Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@03:44:51 GMT

پژوهشگاه نفت قرارداد مشارکت پژوهشی امضا کرد

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۴۵۲۶۷

خبرگزاری آریا - پژوهشگاه صنعت نفت با شرکتی دانش‌بنیان درباره پروژه سیستم نوین هوازدا با استفاده از نسل نو ماژول‌های غشایی پوشش‌دهی‌شده، قرارداد مشارکت پژوهشی امضا کرد.
به گزارش شانا به نقل از پژوهشگاه صنعت نفت، فراهم‌آوری فرصت و امکان استفاده این شرکت از فضای کار اشتراکی مرکز نوآوری، بهره‌مندی از فضای کارگاهی و آزمایشگاهی پژوهشگاه و سرانجام بومی‌سازی فناوری‌های مورد نیاز صنعت نفت از مسائل این قرارداد پژوهشی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جعفر توفیقی، رئیس پژوهشگاه صنعت نفت در حاشیه امضای این قرارداد گفت: پس از آنکه مرکز نوآوری پژوهشگاه فعالیت خود را آغاز کرد، فراخوانی با هدف جذب استارت‌آپ‌ها و شتاب‌دهنده‌ها برای فعال‌کردن این مرکز داده شد، بر همین اساس این شرکت‌ها با توجه به ظرفیت پژوهشی این مجموعه به پردیس‌های سه‌گانه مراجعه کردند و بر حسب مسائل مورد علاقه این شرکت‌ها و ظرفیت موجود، موضوع مورد پژوهش انتخاب و فعالیت این مجموعه‌ها نیز در پی آن آغاز شد.
وی به قراردادی که در همین زمینه امضا شد نیز اشاره کرد و گفت: ویژگی قرارداد آن است که این شرکت دانش‌بنیان (ستارگان نوآور سپهر پارس) از منظر فناوری و دانش بسیار پیشرفته است و به عبارتی مراحل تحقیق و توسعه را پشت سر گذاشته و تنها موضوع تجاری‌سازی آن در دستور کار قرار دارد.
رئیس پژوهشگاه صنعت نفت با بیان اینکه پروژه در حال اجرای این شرکت به زمینه غشا و گاززدایی از آب مربوط می‌شود، گفت: نتیجه این پروژه کاربردهای بسیاری را در صنایع بالادست، پایین‌دست و محیط زیست دارد و دانش فنی جدیدی را ارائه می‌کند.
توفیقی افزود: خوشبختانه زمینه‌ای در پژوهشگاه آماده شده است که محققان این مجموعه در پژوهشگاه مستقر شوند و از امکانات پژوهشگاه استفاده کنند تا سرانجام بتوانیم دانش فنی تولیدشده را تجاری و به بازار عرضه کنیم و استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان بیشتر در پژوهشگاه ادامه خواهد داشت تا تحولاتی را در فعالیت‌های پژوهشگاه ایجاد کند.
استقبال پژوهشگاه نفت از حضور شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا
فلور شایق، رئیس مرکز و نوآوری پژوهشگاه صنعت نفت نیز در این باره گفت: این شرکت جزو نخستین شرکت‌های دانش‌بنیان نوپاست که در پژوهشگاه صنعت نفت مستقر خواهد شد و این موضوع می‌تواند سبب حضور شرکت‌های دانش‌بنیان نوپای دیگر در این مجموعه شود.
وی اظهار کرد: با توجه به سوابق ارزشمند محققان و امکانات و تجهیزات بسیار پیشرفته موجود در پژوهشگاه می‌توان از این شرکت‌ها به نحو مناسبی حمایت کرد تا وارد صنایع مختلف کشور شوند و امیدواریم بتوانیم از ظرفیت‌های مازاد پژوهشگاه برای حمایت از کسب‌وکارهای نوپا استفاده کنیم.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: شرکت های دانش بنیان پژوهشگاه صنعت نفت شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۴۵۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اداره سرمایه انباشته وقف باید علمی باشد/ تحقق شعار سال در حوزه کشت و صنعت

نخستین نشست هم‌اندیشی و بررسی چالش‌های پیش‌رو در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان امروز (۶ اردیبهشت‌ماه) با حضور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در نمایشگاه دستاوردهای وقف برگزار شد.

به گزارش ایسنا، سجده -مدیرعامل بنیاد توسعه عمران موقوفات- در ابتدای این نشست با بیان اینکه در کتب دینی آمده که حضرت علی(ع) نخلستان ایجاد کرده و وقف می کردند، گفت: تقریبا ۵ سال است که توسعه تولید با حضور مردم در سازمان اوقاف اتفاق افتاده است. 

وی ادامه داد: بنیاد توسعه عمران موقوفات در شناسایی زمین‌ها تلاش می‌کند و سعی داریم در حوزه کشت و صنعت با مشارکت مردم در تحقق شعار سال گام برداریم. 

