Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-01@09:14:49 GMT

دامداران تسهیلات کم بهره دریافت می‌ کنند

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۴۷۲۷۱

دامداران تسهیلات کم بهره دریافت می‌ کنند

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایلنا،  منصور پوریان با بیان اینکه خشکسالی اثر زیادی بر بخش دامپروری کشور گذاشته است، اظهار کرد: خشک شدن مراتع و گرانی نهاده‌های دامی موجب شده دامداران در تعلیف دام‌های خود با مشکلات زیادی روبه‌رو شوند.

وی ادامه داد: عدم توانایی دامداران در تعلیف دام‌ها آن‌ها وادار کرده است که دست به عرضه دام‌های مولد خود بزنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته پوریان، یکی از راهکارهای که می‌تواند در این شرایط از صنعت دامپروری کشور حمایت کند، تامین نقدینگی دامداران است.

وی افزود: در همین راستا وزارت جهادکشاورزی طرحی را با عنوان کاهش اثرات خشکسالی بر بخش کشاورزی آماده کرده که یکی از بندهای آن پرداخت تسهیلات کم بهره برای تامین نقدینگی دامداران است.

رییس شورای تامین دام کشور از تصویب پرداخت تسهیلات کم بهره به دامداران برای گذر از شرایط سخت خشکسالی خبر داد.

پوریان گفت: به زودی این مصوبه به بانک‌ها ابلاغ و دامداران می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

وی با تاکید بر اهمیت حمایت مالی از دامداران یکی از نتایج مشکلات عدم تامین نقدینگی در این بخش را افزایش قاچاق دانست.

پوریان یادآور شد: جمعیت دامی کشور افزایش داشته، اما خوراکی برای تغذیه آن‌ها وجود ندارد در این شرایط تمایل دامداران برای قاچاق عجیب نیست.

وی تصریح کرد: البته کاهش نرخ ارز مثل گذشته قاچاق را توجیه پذیر نمی‌کند، اما اگر دامدار برای تامین نقدینگی درتنگنا قرار گیرد گزینه که در مقابل خود می‌بیند قاچاق است.

پوریان علاوه بر نبود نقدینگی و شرایط بد اقتصادی، جمعیت زیاد دامی کشور، مرزهای طولانی و اختلاف قیمت در خارج مرزها با داخل ایران را مواردی بر شمرد که زمینه‌ساز قاچاق دام هستند.

وی با رد خبر افزایش قیمت گوشت قرمز، گفت: در گوشت قرمز دام سبک به دلیل عرضه بسیار بالا تغییر قیمتی اتفاق نیفتاد است،‌ فقط در دام سنگین تغییر قیمت دیده می‌شود که آن نیز افزایش نبوده و بازگشت قیمت به یک‌ماه گذشته است.

پربیننده ترین قیمت جدید برنج در بازار (اردیبهشت۱۴۰۰) +جدول قیمت روغن رسما گران شد قیمت انواع روغن مایع در بازار (۱۴۰۰/۰۲/۲۷) + جدول آشفتگی در بازار شکر معادله چند مجهولی قیمت نان

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: قیمت گوشت دام زنده انتخابات ۱۴۰۰ تامین نقدینگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۴۷۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه مستاجران قمی از مشکلات دریافت وام ودیعه مسکن

به گزارش شهروند خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، تسهیلات کمک ودیعه مسکن، در نتیجه رشد قابل توجه نرخ اجاره در سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰، توسط ستاد ملی کرونا تصویب شد.  تسهیلات ودیعه مسکن برای حمایت از مستاجر‌ها است. وام ودیعه مسکن ۱۴۰۳ در تهران ۲۰۰ و برای متقاضیان ساکن مراکز کلان‌شهر‌ها  ۱۵۰ میلیون تومان و برای متقاضیان ساکن سایر شهر‌ها ۱۰۰ میلیون تومان است، همچنین  کسانی که در روستا زندگی می‌کنند، هم می‌توانند وام ودیعه ۴۰ میلیون تومانی دریافت کنند.

متن پیام شهروند خبرنگار ما:

باسلام چرا هیچ بانکی توی شهر قم حاضر نیست وام ودیعه مسکن بده؟ به کجا باید شکایت کنم ؟ بنده بعد از ثبت نام حائز شرایط دریافت وام شدم باهزار بدبختی ضامن هم پیدا کردم ولی متاسفانه به همه بانک‌های مذکور در سایت مراجعه کردم ولی  جواب همشون ( ابلاغ نشده، اعتبار نیست، فعلا دستور دادن وام رو ندادن )  هست .لطفا پیگیری کنید .

دیگر خبرها

  • گلایه مستاجران قمی از مشکلات دریافت وام ودیعه مسکن
  • تسهیلات و نبود نقدینگی عمده مشکلات واحد‌های صنعتی در قوچان است
  • دلیل کاهش قیمت دلار در چند روز اخیر چیست؟ همتی پاسخ داد
  • چرا عمده مردم از دریافت وام بانکی محروم اند؟/سو استفاده بانک ها
  • آغاز مجدد ثبت نام دریافت تسهیلات بازسازی ناوگان اتوبوسی در خوزستان
  • آغاز مجدد ثبت‌نام دریافت تسهیلات بازسازی ناوگان اتوبوسی
  • نماینده مجلس: پرداخت وام در کشور به کلی تعطیل شده است
  • ضرورت خرید تضمینی ۲ میلیون راس دام مازاد از دامداران
  • رئیسی: رشد نقدینگی و قیمت ارز نیازمند کنترل است
  • میزان بهره مندی از تسهیلات تبصره ۱۰۰ سه برابر شد