت: با این وجود، شورای شهر تهران تصمیم گرفت که به طور همزمان آماده سازی و تامین زیرساخت های ناوگان اتوبوس برقی همچنین خرید اتوبوس های برقی را دنبال کند و به پیش ببرد.

چمران اعلام کرد: در این راستا، شهرداری و شورای تهران با وزارت صمت در زمینه تهیه و خرید اتوبوس های برقی برای ناوگان حمل و نقل درون شهری تهران قرارداد منعقد کرد.

وی افزود: در عین حال، شهرداری تهران نسبت به ایجاد جایگاه های شارژ برقی برای اتوبوس‌های برقی که خریداری خواهند شد، اقدام کرده و تا به کنون تعدادی جایگاه را نیز ایجاد کرده است.

رئیس شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: تا پایان سال ۱۴۰۴، ۱۱ هزار دستگاه اتوبوس برقی برای شهر تهران خریداری خواهد شد.

وی در ادامه به شورای شهر و شهرداری بجنورد نیز پیشنهاد کرد: طی تعامل با دانشگاه‌ها مطالعات بابت اینکه تا چه حدی وجود ناوگان اتوبوس برقی برای شهر بجنورد ضروری است یا ضروری نیست، انجام شود.

چمران افزود: در این مطالعات بررسی شود که این اقدام تا چه حدی بر کاهش آلودگی هوا در شهر بجنورد موثر خواهد بود.

وی تصریح کرد: در صورتیکه مطالعات، بهره گیری از اتوبوس‌های برقی برای شهر بجنورد را ضروری دانست و تایید کرد، شورای شهر استان ها در زمینه تهیه اتوبوس‌های برقی کمک خواهد کرد.

رئیس شورای شهر تهران در خاتمه به اهمیت منظر شهری نیز تاکید کرد و گفت: شورای شهر تهران در این زمینه کمیته نمای شهری را تشکیل داده است و این کمیته از استادان دانشگاه دعوت کرد تا نسبت به تهیه نماهای ساختمانی متناسب با هویت و فرهنگ ایرانی اقدام کنند.

وی همچنین با تصریح بر این مطلب که نماهای وارداتی با فرهنگ و معماری ایرانی غریبه هستند، بیان کرد: شورای شهر تهران طی مصوبه ای بهره گیری از معماری وارداتی را ممنوع کرد.

خبرنگار:سمانه قهرمانی

انتهای خبر/

کد خبر: 1229283 برچسب‌ها شورای شهر تهران بجنورد

دیگر خبرها

  • اجرای مدیریت یکپارچه شهری، اساسی ترین مسئله شوراها
  • اجرای مدیریت یکپارچه شهری از اساسی‌ترین طرح‌ها در شورا‌هاست
  • خود را به رویکرد امنا برای تغییر مدیریت مجلس آینده پایبند می‌دانم
  • قانون مدیریت یکپارچه شهری توسط مجلس پیگیری شود
  • کمتر از ۳ درصد لوایح شهرداری قزوین عودت داده شد
  • رفتار تبلیغاتی کاندیدهای انتخابات مجلس رصد می‌شود
  • آماده سازی ۴۰۰ نقطه در کرمانشاه برای تبلیغات کاندیداهای مجلس
  • عقب‌ماندگی شوراهای شهر از سایر نهادها هنوز جبران نشده است
  • مجلس شورای اسلامی، قانون مدیریت یکپارچه شهری را عملیاتی کند
  • شفافیت حقوق مدیران در راستای دانستن مردم است