Web Analytics Made Easy - Statcounter

پادشاه اردن در تماس با دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد که اقدامات تحریک آمیز مکرر رژیم صهیونیستی در حق مردم فلسطین، شرایط را به سمت تشدید تنش سوق داده است.

 به نقل از خبرگزاری اردنی پترا، عبدالله دوم، پادشاه اردن در تماس تلفنی با آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد: اقدامات تحریک آمیز اسرائیل در حق مردم فلسطین شرایط را به سمت تشدید کنونی سوق داده و این اقدامات منطقه را به سوی بحران‌ و تنش‌های بیشتر می‌کشاند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: جایگزینی برای راهکار سیاسی که به تحقق صلح عادلانه و فراگیر بر اساس راهکار تشکیل دو کشور بینجامد و ضامن تشکیل کشور مستقل فلسطین دارای حاکمیت و قابلیت زندگی کردن در مرزهای چهارم ژوئن ۱۹۶۷ با پایتختی قدس شرقی باشد، وجود ندارد.

پادشاه اردن به هشدارهای مداوم خود نسبت به سرانجام نقض‌های صورت گرفته توسط اسرائیل در قدس به ویژه علیه مسجد الاقصی و تلاش‌ها برای کوچاندن غیرقانونی ساکنان محله الشیخ جراح از خانه‌هایشان اشاره کرد.

عبدالله دوم عنوان داشت که مدت‌هاست که نسبت به تلاش برای تغییر وضعیت تاریخی و حقوقی کنونی در قدس هشدار داده و بر این تاکید کرده است که اردن به تلاش برای حفاظت از مقدسات اسلامی و مسیحی در این شهر مقدس ادامه می‌دهد.

وی تاکید کرد: جامعه بین الملل باید به مسئولیت‌های خود عمل کرده و به صورت کارآمد دست به تحرکاتی برای توقف تعدی‌های اسرائیل و جلوگیری از تکرار آن و نیز توقف تجاوز به غزه و تلاش برای پیشبرد روند صلح بزند.

پادشاه اردن از تلاش‌های آنتونیو گوترش برای پایان دادن به تشدید تنش کنونی رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطین تقدیر کرد./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: پادشاه اردن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۴۵۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو ارشد حماس: پیشنهاد توافق کنونی بهتر از قبلی هاست | خواستار ورود دو کشور به عنوان ضامن توافق شدیم

به گزارش همشهری آنلاین حسام بدران، از رهبران جنبش حماس در اظهاراتی گفت که این جنبش در مساله مذاکرات با جدیت تعامل می‌کند و خواهان رسیدن به توافقی است که به رنج و مشکلات مردم فلسطین پایان دهد.

وی در گفت‌وگو با شبکه الجزیره خاطرنشان کرد: نتانیاهو و کابینه تندرو او به طور عامدانه از رسیدن به توافق آتش‌بس ممانعت می‌کنند. محاسبات نتانیاهو با امور شخصی وی و آینده‌ سیاسی‌اش مرتبط است و به رسیدن به توافق اهمیت نمی‌دهد.

این عضو ارشد حماس افزود: آنچه در این دور از مذاکرات قاهره به ما پیشنهاد شد بهتر از پیشنهادت قبلی است.

بدران تاکید کرد: با دولت آمریکا ارتباط مستقیم نداریم بلکه از طریق واسطه‌ها با آن در ارتباط هستیم. دولت آمریکا بیطرف نیست بلکه در جنگ علیه ملت ما شریک است.

وی در بخش دیگری گفت: ما خواستار ورود ترکیه و روسیه به عنوان ضامن هرگونه توافق با رژیم اسرائیل شدیم.

رسانه‌های صهیونیستی ساعاتی پیش جزئیات پیشنهاد آتش بس پیشنهاد شده به جنبش حماس را منتشر کردند.

آن‌ها اعلام کردند که این توافق سه مرحله‌ای و ۱۲۴ روزه است.

در آخرین جزئیات مربوط به مذاکرات قاهره برای تبادل اسیران و آتش‌بس در غزه رسانه‌های مصری تاکید کردند پیشرفت قابل توجهی در مذاکرات بر سر آتش‌بس و توافق تبادل اسیران در نوار غزه حاصل شده است.

پیش از این کانال خبری قاهره به نقل از یک منبع بلندپایه گزارش داد که هیئت امنیتی مصر که در روند مذاکرات اسرائیل و حماس میانجی‌گری می‌کرد در مورد بسیاری از موارد اختلاف نظر به یک چارچوب توافقی دست یافته است.

کد خبر 849218 برچسب‌ها خبر ویژه فلسطین فلسطین - حماس

دیگر خبرها

  • طرح تل‌آویو برای تبدیل غزه به مکانی غیرقابل سکونت
  • ملکه اردن آمریکا را محکوم کرد/ زندگی ما بی‌ارزش است/ غزه نمونه‌ای از فروپاشی استانداردهای جهانی است
  • تانک M2 بردلی: بررسی جامع تانک افسانه‌ای ایالات متحده (+عکس)
  • دور کنونی گفت‌وگوهای آتش‌ بس پایان یافت
  • حماس: دور کنونی گفت‌وگوهای آتش‌بس پایان یافت
  • پیام پادشاه مراکش به رژیم صهیونیستی و جهان درباره وضعیت فلسطین
  • عضو ارشد حماس: پیشنهاد توافق کنونی بهتر از قبلی هاست | خواستار ورود دو کشور به عنوان ضامن توافق شدیم
  • نگرانی از سرایت اعتراضات دانشجویی ضدصهیونیستی به جهان عرب
  • نگرانی از اعتراضات ضدصهیونیستی در عربستان،‌ مصر و اردن
  • ملاقات وزرای خارجه ایران و مصر در گامبیا/ اهتمام قاهره برای تداوم گفتگو با تهران