Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-08@01:54:32 GMT

دیدار ظریف با رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس سنای ایتالیا

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۴۶۴۴۷

دیدار ظریف با رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس سنای ایتالیا

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در مقصد دوم سفرش به اروپا در رم به سر می‌برد، امروز (سه‌شنبه) در ادامه رایزنی‌ها با مقامات ایتالیا و واتیکان با «پتروچلی» رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس سنای ایتالیا دیدار کرد و به گفت‌وگو نشست.

ظریف صبح دیروز (دوشنبه) نیز با «لویی گی دی مایو» همتای ایتالیایی دیدار کرد و بعد از این دیدار در اظهاراتی با تشریح جزییات گفت‌وگویش با همتای ایتالیایی گفت: لازم بود برای دوران پس از مذاکرات کنونی در وین و بازگشت ایتالیا به صحنه اقتصادی ایران، آمادگی ایجاد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران پس از آن نیز در واتیکان با پاپ فرانسیس رهبر معنوی کاتولیک‌های جهان، کاردینال «پارولین» نخست‌وزیر و اسقف اعظم «گالا گر» وزیر خارجه واتیکان دیدار و به گفت‌وگو پرداخت.

وزیر امور خارجه در دیدار با پاپ فرانسیس با اشاره به شرایط ناشی از تحریم‌های آمریکا بر علیه مردم ایران و قدردانی از مواضع سازنده رهبر کاتولیک‌های جهان در این زمینه، به تشریح شرایط سخت تحمیلی بر مردم فلسطین پرداخت. (اینجا بخوانید)

پیش از این اعلام شده بود که ظریف برای ملاقات با مقامات واتیکان و ایتالیا به رم سفر کرده و در این سفر علاوه بر رایزنی در خصوص گسترش همکاری‌های مشترک در حوزه روابط دوجانبه، پیرامون همکاری‌ها در موضوعات مورد علاقه طرفین در سطح بین‌المللی نیز به تبادل نظر خواهد پرداخت.

وزیر امور خارجه روز یکشنبه نیز همزمان با حضورش در رم در نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی درباره جنایات صهیونیست‌ها و اوضاع سرزمین‌های اشغالی شرکت و به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی پیش از این به اسپانیا سفر و با وزیر خارجه و وزیر صنعت این کشور دیدار و گفت‌وگو کرده بود. ظریف قبل از آن نیز در سفری یک روزه به دمشق با بشار اسد رئیس جمهور و فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه دیدار کرد. ملاقات با رهبران گروه‌های فلسطینی مقیم دمشق نیز از دیگر برنامه‌های ظریف در سوریه بود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: وزیر امور خارجه ایران ایتالیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۴۶۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است

به گزارش قدس آنلاین، امیرعبداللهیان در دیدار با حسین عوض وزیر امور خارجه سودان ضمن تبریک انتصاب وی به عنوان وزیر خارجه این کشور، برای وی آرزوی موفقیت کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: ما مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان و آماده کمک به برقراری بازگشت آرامش و ثبات به این کشور هستیم.

 امیرعبداللهیان همچنین تاکید کرد: دشمنان سودان جایگاه مهم این کشور را می‌دانند و سال ها برای تجزیه سودان تلاش کردند و اکنون آتش جنگ داخلی را به دامن این کشور انداخته‌اند و امیدواریم به زودی شاهد بازگشت آرامش و ثبات به سودان باشیم.

حسین عوض وزیر امور خارجه جدید سودان نیز با ابراز خرسندی از این دیدار و تقدیر از مواضع اصولی ایران در حمایت از سودان، بر سابقه روابط تاریخی و دیرینه دو کشور و اهتمام کشورش به روابطی راسخ و ممتد با ایران تاکید و ابراز امیدواری کرد روابط دو کشور در بهترین سطح گسترش یابد.

حسین عوض همچنین آخرین تحولات و اوضاع این کشور و بروز ناامنی و بی ثباتی توسط شبه نظامیان با دخالت و حمایت برخی دولت های خارجی و غربی را برای همتای ایرانی خود تشریح کرد.

خاطر نشان می شود حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران با همتایان خود در کشورهای مالی، گامبیا و سودان و نیز با دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در حاشیه پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در بانجول پایتخت گامبیا دیدار کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • تضارب آراء در سیاست‌های ارزی طبیعی است
  • جزئیات جلسه ارزی کمیسیون اقتصادی مجلس با مخبر
  • خون رنگین زرگر‌ها در نظام مالیاتی ایران/ یک کارمند بیشتر از طلا فروش مالیات می‌دهد!
  • گزارش امیرعبداللهیان از دیدار امروز رئیس اقلیم کردستان عراق
  • دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با امیرعبداللهیان
  • کمک جامعه بین‌المللی به بخش صحت افغانستان
  • دیدار رئیس سازمان فرهنگ با معاون وزیر خارجه ارمنستان
  • آمادگی ایران برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک‌ همکاری‌ها با مالی
  • وزیر امور خارجه: ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است
  • ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است