Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-27@02:21:34 GMT

اوپک صادرات نفت را یک میلیون بشکه بیشتر کرد

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۴۷۳۱۶

اوپک صادرات نفت را یک میلیون بشکه بیشتر کرد

صادرات نفت اوپک در ماه مه یک میلیون بشکه در روز افزایش یافته است.

مؤسسه ردیابی کشتی پترولجستیک روز دوشنبه (۲۷ اردیبهشت‌ماه) اعلام کرد که صادرات نفت سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) از ابتدای ماه مه تاکنون در حالی یک میلیون بشکه در روز افزایش یافته که ائتلاف این سازمان و متحدانش (اوپک پلاس) کاهش عرضه خود را ۳۵۰ هزار بشکه در روز تسهیل کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نشست وزیران اوپک پلاس که ابتدای ماه آوریل برگزار شد، اعضای این ائتلاف موافقت کردند تولید خود را در ماه‌های مه تا ژوئیه به‌صورت تدریجی و به مقدار یک میلیون بشکه در روز افزایش دهند.

قرار است تولید اوپک پلاس در هر دو ماه مه و ژوئن به مقدار ۳۵۰ هزار بشکه در روز و در ماه ژوئیه بیش از ۴۰۰ هزار بشکه در روز افزایش یابد.

افزون بر این، عربستان کاهش عرضه داوطلبانه روزانه یک میلیون بشکه‌ای خود را نیز در چند ماه آینده به‌صورت تدریجی تسهیل می‌کند.

تولید نفت عربستان در هر یک از ماه‌های مه و ژوئن ۲۵۰ هزار بشکه در روز افزایش می‌یابد.

در مجموع انتظار می‌رود تولید نفت اوپک پلاس تا پایان ماه ژوئیه امسال ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه در روز افزایش یابد.

تصمیم ابتدای ماه آوریل اوپک پلاس بیانگر اعتماد سران اوپک پلاس به توانایی بازار برای جذب بیشتر نفت با شتاب برنامه‌های واکسیناسیون و افزایش سفر است.

ائتلاف اوپک پلاس و تمام تحلیلگران انتظار دارند تقاضای جهانی نفت در نیمه دوم ۲۰۲۱ بهبود قابل توجه‌ای داشته باشد و در اواخر سه ماه پایانی امسال به سطح پیش از بحران کرونا برسد.

به گزارش اویل پرایس، با وجود نگرانی‌های اخیر درباره بحران کرونا در هند، اوپک، بانک‌های سرمایه‌گذاری و آژانس بین‌المللی انرژی به رشد چشمگیر تقاضای جهانی نفت در سال جاری میلادی خوشبین هستند.

برچسب هااوپک پلاس سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) صادرات نفت

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: اوپک پلاس سازمان کشورهای صادر کننده نفت اوپک صادرات نفت آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سازمان کشورهای صادر کننده نفت اوپک سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو بشکه در روز افزایش هزار بشکه در روز یک میلیون بشکه صادرات نفت اوپک پلاس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۴۷۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش صادرات از گمرک شهرصنعتی کاوه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مطلبی گفت: سال گذشته حدود ۵۷۷ هزار تن انواع کالا به ارزش ۲۶۴ میلیون دلار به کشور‌های مختلف صادر شده است.
او عنوان کرد: در همین مدت ۲۴۶ هزار تن کالا به ارزش ۶۸۵ میلیون دلار واردشده که عمدتا مربوط به خطوط تولید واحد‌های صنعتی بوده است.
مدیر گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه افزود: در حوزۀ ترانزیت خارجی نیز حدود ۲۰۳ هزارتن کالا انجام شده که در مقایسه با سال ۱۴۰۱، حدود ۴۶ درصد رشد داشتیم.

دیگر خبرها

  • بودجه روسیه برمبنای نفت ۶۵ دلاری تنظیم می‌شود
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت
  • افزایش صادرات از گمرک شهرصنعتی کاوه
  • کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد
  • ازسرگیری صادرات نفت کردستان
  • صادرات محصولات پتروشیمی یک میلیون تن افزایش یافت
  • برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • نفت وارد کانال افزایشی شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ |برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد