Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-29@19:30:19 GMT

جزییاتی از واکسن‌های کرونا موجود در بازار آزاد

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۴۴۵۶۲

سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: تاکنون هیچ موردی از نشت یا خروج واکسن کرونا از سیستم وزارت بهداشت با بازار آزاد مشاهده و گزارش نشده است، اما ممکن است از برخی کشور‌های اطراف واکسن‌هایی از مجاری غیر رسمی وارد شده باشد که سلامت، رعایت زنجیره سرد و حتی اصالت آن‌ها زیر سوال است.

خبرگزاری میزان - ایرنا نوشت: کیانوش جهانپور درباره خروج واکسن کرونا به بازار آزاد نداشته‌ایم گفت: نشت واکسن از شبکه بهداشت و مراکز واکسیناسیون به بازار آزاد با توجه به جمع آوری پوکه‌ها و مشخص بودن اینکه هر کد ملی دریافت کننده کدام واحد واکسن بوده امکانپذیر نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تمام واکسن‌ها دارای کد اختصاصی هستند که در سامانه تیتک سازمان غذا و دارو و سامانه سیب معاونت بهداشت ثبت می‌شوند و مشخص است که هر واکسن به چه شخصی با چه کد ملی تزریق شده است.

وی ادامه داد: تاکنون هیچ گزارش مستندی مبنی بر خروج واکسن کرونا از شبکه رسمی به بازار آزاد نداشته ایم و چنین موردی در کشور نبوده است. مورد احتمالی هم اگر باشد به راحتی قابل رهگیری و موارد تخلف قابل شناسایی است.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: داشبورد‌های مدیریت توزیع واکسن کرونا در سطوح مختلف دانشگاهی، استانی و کشوری در اختیار وزارت بهداشت است و از ستاد وزارت بهداشت وضعیت توزیع واکسن تا دورترین مناطق کشور قابل مشاهده و رصد است و ناظران در اداره کل بازرسی و حراست وزارت بهداشت نیز بر آن نظارت دقیق دارند.

جهانپور افزود: اوایل واکسیناسیون کرونا در موارد بسیار محدود و انگشت شمار تخلفاتی بود و در مواردی در چند شهر از جمله آبادان برای افرادی که مشمول واکسیناسیون نبودند، واکسن تزریق شده بود، همه این موارد شناسایی شده و با افراد متخلف نیز برخورد شده است.

سخنگوی سازمان غذا و دارو تاکید کرد: تاکنون هیچ مورد نشت واکسن کرونا کرونا به بازار آزاد نداشته ایم فقط افرادی به بهانه‌های مختلف جایگزین افراد مشمول واکسیناسیون شده بودند که با متخلفان برخورد شده است.

وی گفت: در مورد واکسن‌های کرونا که در بازار آزاد است. اصل بر جعلی و تقلبی بودن آنهاست. ممکن است از برخی کشور‌های اطراف واکسن‌هایی از مجاری غیر رسمی وارد شده باشد که سلامت، رعایت زنجیره سرد و حتی اصالت آن‌ها زیر سوال است. ورود واکسن‌های تقلبی و قاچاق به بازار آزاد موضوع دیگری است و همان طور که از گذشته در مورد دارو هم بازار سیاه را داشته ایم. ممکن است برای واکسن هم وجود داشته باشد و جعلی بودن، تقلبی بودن واکسن کرونا در بازار آزاد مساله دیگری است.

جهانپور افزود: در هر صورت مراجع قانونی و نظارتی و نیز سیستم بازرسی و حراست وزارت بهداشت بر سامانه‌های توزیع واکسن کرونا نظارت دارند و اگر نیاز باشد اطلاعات توزیع واکسن در اختیار نهاد‌های نظارتی قرار می‌گیرد، اما انتشار عمومی اطلاعات افراد مشمول واکسن امکانپذیر نیست و در هیچ جای دنیا انجام نمی‌شود، زیرا بر خلاف اصول اخلاق پزشکی است و اطلاعات پزشکی و بیماری‌های افراد جزو اطلاعات شخصی و محرمانه است و قابل انتشار نیست.

بیشتر بخوانید: سازمان بیمه سلامت برای بیماران مبتلا به کرونا چه قدر هزینه کرده است؟

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: جهانپور واکسن کرونا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: جهانپور واکسن کرونا بازار آزاد وزارت بهداشت توزیع واکسن واکسن کرونا واکسن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۴۴۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیر کارگروه سلامت مدارس منصوب شد

صابر جباری فاروجی از سوی معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان «دبیر کارگروه سلامت مدارس» منصوب شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، حسین فرشیدی؛ معاون بهداشت وزارت بهداشت در حکمی، دکتر صابر جباری فاروجی را به‌ عنوان «دبیر کارگروه سلامت مدارس» منصوب کرد.

متن حکم معاون بهداشت به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر جباری

با سلام

با توجه به ضرورت اتخاذ تصمیمات یکپارچه در حوزه تعیین سیاست‌ها، تکالیف و خط مشی‌ها برای دانش آموزان و ایجاد و تداوم هم‌افزایی مراکز/ دفاتر مرتبط معاونت بهداشت در تعامل با حوزه‌­های درون بخشی و برون بخشی به ویژه وزارت آموزش و پرورش و با هدف سامان بخشی به فعالیت‌های مطلوب سلامت کودکان، نونهالان و نوجوانان در مدارس، نظر به تعهد و تجربه جنابعالی، بدین وسیله به موجب این ابلاغ  جنابعالی به سمت "دبیر کارگروه سلامت مدارس"  منصوب می‌­شوید.

اجرای نهضت ملی سواد سلامت‌آموزی در مدارس 10 استان کشور

امید است با یاری خداوند متعال و در سایه توجهات حضرت ولی­‌عصر(عج) در اجرای مأموریت­‌های این کارگروه و در راستای حفظ و ارتقای سلامت دانش‌­آموزان موفق و منصور باشید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • دبیر کارگروه سلامت مدارس منصوب شد
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • خوب و بد قلیان‌ اکسیژن
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • وزارت بهداشت فلسطین: جان تمامی شهروندان نوار غزه در خطر است
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • «پزشکی» دانشگاه آزاد اهواز به ترم مهرماه می‌رسد؟