در ادامه این نشست بیگدلی -معاون بهره‌وری اقتصادی سازمان اوقاف و امور خیریه- با اشاره به چشم‌انداز این معاونت در حوزه اجتماعی و ارتباط سازمان با شرکتهای دانش‌بنیان گفت: اولین اقدام وقف این است که بتواند کسب منفعت از عین وقف داشته باشد، مرحله بعد این منافع داخل کاسه‌ای ریخته می شود که حفظ می‌شود و سرریز آن اجرای نیت است. باید بیشترین کسب منفعت از موقوفات داشته باشیم.

وی اظهار کرد: برای اینکه علم در خدمت کسب منفعت قرار گیرد اکوسیستمی برای حمایت از دانش بنیان‌ها با رعایت قوانین وقف طراحی شده است که این شرکت‌ها اکثرا به سوددهی رسیده‌اند.. 

در بخش دیگری از این نشست، حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی -رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه- ضمن تقدیر از دانشمندان که در نمایشگاه شرکت کرده‌اند، گفت: سازمان وقف از نظر سرمایه‌ای دارای بودجه دولتی نیست و ما در دوره فعلی می‌خواهیم وقف را حرکت دهیم. به عنوان مثال ما دارای میلیون‌ها رقبه هستیم که این رقبات‌ به صورت عرصه و اعیان است و ما باید شکل مدیریت‌مان در خصوص این موقوفات علمی باشد.

وی ابراز کرد: اگر پول داریم اداره سرمایه انباشته باید علمی باشد. در واقع سرمایه‌های وقف باید علمی اداره شود زیرا تنوع در وقف به نیات واقفان و اعیان اعطایی ربط دارد. 

خاموشی با تاکید بر اینکه دانش‌بنیان‌ها باید در خدمت ارزان‌سازی و رفاه مردم باشند، افزود: ما موظف به رعایت قانون وقف هستیم. اوقاف از دانش بنیان‌های نوپا حمایت می کند و ما مفتخریم که تاکنون از ۳۹ شرکت حمایت کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: باید در حوزه اقتصاد تاثیرگذار و در تولید ملی بدون نفت موفق باشیم. در حوزه صنعت ورود کرده‌ایم که ۳۰ درصد درآمد نفتی را پوشش می‌دهد، در حوزه مسکن نیز رقبات‌ زیاد داریم که از این رو به مسکن نخبگانی توجه ویژه داریم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: در تمام رقبات‌ زراعی بحث زنجیره زراعی مدنظر است. بحث معادن به عنوان ظرفیت مغفول اوقاف بوده است، همچنین مساله دیگر توجه به حوزه صنایع تبدیلی است. در حوزه فناوری هم زیرساخت‌های سخت افزاری و هم نرم افزاری مدنظر است که کارهای خوبی در حال انجام است، نباید فراموش کنیم که حوزه فناوری تاثیر شگرف در اقتصاد کشور خواهد داشت.

در بخش دیگری از این نشست در حوزه ارائه طرح سیمان ژئوپلیمری بر پایه خاکستر باگاس، بحث وقف ماندگار در راستای توسعه پایدار مورد بررسی قرار گرفت. این شرکت به فناوری تولید برق و سیمان با وجود تحریم‌ها و موانع داخلی دست پیدا کرده است. 

بر اساس آنچه در این نشست عنوان شد، درصد قابل توجهی از شرکت‌های دانش بنیان در سطح کشور هیچ گردش مالی ندارند. صرفا ایده‌ای است که در مرحله آزمایشگاهی ارائه شده است.

این شرکت‌ها معتقدند اگر قرار است کاری و حمایتی در حد اوقاف انجام شود باید متفاوت از کارهایی باشد که توسط دیگران انجام می شود. شرکت‌های دانش بنیان از ایده تا تجاری‌سازی در کشورهای پیشرفته حمایت می‌شوند.

موضوع دیگر که مورد بحث قرار گرفت، این بود که در مناطق محروم خیلی از محصولات دانش بنیان کارایی ندارد، همچنین موضوع عمران در مناطق محروم بررسی شد و به گفته کارشناسان در زمینه تکنولوژی بتن باید تعریف دیگری در مناطق محروم داشته باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • صنعت نفت و گاز پیشتاز مسیر حرکت به سمت دانش‌بنیان شدن
  • اداره سرمایه انباشته وقف باید علمی باشد/ تحقق شعار سال در حوزه کشت و صنعت
  • حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان از بخش کشاورزی زمینه تحول و جهش تولید را فراهم می‌کند
  • امضا تفاهم نامه همکاری میان جهاد کشاورزی و شرکت‌های دانش بنیان
  • رونمایی از موتور ۶ سیلندر خورجینی با کاربرد در صنعت خودروسازی
  • معرفی برگزیدگان رویداد مدیریت مصرف آب در صنعت نساجی
  • حضور پارک فناوری و نوآوری نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • حضور پارک فناوری و نوآوی نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • گامی نو در صنعت راهسازی/توسعه فناوری‌های قیر و آسفالت با مشارکت دانش‌بنیان‌ها
  • اقتصاد باید بر پایه مشارکت مردم باشد