Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خوزستان معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی مدیرکل میراث‌فرهنگی خوزستان از برگزاری اولین جشنواره ملی مد، لباس و صنایع‌دستی ویژه دانشجویان بانو خبر داد.

شکرالله قاسمی اظهار کرد: در زمینه تفاهم‌های صورت‌گرفته با دانشگاه شهیدچمران اهواز، جشنواره‌ای با عنوان مد، لباس و صنایع‌دستی ویژه بانوان دانشجو به‌صورت ملی آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بیان کرد: محصولات دانشجویان صنعتگر در دو مرحله داوری می‌شوند و در نهایت به هنرمندان منتخب جوایز نفیس اهدا خواهد شد و آثار برگزیده در نمایشگاهی با عنوان "سومین نمایشگاه ملی مد، لباس و صنایع‌دستی ویژه دختران دانشگاه‌های وزارت علوم"، با تبلیغات وسیع رسانه‌ای در معرض دید عموم قرار می‌گیرند و به فروش خواهند رسید.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی خوزستان با اشاره به شرایط حضور در این جشنواره افزود: فقط بانوان هنرمند دانشجو مجاز به شرکت در جشنواره هستند و دانشجویان حتما باید در یکی از دانشگاه‌ها و دانشکده‌های زیر مجموعه وزارت علوم، فناوری و اطلاعات مشغول به تحصیل باشند.

او بیان کرد: فقط دانشجویان دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی، آزاد، مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی، دانشکده‌های دولتی وابسته به وزارت علوم، دانشگاه‌های علمی و کاربردی و دانشگاه‌های پیام‌نور می‌توانند در جشنواره شرکت کنند؛ ضمن این‌که دانشجویانی که در حال تحصیل هستند یا این‌که حداکثر یک‌سال از پایان تحصیل آن‌ها گذشته باشد مجاز به شرکت هستند.

به گزارش ایسنا به نقل از اداره‌کل میراث فرهنگی خوزستان، قاسمی درخصوص چگونگی ثبت‌نام برای حضور در جشنواره نیز عنوان کرد: بانوان دانشجو که علاقه‌مند و واجد شرایط در این جشنواره هستند باید مشخصات و اطلاعات درخواستی شامل نام و نام خانوادگی، شهرستان، رشته فعالیت، محل تحصیل، مدرک تحصیلی، کدملی و شماره تماس خود را در اسرع وقت به ادارات میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خود ارسال کنند.

همچنین عبدالرحیم هوشمند معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهیدچمران اهواز نیز با اشاره به میزبانی این دانشگاه در اولین نمایشگاه ملی مد، لباس و صنایع ‌ستی ویژه دانشجویان گفت: وزارت علوم با هماهنگی معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده، دو دوره نمایشگاه منطقه‌ای مد، لباس و صنایع‌دستی ویژه دانشجویان دختری که در حوزه پوشش فعال هستند، را برگزار کرده بود؛ اما امسال برگزاری اولین دوره ملی این نمایشگاه به دانشگاه شهیدچمران اهواز واگذار شده است.

وی با بیان این‌که باتوجه به شرایط کرونایی موجود، نمایشگاه به صورت مجازی برگزار خواهد شد، تصریح کرد: «دبیرخانه نمایشگاه تشکیل، همچنین سامانه‌ای نیز راه‌اندازی شده است تا دانشجویان فعال در زمینه پوشش، مد و صنایع‌دستی بتوانند آثار خود را در این سامانه بارگذاری کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهیدچمران اهواز با اشاره به فرصت ایجادشده برای اشتغال دانشجویان، گفت: برپایی این نمایشگاه فرصت مناسبی را برای کسب و کار دانشجویان به ویژه دانشجویان دختر، فراهم خواهد کرد چراکه آثار تولیدشده به جامعه معرفی خواهند شد و به فروش می‌رسند.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه ملی مد، لباس و صنایع‌دستی ویژه دانشجویان و دانش‌آموختگانی است که به تازگی فارغ‌التحصیل شده‌اند، ادامه داد: نمایشگاه، ویژه مجموعه دانشگاه‌های وزارت علوم است، بنابراین همه دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه‌های وزارت علوم می‌توانند در این نمایشگاه ملی شرکت کنند.

