Web Analytics Made Easy - Statcounter

اراضی فلسطینی در حالی شاهد اعتصاب و راهپیمایی علیه اشغالگران است که ارتش صهیونیستها از ساقط کردن یک پهپاد که در حال نزدیک شدن به مرزهای شمال شرقی فلسطین اشغالی بود، خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری فلسطینی صفا، هزاران نفر در شهر «نابلس» در شمال کرانه باختری امروز سه شنبه پس از اقامه نماز در مسجد «النصر» و میدان «المناره»، دست به راهپیمایی گسترده به سمت میدان «الشهداء» زدند و شعارهایی در حمایت از مقاومت فلسطین و «محمد ضیف» فرمانده گردان‌های قسام سر دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این همزمان با اعتصاب سراسری در سراسر فلسطین در همبستگی با غزه است.

اعتصاب سراسری در فلسطین

سراسر اراضی فلسطین از صبح امروز در اعتصاب گسترده در یاری قدس و مسجد الاقصی و در همبستگی با غزه که در معرض حمله رژیم صهیونیستی قرار دارد، به سر می‌برد و این در راستای ادامه انتفاضه سراسری در فلسطین است.

این اعتصاب شامل مراکز تجاری و آمزوشی و مراکز دولتی و خصوصی و بانک‌ها و وسائل حمل و نقل عمومی است.

چهارمین جلسه شورای امنیت درباره فلسطین

قرار است که امروز جلسه شورای امنیت برگزار شود و این در واقع چهارمین جلسه از نوع خود طی روزهای اخیر محسوب می‌شود. نشست‌های قبلی نتیجه ای به دلیل جانبداری آمریکا از رژیم صهیونیستی به همراه نداشت.

برنامه جهانی غذا: غزه به 14 میلیون دلار کمک فوری نیاز دارد

برنامه جهانی غذا در یک بیانیه اعلام کرد: غزه به 14 میلیون دلار به شکل فوری کمک نیاز دارد.

برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد اعلام کرد که هم زمان با کمک رسانی به بیش از 51 هزار تن از شهروندان ساکن شمال غزه، به 46 میلیون دلار بودجه اضافی برای ادامه فعالیت در این منطقه محروم، نیازمند است.

این سازمان که به صورت معمول به حدود 260 هزار تن از فلسطینیان غزه که بر اساس ارزیابی ها 53 درصد از ساکنانش در فقر زندگی می‌کنند، با تحویل سهمیه مواد غذایی و دیگر برنامه‌ها، کمک می‌کند؛ خواستار دریافت نزدیک به 32 میلیون دلار برای ادامه کمک غذایی در 6 ماه آینده به بیش از 435 هزار شهروند غزه و کرانه باختری و همچنین 14 میلیون دلار برای ادامه کمک اضطراری در سه ماه آینده به 160 هزار تن از ساکنان غزه و 60 هزار تن در کرانه باختری شده است.

«سامر عبدالجبار» مدیر بخش کمک رسانی به فلسطین‌یان برنامه جهانی غذا در بیانیه‌ای اعلان کرد: برای شهروندان غزه که خانه هایشان را از دست داده  یا وادار به گریز از آن شده‌اند، مواد غذایی ضروری‌ترین نیاز در این لحظه است. سریع ترین و موثرترین راه حمایت از این افراد با ارایه کمک نقدی از طریق کارت‌های الکترونیک است.

وی افزود: با وجود بازبودن بسیاری از فروشگاه‌ها در این باریکه پرازدحام و در دسترس قرار داشتن مواد غذایی، شاید بسته شدن گذرگاه‌های غزه به زودی موجب کمبود کالاهای اساسی مانند مواد غذایی و بالارفتن بهای آن شود. بهای مواد غذایی تازه نیز به علت جلوگیری از دسترسی کشاورزان به زمین هایشان برای برداشت محصولات، بالا رفته است.

این سازمان مستقر در رم افزود که از هماهنگی برای فرستادن محموله‌های کمک‌های انسان دوستانه در صورت ادامه بسته بودن مرزهای غزه، حمایت می‌کند.

« کورنین فلایشر» مدیر بخش خاورمیانه و آفریقای شمالی این نهاد گفت که ساکنان غزه پیش از این حملات، هم زندگی بسیار دشواری داشته‌اند و دسترسی بسیاری از خانواده‌ها به مواد غذایی، مشکل بوده، اما اوضاع آنها در یک ساله گذشته و در پی اعمال محدودیت‌های همه گیری کووید – 19، بدتر شده بود.

ارتش صهیونیست‌ها از ساقط کردن پهپاد در شمال شرق فلسطین اشغالی خبر داد

منابع فلسطینی اعلام کردند که ارتش رژیم صهیونیستی از ساقط کردن یک پهپاد که در حال نزدیک شدن به مرزهای شمال شرقی فلسطین اشغالی بود، خبر داده است.

مفتی عمان: مقاومت لکه ننگ را از دامان امت اسلامی پاک کرد

شیخ «احمد بن حمد الخلیلی» مفتی سلطان نشین عمان اعلام کرد: مقاومت فلسطین لکه ننگ را از پیشانی امت پاک کرد: مشکلات امت اسلامی جز با تمسک به دین حل نخواهد شد.

وی از ایستادگی ساکنان قسد و محافظان مسجد الاقصی با اشغالگران تمجید کرد.

