Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-03@06:25:00 GMT

سامانه های نظارتی از پولشویی جلوگیری می کند

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۴۷۰۲۵

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت که ایجاد سامانه‌های نظارتی در حوزه بانکداری از پولشویی و اخلال در بازار ارز و مسکن جلوگیری می کند.

به گزارش ایسنا، سید محمدرضا میرتاج الدینی در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس و در جریان بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی در خصوص چگونگی اجرای سامانه های نظارتی در حوزه امور بانکی با قدردانی از اقدامات کمیسیون اقتصادی در جهت ارتقای سطح نظارتی مجلس گفت: یکی از مسائل و مشکلات مردم در حوزه اقتصادی مربوط به مسائل مرتبط با بانک‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمایندگان از دوره های گذشته تلاش کردند با ایجاد سامانه های نظارتی بخشی از این مشکلات را حل کند. اگر این مصوبات به خوبی اجرا نشود، مشکلات همچنان باقی می‌ماند.


به گفته وی، جلوگیری از پولشویی، اخلال در بازارهای مالی، ارز و مسکن، کاهش فرار مالیاتی و جلوگیری از مفاسد اقتصادی در گرو رصد کامل، شفافیت و کنترل تراکنش‌های مالی و ریالی و مجموعه‌های بانکی است که برای این کار سامانه هایی دیده شده که باید به خوبی اجرا شود. یکی از این ها مربوط به قانون چک است.

میرتاج الدینی توضیح داد: قانون چک و ماده ۲۱ مکرر اصلاحیه این قانون یکی از این مصوباتی بود که برای آن سامانه صدور چک، ظهرنویسی آن و حذف چک ایجاد شد اما پس از گذشت دو سال همچنان دولت آن را اجرا نکرده و همین باعث شده بسیاری از مردم زندگی خود را بر اثر سوء استفاده از چک از دست بدهند. بانک مرکزی و سایر بانک‌های عامل باید حافظ اموال مردم باشند. قانون پایانه‌های فروشگاهی یکی دیگر از مصوباتی است که اگر درست اجرا شود بسیاری از مشکلات در جامعه حل خواهد شد بنابراین انتظار می‌رود دولت و بانک مرکزی این قوانین را به طور کامل اجرا کنند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: نحوه برگزاری امتحانات مدارس 1399 1400 انتخابات 1400 غزه میرتاج الدینی پولشویی سامانه های نظارتی نحوه برگزاری امتحانات مدارس 1399 1400 انتخابات 1400 غزه سامانه های نظارتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۴۷۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌جمهور ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

 آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور امروز سه‌شنبه در اجرای اصل ۱۲۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «قانون تفسیر ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی» را که در جلسه علنی ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی، وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ کرد.

رئیس جمهور همچنین «قانون ارجاع اختلاف بین شرکت مادر تخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) و شرکت کنت ترکیه به داوری» را که در جلسه علنی ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به وزارت نیرو و نهاد ریاست جمهوری (معاونت حقوقی رئیس جمهور) و وزارت امور خارجه ابلاغ کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • بخش خصوصی می تواند از فروپاشی اقتصادی افغانستان جلوگیری کند
  • جلوگیری از درج آگهی جعلی مسکن/ کنترل بازار با مالیات
  • قوانین کارگر وجود دارد اما اجرا نمی‌شود 
  • رئیس‌جمهور ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • رئیس جمهور ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • رئیسی ۲ قانون برای اجرا ابلاغ کرد +جزئیات
  • رئیسی ۲ قانون را ابلاغ کرد
  • کشف ۸۱۶ میلیارد ریال پولشویی و دستگیری دو متهم در زاهدان
  • همه باید در مسیر گره‌گشایی از مشکلات تولید گام بردارند
  • برخورد با تخلف ساکن رانندگان هوشمند می‌شود