هوشمند خاطرنشان کرد: دریافت آثار به صورت مجازی است و دانشجویان واجد شرایط و علاقمند می‌توانند تا ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ با مراجعه به سامانه طراحی‌شده به آدرس https://fhne.ir نسبت به بارگذاری آثار خود اقدام کنند.

اولین جشنواره ملی مد، لباس و صنایع‌دستی ویژه بانوان صنعتگر دانشجو توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهیدچمران اهواز با مشارکت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خوزستان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری صنایع دستی جشنواره فراخوان میراث فرهنگی خوزستان دانشجويي دانشگاه شهیدچمران اهواز لباس و صنایع دستی ویژه ویژه دانشجویان نمایشگاه ملی میراث فرهنگی وزارت علوم ملی مد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۴۵۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۱۰۰ دانشجو در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی

در ادامه خیزش دانشگاههای آمریکا علیه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، صدها دانشجو در ایالت‌های مختلف به دست نیروهای پلیس دستگیر شدند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دانشگاههای آمریکا همچنان صحنه اعتراضات گسترده دانشجویی به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه است؛ صحنه‌هایی که یادآور جنبش دانشجویی در مخالفت با جنگ ویتنام در دهه هفتاد قرن بیستم است.

شبکه ان بی سی نیوز از جمعیت گسترده معترض در دانشگاه تگزاس در آستین یک روز پس از بازداشت دانشجویان خبر داد.

شبکه سی ان ان نیز خبر داد که پلیس آمریکا حدود 100 دانشجو را در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی و دهها تن دیگر را در دانشگاه تگزاس در آستین بازداشت کرده است. در دانشگاه اموری در ایالت جورجیا نیز دو استاد دانشگاه بازداشت شدند.

استعفای دیپلمات آمریکایی در اعتراض به جنگ غزهنگرانی امیرعبداللهیان از سرکوب دانشجویان آمریکایی

همزمان دانشجویان دانشگاه پنسیلوانیا در حمایت از مردم غزه در محیط دانشگاه اقدام به برپایی چادر و تحصن کردند. نشریه دانشجویی «دیلی پنسیلوانیا» نوشت که دانشجویان تحصن کننده خواستار خروج سرمایه‌گذاری‌های این دانشگاه از فلسطین اشغالی هستند.

در این میان دادستان ایالت جورجیا دانشجویان را همچون دیگر مقامات آمریکایی به «یهودستیزی» متهم کرد و مدعی شد: «هیچ کس از نظر قانونی حق تعطیلی دانشگاهها از طریق چادر زدن و تحصن و تهدیدات ضد یهودی را ندارد».

او با حمایت از سرکوب دانشجویان و بازداشت آن‌ها افزود: «با افتخار در کنار هر دانشگاهی که اقدامات لازم برای حفظ امنیت دانشجویان ایالت را انجام می‌دهد، خواهیم ایستاد».

«گرگ ابت» فرمانده تگزاس نیز روز گذشته گفته بود که باید تمامی دانشجویان ضد اسرائیلی بازداشت شوند. او نیز اعتراضات ضد جنگ در غزه را به «یهودستیزی» تعبیر کرد.

اما در مقابل برخی قانون‌گذاران ایالتی در جورجیا در خصوص سرکوب خشن دانشجویان در محوطه دانشگاه «اموری» ابراز نگرانی کردند. به گفته آن‌ها مقامات ایالت جورجیا با اعتراضات به مثابه «اغتشاشات» یا حتی «تروریسم» برخورد می‌کنند.

اتحادیه «آزادی‌های مدنی آمریکا» در ایالت جورجیا نیز در بیانیه‌ای گفت: «آتلانتا همواره مکانی برای آزادی اعتراضات بود، اما اکنون شاهد سرکوب بر خلاف قانون اساسی هستیم».

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون آغاز شد
  • بازداشت ۱۰۰ دانشجو در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی
  • حضور میراث‌فرهنگی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو
  • برگزاری نمایشگاه گل و گیاه در اصفهان
  • دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر اردبیل با شرکت ۷ کشور خارجی
  • انتشار فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • فراخوان ثبت‌نام دانشجویی طرح «حامیم» در لرستان
  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در شهر دژ کرد شهرستان اقلید
  • راه اندازی نخستین بازارچه صنایع دستی دربنای تاریخی ملک زاهدان بزودی
  • بنای تاریخی ملک زاهدان در اختیار صنعتگران صنایع دستی قرار می گیرد