شیخ «الصادق الغربانی» هم اعلام کرد: آنچه در بیت المقدس می‌گذرد، موضوعی است که به همه امت اسلامی مربوط می‌شود و مسلمانان با تمام توان به یاری مسجد الاقصی برخیزند.

وی یاری فلسطین را واجب عینی دانست.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فلسطین اشغالی برنامه جهانی کرانه باختری میلیون دلار مواد غذایی هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۴۶۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنایت جدید صهیونیست‌ها در کرانهٔ باختری

بامداد امروز نظامیان صهیونیست پس از ۴ ساعت محاصره یک منزل مسکونی در دیرالغصون واقع در شمال طولکرم در کرانه باختری، با استفاده از بیل‌های مکانیکی، آن را ویران کردند.

خبرنگار رادیو ارتش رژیم صهیونیستی عصر امروز اعلام کرد که از این ساختمان که بر سر ساکنانش خراب شد، پیکر ۵ شهید بیرون آورده شده و یکی از ساکنان آن نیز خود را تسلیم کرده است. 

منابع آگاه محلی لحظاتی پیش اعلام کردند که نظامیان صهیونیست، سرانجام پس از ۱۵ ساعت محاصره دیرالغصون، از آن عقب‌نشینی کردند و پس از عقب‌نشینی آنها، پیکر یک شهید بدون سر در داخل ساختمان ویران شده، پیدا شد. 

 یکی از ویدئو‌های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نیز نشان می‌دهد که نظامیان اسرائیلی به سوی دو جوان فلسطینی که تلاش شدند از زیر آوار این منزل مسکونی بیرون بیایند، تیراندازی کردند و موجب شهادت هر دو نفر آنها شدند.

خبرنگار خبرگزاری فلسطینی وفا به نقل از شاهدان عینی و محلی گزارش داد که اشغالگران پیکر یکی از شهدا را پس از هتاکی به او ربودند و به سوی هر فردی که قصد نزدیک شدن به محل حادثه را داشت، تیراندازی می‌کردند. 

نظامیان صهیونیست پیکر یکی از شهدای امروز را به آتش کشیدند.

هنوز هویت شهدای این جنایت جدید رژیم صهیونیستی مشخص نیست، اما منزل مسکونی ویران شده دو طبقه و متعلق به خانواده بشیر بدران است که سال‌ها پیش فوت کرده و پسرانش در آن ساکن بودند. یکی از پسران او پدر شهید فواز بدران است که در سال ۲۰۰۱ به شهادت رسیده است.

بر اساس این گزارش، یگان مستعربین بامداد امروز پیش از رسیدن نیرو‌های نظامی اسرائیلی خود را به این ساختمان دو طبقه رسانده بودند و آن را تحت محاصره درآورده بودند تا این‌که نظامیان اسرائیلی با بولدوزر‌ها و بیل‌های مکانیکی سر رسیدند و پس از ۴ ساعت محاصره این منزل، آن را ویران کردند و با سگ‌های خود اقدام به گشت‌زنی در محل مذکور کردند. 

به نوشته وبگاه عرب ۴۸، نظامیان اشغالگر کمربندی امنیتی در اطراف این منزل ایجاد کردند و شماری از تک‌تیراندازان اسرائیلی بر پشت‌بام چندین منزل مشرف به این خانه دو طبقه مستقر شدند. 

بر اساس این گزارش، اشغالگران درختان اطراف این منزل را ریشه‌کن و دیوار‌های منازل مجاور را نیز ویران کردند و حتی به سوی خبرنگارانی که قصد داشتند این جنایت را پوشش دهند، تیراندازی کردند.

اشغالگران جوانان حاضر در این منزل را به اجرای عملیات تیراندازی در نوامبر گذشته در ورودی روستای بیت‌لید در شرق طولکرم که به کشته شدن یک نظامی اسرائیلی منجر شد، متهم کردند.

همزمان با جنگ ویرانگر نوار غزه که تاکنون ده‌ها هزار شهید و مجروح و آواره بر جای گذاشته، جوانان فلسطینی در کرانه باختری نیز در بخش‌های مختلف این منطقه از جمله نابلس، طولکرم، جنین و الخلیل، مقابله با نظامیان اسرائیلی را تشدید کرده‌اند و کرانه باختری هر روز شاهد موجی از تنش‌ها و درگیری‌های میدانی بین فلسطینیان و نظامیان ارتش رژیم اشغالگر و یورش به محله‌ها است.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • چالش اصلی اسرائیل با حزب الله لبنان چیست؟
  • اعلام شهادت ۴ تَن از مبارزان قسام و گردان‌های قدس در کرانه باختری
  • طرح یکجانبه فرانسه برای آتش‌بس در مرز لبنان و اراضی اشغالی
  • ادامه حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کرانه باختری
  • جنایت جدید صهیونیست‌ها در کرانهٔ باختری
  • انگلیس ۲ گروه از شهرک‌ نشینان صهیونیست را تحریم کرد
  • انگلیس ۲ گروه از شهرک‌نشینان صهیونیست را تحریم کرد
  • اشغالگران در تلاش برای خاموش کردن صدای کرانه باختری هستند
  • تحریم‌های جدید انگلیس علیه شهرک‌نشینان صهیونیست
  • تشدید تحریم‌های انگلیس علیه شهرک‌نشینان افراطی اسرائیلی