Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در دیدار با سفیرجمهوری ازبکستان در تهران در مورد برنامه‌ریزی برای برگزاری چهاردهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی با ازبکستان در خرداد ماه، گفت‌وگو کرد. خبرگزاری میزان - بنا به اعلام شاتا، حمید زادبوم در نشست با بهادر عبدالله اف، ضمن بررسی توافقات انجام شده در نشست‌های پیشین، در خصوص برنامه‌ریزی برای برگزاری اجلاس کمیسیون مشترک دو کشور گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



همچنین در این دیدار در مورد برگزاری دور دوم مذاکرات سند یادداشت تفاهم تجارت ترجیحی، نهایی کردن پیش نویس سند چهاردهمین اجلاس کمیسیون مشترک، برگزاری جلسه با اتاق‌های بازرگانی دو کشور جهت تقویت فعالیت بخش خصوصی دو کشور و آمادگی جهت برگزاری نمایشگاه اختصاصی ازبکستان در تهران در حاشیه اجلاس کمیسیون مشترک تبادل نظر و مقرر شد تا پیش از برگزاری نشست پیگیری شود.

خاطر نشان می‌سازد، با توجه به اهمیت پیوند و تعامل بیشتر بخش‌های خصوصی دو کشور، مقرر شد سند همکاری میان اتاق‌های مشترک بازرگانی ایران و ازبکستان نیز همزمان با برگزاری اجلاس تنظیم و آماده امضا شود.

گفتنی است، حجم مبادلات تجاری کشورمان با ازبکستان در سال گذشته حدود ۲۵۶ میلیون دلار برآورد شد که از این رقم ۱۶۵ میلیون دلار صادرات ایران به ازبکستان و ۹۱ میلیون دلار واردات از این کشور بوده است. اقلام عمده صادراتی کشورمان را ماشین آلات، محصولات کشاورزی و مقاطع و محصولات آهنی و فولادی و پتروشیمی تشکیل داده و عمده کالا‌های وارداتی از ازبکستان نیز شامل نخ، پنبه و کلرور پتاسیم است. بیشتر بخوانید: برگزاری نشست هم‌اندیشی برنامه‌های توسعه صادرات کشور با حضور وزیر صمت

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار اقتصادی کمیسیون مشترک

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی کمیسیون مشترک اجلاس کمیسیون مشترک دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۴۶۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیل در مرزها به افزایش صادرات به افغانستان منجر می‌شود

نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان گفت: روان‌سازی و ساماندهی در مرزهای مشترک با افغانستان می‌تواند به توسعه روابط تجاری دو کشور منجر شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، حسن کاظمی قمی شب گذشته در حاشیه نشست مشترک با استاندار خراسان رضوی، معاونین استانداران خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و دیگر بازیگران مرز که در محل استانداری برگزار شد، گفت: پیگیری روند فعالیت‌هایی که در حوزه روان‌سازی و تسهیل در مرزهای مشترک با افغانستان صورت می‌گیرد، می‌تواند به توسعه روابط تجاری دو کشور منجر شود.

نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان ادامه داد: این نشست‌ها با توجه به اینکه در استان‌های همجوار با مرز افغانستان برگزار می‌شود، به همکاری‌های بین‌استانی کمک می‌کند‌ و هر چقدر این همکاری‌ها افزایش یابد، قاچاق مواد مخدر کاهش، اشتغالزایی و تثبیت مرزنشینان افزایش پیدا خواهد کرد.

وی گفت: اتخاذ رویه‌های یکسان در مرزها روند مثبتی را طی می‌کند و باعث می‌شود همه دستگاه‌هایی که در مرز هستند در یک چهارچوب هم‌افزا و هماهنگ باشند.

کاظمی قمی عنوان کرد: با توجه به همدلی خوبی که بین دستگاه‌های بازیگر مرز به‌وجود آمده و زمینه‌هایی که فراهم شده، فضای خوبی در توسعه همکاری‌های اقتصادی و تجاری و سرمایه‌گذاری ایجاد شده است.

همکاری‌های اقتصادی ایران و افغانستان با تقویت زیرساخت‌های شرق کشور

استاندار خراسان رضوی نیز در نشست مشترک با نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان، معاونین استانداران خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان و جمعی از بازیگران مرز، ضمن بیان اینکه تقویت زیرساخت‌های شرق کشور در ریل و جاده حتما در ارتباط ما با افغانستان موثر خواهد بود، گفت: اگر زیرساخت‌های شرق کشور را بتوانیم در دستور کار مشترک بگذاریم، سبب افزایش همکاری‌ها خواهد شد. 

یعقوبعلی نظری افزود: اگر بتوانیم عقبه ترانزیت در شرق کشور و استان‌های خراسان رضوی، جنوبی و سیستان و بلوچستان درست بکنیم، در تعامل ما بین و در تنظیم نقش‌ها تاثیر خواهد داشت و بسیار کیفیت خواهد بخشید.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: این استان می‌تواند به دلایل مختلف از جمله ظرفیت تولید بالا، به عنوان پیشانی اجرای سیاست‌های کشور در مورد افغانستان در نظر گرفته شود.

نظری افزود: تلاش ما در طول عمر دولت در استان این بوده است که در وهله اول هماهنگی‌های لازم بین ایران و افغانستان در مرز دوغارون به‌وجود بیاید.

استاندار خراسان رضوی گفت: در سالم‌سازی‌ها، ارتقای شرایط کیفی و کمیت‌ها، تغییرات خوبی اتفاق افتاده، بنابراین مسائل رو به پیشرفت است که همینطور هم ادامه خواهد داشت.

به گزارش تسنیم، در این نشست که با حضور حسن کاظمی قمی؛ نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان برگزار شد، از فرماندار شهرستان تایباد به دلیل تسهیل در افزایش تردد ناوگان حمل و نقل تقدیر شد.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • توافق مجلس و دولت برای اصلاح سیاست‌های ارزی
  • تسهیل در مرزها به افزایش صادرات به افغانستان منجر می‌شود
  • برگزاری سومین نشست کمیسیون تخصصی شورای عالی انرژی در سال ۱۴۰۳
  • دو چالش پروژه راه آهن شلمچه-بصره؛ مین روبی و ساخت پل
  • ایران میزبان نشست گروه کاری مقامات ارشد درباره دریای خزر
  • خون رنگین زرگر‌ها در نظام مالیاتی ایران/ یک کارمند بیشتر از طلا فروش مالیات می‌دهد!
  • پیش‌بینی تجارت ۲۰ میلیارد دلاری با عراق/ احداث شهرک صنعتی مشترک
  • برگزاری ششمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی ایران و تاجیکستان
  • برگزاری هفتمین اجلاس رؤسای دانشگاه‌های تهران و روسیه
  • برگزاری هفتمین اجلاس رؤسای دانشگاه‌های برتر ایران و روسیه به میزبانی دانشگاه تهران