Web Analytics Made Easy - Statcounter

طالبیان معاون میراث فرهنگی کشور، در گفت و گو با خبرنگار حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در حاشیه مراسم بازگشایی باب عالی مجموعه تاریخی کاخ گلستان اظهار کرد: باب عالی فقط یک ورودی نیست؛ بلکه یک ساختمان است. طبقه بالای درب عالی، آیینه خانه است که بالای ساختمان شمس العماره قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره کار‌های مرمتی انجام شده برای این بنا بیان کرد: تمام نما‌ها از اغتشاشات بصری پاک شده و برای بازدید مردم آماده شده است.

او افزود: البته کاخ گلستان باب‌های ارزشمند زیادی دارد؛ اما درب‌های اصلی دو مورد هستند که ورودی یکی از این در‌ها از بین رفته و درب دیگر آن از سمت ناصر خسرو است. جای خوشحالی است که اکنون می توانیم از این دو درب استفاده کنیم.

او درباره هزینه‌های مرمت این بخش بیان کرد: مرمت کل بنا تقریباً کمتر از ۱.۵ میلیارد هزینه داشته است.

انتهای پیام/ 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کاخ گلستان میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۴۷۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش برای بازگشایی محور منطقه عشایری ماهور برنجی دزفول

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: به علت بارش شدید باران جاده منطقه ماهور برنجی در بخش سردشت شهرستان دزفول مسدود شد.

مرتضی شرف الدین شیرازی افزود: هم اکنون نیرو‌های امور عشایری و امدادی با ماشین آلات در منطقه حضور دارند و با پایین آمدن سطح آب عملیات بازگشایی محور ماهور برنجی انجام می‌شود.

روز گذشته بیش از ۱۰۰ میلی متر باران در شهرستان دزفول به ثبت رسید.

این بارش شدید موجب آبگرفتگی معابر، مسدود شدن برخی محور‌های روستایی و عشایری در بخش سردشت شده بود.

منطقه ماهور برنجی در بخش سردشت دزفول قرار دارد.

دیگر خبرها

  • آغاز گل چینی از گلستان‌های گل محمدی اردستان
  • بازگشایی جاده ارتباطی روستای گو بخش مرکزی نیکشهر
  • عملیات بازگشایی محور ماهور برنجی در دزفول انجام می‌شود
  • آغاز گل چینی از گلستان های گل محمدی اردستان
  • آغاز برداشت گل محمدی در شهرستان سبزوار
  • تلاش برای بازگشایی محور منطقه عشایری ماهور برنجی دزفول
  • برداشت گل محمدی از گلستان های کاشان
  • برداشت گل محمدی از گلستان‌های کاشان + تصاویر
  • بازگشایی نمایشگاه خوشنویسی مشق همدلی در قم
  • بازگشایی گذرگاه بیت حانون در شمال غزه پس از هفت ماه