Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-02@17:05:22 GMT

صادرات نفت عربستان به کمترین میزان از ژوئن ۲۰۲۰ رسید

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۴۵۷۶۲

صادرات نفت عربستان به کمترین میزان از ژوئن ۲۰۲۰ رسید

اطلاعات مؤسسه ابتکار داده‌های نفتی جودی نشان می‌دهد که صادرات نفت عربستان سعودی در ماه مارس به کمترین میزان از ژوئن سال ۲۰۲۰ میلادی رسیده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از الواقع السعودی، موسسه ابتکار داده‌های نفتی (جودی) اعلام کرد که صادرات محصولات نفتی عربستان در مارس گذشته به 6.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 میلیون بشکه در روز کاهش یافته و به پایین‌ترین سطح از ژوئن 2020 یعنی حدود 6 میلیون بشکه در روز رسیده است.

صادرات نفت عربستان سعودی در ماه مارس با 319 هزار بشکه در روز کاهش یافت.

به صورت سالانه، متوسط صادرات روزانه نفت عربستان بیش از 20 درصد معادل 1.6 میلیون بشکه در روز در ماه مارس کاهش یافته است.

صادرات نفت خام عربستان در مارس به 5.4 میلیون بشکه در روز رسید و صادرات محصولات نفتی در ماه مارس با 121 هزار بشکه در روز به کمترین میزان در 4 ماه گذشته کاهش یافت.

گفت‌وگوی وزیر خارجه عربستان با همتای آمریکایی خود درباره فلسطینتلاش عربستان برای تحت کنترل گرفتن آرامکو

همچنین صادرات فرآورده‌های نفتی عربستان در ماه مارس به 1.1 میلیون بشکه در روز رسید.

داده‌ها نشان داد که کل سهام فرآورده‌های نفتی عربستان ماهانه 1.65 میلیون بشکه در ماه مارس و کل تقاضا برای محصولات نفتی عربستان در مارس 134 هزار بشکه در روز افزایش یافت و به 2.02 میلیون بشکه در روز رسید که اولین افزایش به صورت سالانه به میزان 172 هزار بشکه در روز در سال 2021 را ثبت کرد.

براساس گزارش ماهانه سازمان کشورهای تولیدکننده نفت (اوپک) ، عربستان سعودی تولید نفت خام خود را به طور ماهانه 33 هزار بشکه در روز کاهش داد.

پیش از این مؤسسه جودی اعلام کرد که صادرات نفت عربستان سعودی در ماه فوریه گذشته روزانه پنج میلیون و 625 هزار بشکه بوده که نشان دهنده کاهش 14.5 درصدی صادرات ماهانه نفت این کشور است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: میلیون بشکه در روز رسید صادرات نفت عربستان هزار بشکه در روز عربستان سعودی نفتی عربستان ماه مارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۴۵۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات نفت با خط لوله نداریم

به گزارش خبرنگار مهر ارسلان رحیمی مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: سرقت از خطوط لوله همواره وجود داشته و به دنبال کاهش آن هستیم البته این سرقت‌ها صدماتی را وارد می‌کنند.

رحیمی ادامه داد: خوشبختانه اقدامات و فعالیت‌های تجهیزاتی در دستور کار است و اقداماتی که انجام شده نشان دهنده عملکرد موفق ما است به طوری که در سال ۱۴۰۱ نزدیک به ۴۷ مورد انشعاب غیر مجاز داشتیم که ۳۵ مورد به برداشت رسیده بود در حالی که در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ از ۴۷ مورد انشعاب غیر مجاز به ۴۱ مورد رسیده است که ۲۵ مورد انشعاباتی بوده که به برداشت نرسیده است.

وی در پاسخ به سوال مهر مبنی بر اینکه آیا ترانزیتی با کشورهای همسایه وجود دارد، گفت: برای همسایگان خط لوله‌ای برای انتقال نفت خام و فرآورده‌های نفتی وجود ندارد و زمانی که انتقال فرآورده‌های نفتی صورت می‌گرفت به وسیله نفت کش بوده است.

این مقام مسئول در پاسخ به سوال دیگر مهر مبنی بر اینکه چه میزان صرفه جویی از طریق انتقال نفت خام و فرآورده‌های نفتی به خطوط لوله صورت می‌گیرد، خاطر نشان کرد: میزان هزینه صرفه جویی یک‌میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار است که تقریباً ۹.۵ برابر است، زیرا عددی که انتقال می‌دهیم بسیار ناچیز و ۷۰ تومان است که این انتقال با نفت کش ۹ تا ۱۰ برابر می‌شود.

ادامه دارد…

کد خبر 6094284 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • کاهش درآمد استارباکس به دنبال تحریم‌های ضدصهیونیستی
  • صادرات نفت خام با خط لوله نداریم
  • صادرات نفت با خط لوله نداریم
  • قیمت نفت برای سومین روز کاهش یافت
  • حجم و درآمد صادرات نفت روسیه کاهش یافت
  • عربستان قیمت نفتش را افزایش داد
  • ثبت کمترین میزان سوانح ریلی در یک دهه گذشته
  • کاهش ۱۰۰ بشکه ای تولید روزانه نفت اوپک
  • سفر فرزین به عربستان شوک مثبت ارزی رقم زد
  • شاملا رکورد فروش را جابجا کرد