Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-03@02:04:48 GMT

آغاز اجرای طرح تفکیک از مبدا (تام) در ارومیه

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۴۷۶۱۹

آغاز اجرای طرح تفکیک از مبدا (تام) در ارومیه

شهردار ارومیه از آغاز اجرای طرح تفکیک از مبدا (تام) در ارومیه خبرداد.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، مجید آقازاده با اشاره به آغاز اجرای طرح تفکیک از مبدا (تام) در شهر ارومیه اظهار کرد: سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه در راستای خدمت‌رسانی هر چه بهتر به شهروندان در جهت افزایش میزان همکاری و مشارکت شهروندان در امر تفکیک از مبدا اقدام به جمع آوری پسماندهای خشک از درب منازل کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: مجریان سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه با لباس ویژه و خودروی طراحی شده جهت این امر به درب منازل شهروندان مراجعه و اقدام به جمع آوری پسماندهای خشک شهروندان می‌کنند.

شهردار ارومیه تصریح کرد: جهت ترویج فرهنگ  جداسازی پسماندها از مبدا و تشویق هر چه بیشتر شهروندان به این امر در قبال دریافت پسماند خشک شهروندان از درب منازل وجه نقدی به ازای هر کیلو ۱۵ هزار ریال پرداخت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: افراد آموزش دیده توسط کارشناسان سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه برای آشنایی هرچه بیشتر شهروندان با مقوله تفکیک از مبدا و اهمیت اجرایی شدن این مهم در شهر ارومیه به درب منازل مراجعه می‌کنند.

آقازاده گفت: تولید بروشورهای آموزشی ویژه و ارسال آن به درب منازل، تولید کلیپ‌ها و طرح‌های ویژه در فضای مجازی و برگزاری جشنواره با موضوعیت تفکیک از مبدا از برنامه‌های فرهنگی سازمان است.

  شهردار ارومیه اظهار کرد: بدین ترتیب  سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه در امر تفکیک از مبدا با ۵ روش‌ (جمع آوری پسماند خشک از درب منازل، غرفه‌های ثابت پسماند خشک، اجرای طرح تام (تفکیک از مبدا) در ادارات و سازمان‌های دولتی، افزایش ایستگاه‌های بازیافت با استفاده از ظرفیت فرهنگسراها و تفاهم‌نامه اجرای طرح تفکیک از مبدا در مجتمع مسکونی سپیدار اقدام به جمع آوری زباله خشک تولیدی در شهرارومیه نموده است.

  وی گفت: ایستگاه‌های ثابت مبادله زباله خشک ایجاد گردید که در حال حاضر ۳ ایستگاه ثابت در شهر ارومیه احداث گردیده است،

  این ایستگاه‌ها در آدرس‌های فلکه مولوی، فلکه خیرین و شهید حضرت‌پور واقع شده است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: زباله ارومیه پسماند تفکیک زباله آذربایجان غربی سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه اجرای طرح تفکیک از مبدا درب منازل جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۴۷۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عدم تفکیک زباله منجر به مصدوم شدن پاکبان شهرداری یزد شد

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، بر اساس گزارش برج مراقبت شهرداری یزد در شب‌ گذشته با خبر شدیم متأسفانه به دلیل عدم تفکیک شیشه شکسته از زباله ها و بی توجهی بعضی از شهروندان، منجر به آسیب جدی و زخمی شدن شدید یکی از پاکبانان زحمتکش و خدوم از ناحیه ساق پا شده است.

متأسفانه در ماه‌های اخیر شاهد موارد متعددی از بریدگی دست و پای پاکبان‌ها با خورده شیشه به دلیل عدم رعایت اصول ایمنی و تکفیک در مبدأ توسط همشهریان گرامی، هستیم.

بدینوسیله از شهروندان عزیز یزدی درخواست می شود با جدی گرفتن مبحث تفکیک زباله در مبدأ، ضمن حفاظت از پرسنل زحمتکش پاکبان، در نگهداری و حفاظت محیط زیست هم نقش موثری ایفا نمایند.

شهروندان عزیز برای ریختن زباله‌های نوک تیز و برنده به درون کیسه زباله، ابتدا آنها را در جعبه‌های کاغذی یا پلاستیکی گذاشته و سپس درون کیسه زباله قرار دهند.

همچنین یکی‌ دیگر از راهکارها، قراردادن خورده شیشه در چند لایه روزنامه و یا مقواست، این کار سبب می شود تا پاکبان عزیز دچار صدمه و جراحت نشود.​​​​​​​

 

دیگر خبرها

  • اجرای طرح همیاران آرامش اجتماعی در قزوین آغاز شد
  • کاهش ۵ تنی پسماند روزانه اسالم با تفکیک از مبدا
  • لزوم توجه به رویکردهای اساسی برای تفکیک زباله از مبدا
  • عدم تفکیک زباله منجر به مصدوم شدن پاکبان شهرداری یزد شد
  • رویکرد اصلی ما تفکیک زباله از مبدا است
  • رویکرد اصلی ما تفکیک زباله از مبدا است/ ضرورت کاهش زباله سوزی
  • انتصابات جدید در مناطق یک و چهار همچنین سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه
  • آغاز احداث متروی رباط کریم/اجرای طرح بعد از تملک اراضی و هماهنگی با متروی تهران و تأیید نقشه‌ها
  • افتتاح هتل و آغاز اجرای تله کابین خوشاکو در ارومیه
  • از لزوم جدیت در تفکیک زباله، تا سهم فاضلاب خانگی در آلودگی رودخانه های رشت