Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- در پی انتشار فیلم‌هایی در شبکه مجازی مبنی بر ناسالم بودن آب در اصفهان مسئولان واکنش‌های نشان دادند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  اصفهان، چند روزی است دست به دست شدن یکسری از فیلم‌ها و کلیپ‌ها در فضای مجازی درباره سلامت آب شربی که مردم مصرف می‌کنند نگرانی‌های شهروندان را افزایش داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افرادی با انجام آزمایش‌هایی و انتشار نتایج، سلامت آب شرب را زیر سوال برده و موجب تشویش اذهان عمومی می‌شوند. مسئولان مربوطه نیز در پاسخ  آرام  ننشستند و واکنش جدی نشان دادند.

آب شرب در شهر اصفهان بالای 100 درصد سالم است

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، با اشاره به تکذیب شایعه ناسالم بودن آب آشامیدنی، اظهار داشت: تعدادی از افراد می‌خواهند حالت شانتاژی را داشته باشند و دستگاه‌های تصفیه آب خودشان را به نحوی بفروشند اقدام به القای چنین موضوعاتی می‌کنند.

کمال حیدری افزود: در کلانشهر اصفهان بالای 100 درصد و در کل مناطق روستایی بالای 98 درصد آب شرب سالم است و هیچ مشکلی وجود ندارد.

ماهانه حدود 200 مورد آزمون میکروبی و 600 مورد کلر سنجی انجام می‌شود

مدیر مرکز پایش و نظارت در کیفیت آب و فاضلاب استان که روی سلامت آب شبکه بیشترین دغدغه را دارد، گفت: ماهانه حدود 200 مورد آزمون میکروبی و 600 مورد کلر سنجی در آزمایشگاه‌ها انجام می‌شود و سلامت مردم خط قرمز است.

فهیمه امیری ادامه داد: تمامی پارامترهای شیمیایی مانند سدیم، پتاسیم، کلسیم، تمام جامدات محلول، فسفات، نیترات و ... در آب مورد آزمایش قرار می‌گیرند.

مردم سنندج تا کِی منتظر آب شرب با کیفیت بمانند؟کمبود آب اصلی ترین مشکل عشایر شهرستان چرداول/سهمیه آب شرب عشایر استان ایلام 10 روز یک‌ بار تامین می‌شودمشکلات تأمین آب شرب و کشاورزی استان بوشهر در تابستان تشدید می‌شود

آب آشامیدنی تحت نظارت، کنترل شرکت‌های آب و فاضلاب، شبکه‌های بهداشت و مراکز بهداشتی هستند

مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان نیز در مورد سلامت آب آشامیدنی، اظهار داشت: آب شرب مورد مصرف هم استانی‌ها سالم است و هیچ مشکلی ندارد.

سیدمهدی میرجهانیان تصریح کرد: آب آشامیدنی تحت نظارت، کنترل شرکت‌های آب و فاضلاب، شبکه‌های بهداشت و مراکز بهداشتی هستند کنترل کیفی آن انجام می‌شود.

انتهای پیام/166/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آب آشامیدنی سلامت آب آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۴۷۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات آلودگی هوا در شهرهای خوزستان

بر اساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور هوای شهر هندیجان در وضعیت قرمز و اهواز در وضعیت نارنجی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان و بر اساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، وضعیت هوا امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ منتهی به ساعت ۱۰:۰۰ بر اساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون، در ایستگاه‌های شهر هندیجان ۱۵۳ میکروگرم بر مترمکعب در وضعیت قرمز و آلوده برای عموم و شهر اهواز از جمله استانداری ۱۳۴، حفاری ۹۸، نیوساید ۱۱۳، پادادشهر ۱۱۳ میکروگرم بر متر مکعب در وضعیت آلوده برای گروه‌های حساس قرار گرفت و بر این اساس افراد باید از فعالیت‌های خارج از منزل خودداری کنند.

بر اساس طبقه‌بندی پنج‌گانه صورت گرفته در شاخص کیفیت هوا (AQI) از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

به گزارش ایمنا، کارگروه آلودگی هوای استان مدارس تمام مقاطع در شهرهای اهواز، باوی، کارون و حمیدیه را در روز دوشنبه به صورت غیرحضوری اعلام کرد و دیروز نیز مدارس شیفت صبح شهرهای اهواز باوی کارون خرمشهر آبادان و شادگان تعطیل شد.

کد خبر 750690

دیگر خبرها

  • اهواز رکورددار آلودگی هوا / شاخص کیفی ۲۱ شهر سالم و پاک است
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • جزئیات آلودگی هوا در شهرهای خوزستان
  • هوای کلانشهر اصفهان سالم است
  • هوای ۶ شهر اصفهان سالم است/ شاخص زرین‌شهر بر مدار نارنجی آلودگی
  • هوای اصفهان سالم است
  • هوای تهران در شرایط قابل قبول
  • هوای اصفهان سالم است/ شاخص شاهین‌شهر و زرین‌شهر بر مدار نارنجی
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳+ شاخص به تفکیک مناطق