Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-26@02:50:28 GMT

سرنوشت شامپانزه معروف باغ وحش ارم چه شد؟

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۴۷۷۱۸

باران شامپانزه معروف باغ وحش ارم است که با انتقال آن به یکی از مراکز معتبر شامپانزه‌ها در خارج از کشور موافقت شد، اما همچنان پس از گذشت ماه‌ها این شامپانزه در باغ وحش ارم زندگی می‌کند.

خبرگزاری میزان - باشگاه خبرنگاران نوشت: باران شامپانزه معروف باغ وحش ارم است که در طی سال‌های اخیر سرنوشت او دچار تغییرات زیادی از جمله جدا کردن او از سرپرستش (ایمان معماریان دامپزشک باغ وحش ارم)، انتقال او به باغ وحش ارم و نگهداری انفرادی در یک قفس بوده است؛ در بهمن ماه سال ۹۹ باغ وحش ارم و سازمان محیط زیست بنابر دلایلی با انتقال باران به یکی از مراکز معتبر شامپانزه‌ها در خارج از کشور موافقت کرد، اما گویا این موافقت تنها در حد اطلاع رسانی بوده است و همچنان پس از گذشت ماه‌ها این شامپانزه در باغ وحش ارم زندگی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نزدیک به ۴ ماه است که روند انتقال باران به خارج از کشور به طول انجامیده است، این درحالی است که ایمان معماریان دامپزشک درباره چگونگی روند انتقال یک گونه حیات وحش به خارج از کشور و مدت زمان آن، اظهار کرد: برای وارد کردن یا انتقال یک حیوان حیات وحش چند مجوز و گواهی سلامت نیاز است تا ثابت کند این گونه قاچاق نیست و بیماری نیز ندارد.

او در ادامه بیان کرد: دریافت این چند مجوز اگر اشتباه و کار شکنی در آن نباشد، حدود یک ماه طول می‌کشد.

به همین منظور شهاب الدین منتظمی مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت باران در اسفندماه سال گذشته اظهار کرد: نامه‌ای از باغ وحش ارم برای انتقال باران به یکی از مراکز نگهداری خارج از کشور به سازمان محیط زیست ارسال شد و تمامی مجوز‌های انتقال باران آماده است.

او در ادامه افزود: هر زمانی که باغ وحش ارم شرایط لازم را داشت، این گونه به خارج از کشور انتقال داده خواهد شد، چراکه انتقال این گونه ساده نیست و شرایط و تمهیدات خاصی را می‌طلبد.

مدیرکل دفتر حفاظت ومدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه انتقال هر گونه‌ای نیاز به مراقبت‌هایی از مبدأ و مقصد دارد، گفت: سلامت حیوان برای ما اهمیت زیادی دارد و بنابراین باید تمامی شرایط انتقال گونه در نظر گرفته شود.

منتظمی درباره انتقال سایر شامپانزه‌ها به خارج از کشور، گفت: هر تصمیمی که ارم برای انتقال هر گونه‌ای داشته باشد، از سوی سازمان محیط زیست مشکلی وجود ندارد.

مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست درباره آخرین وضعیت انتقال شامپانزه سه ساله، عنوان کرد: تمامی مجوز‌ها و پانسیون منع تجارت گونه‌های در معرض خطر انقراض برای این شامپانزه صادر شده است.

او تشریح کرد: بنابر اعلام باغ وحش ارم قرار شد تا باران به کنیا منتقل شود، البته شرایط انتقال از سوی کشور مبدأ و مقصد به فرآیند بلند مدتی نیاز دارد.

تاپ فردا/ چرا شامپانزه سه ساله هنوز به خارج از کشور منتقل نشده است/ چگونگی روند انتقال گونه‌های حیات وحش

 

بیشتر بخوانید: توضیحات محیط زیست درباره فروش حیوانات پارک پردیسان.

اما همچنان تعلل انتقال این گونه حیات وحش به خارج از کشور بین باغ وحش ارم و سازمان محیط زیست وجود دارد، جالب است بدانید که باغ وحش ارم فضای استانداردی برای نگهداری شامپانزه‌های خود ندارد، همچنین معرفی باران به سایر شامپانزه‌های باغ وحش ارم از نظر کارشناسی درست نخواهد بود و ممکن است که این گونه آسیب ببیند یا تلف شود.

این درحالی است که در تابستان سال گذشته تعداد زیادی از دوستدارن محیط زیست و حیات وحش برای نجات باران و انتقال آن به مرکزی که بتواند با همسالان و همنوعان خودش رشد کند، نامه‌ای را خطاب به محیط زیست در فضای مجازی منتشر کردند و تعداد زیادی آن را امضا کردند، بنابراین انتظار می‌رود تا هرچه سریع‌تر شرایط انتقال باران به خارج از کشور مهیا شود تا این شامپانزه به سرنوشت تلخ سایر گونه‌های موجود در باغ وحش ارم دچار نشود.

بیشتر بخوانید: حیات وحش پایتخت در سال ۹۹؛ از دلفیناریوم برج میلاد تا باغ وحش ارم

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: حیات وحش باغ وحش

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: حیات وحش باغ وحش سازمان محیط زیست انتقال باران خارج از کشور محیط زیست شامپانزه ها باغ وحش ارم حیات وحش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۴۷۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آشنایی معاونان و معلمان پرورشی مدارس یزد با فرهنگ اهدای خون

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، مدیر کل انتقال خون استان با اشاره به اینکه انتقال خون یزد به لحاظ خدمت رسانی، فنی و تخصصی و علمی جزو استان‌های برتر کشور است تصریح داشت: استان یزد در زمینه‌ی اهدای خون مستمر جزو برترین‌های کشور و در پوشش اهدای خون جزو استان‌های نسبتاً خوب در بین دیگر استان‌ها هست.
دکتر سیدمحمدرضا آقائی میبدی در این نشست از سازمان انتقال خون به عنوان یک سازمان حیاتی در جامعه یاد کرد و گفت: سازمان انتقال خون هیچ جایگزینی ندارد و تنها ارگان تامین کننده خون و فرآورده‌های آن سازمان انتقال خون می‌باشد.
وی تحول، تعالی و تکامل در خدمت، دانش و پژوهش، اجتماعی کردن انتقال خون و دسترسی آسان برای همه جهت اهدای خون را سه هدف مهم در انتقال خون استان ذکر کرد.
 مدیر کل انتقال خون استان با بیان این که هم اکنون هیچ بیماری در استان یزد معظل خون نمی‌ماند و این حاصل سال‌ها تلاش همکاران در این اداره کل است، ابراز کرد: البته تلاش داریم با ایجاد پایگاه‌های سیار، برای هر کسی و در هر جایی امکان اهدای خون را فراهم کنیم و در این رابطه سامانه سیار اهدای خون در استان به بهره برداری رسیده است و ما می‌توانیم این شرایط را تسهیل‌تر کنیم.
وی به اقدامات اجتماعی و فرهنگی در راستای ترویج بیشتر اهدای خون در حوزه جوانان و بانوان نیز اشاره و از آن جمله به راه اندازی پویش‌های نذر خوشبختی، اهدای خون خانواده، ورزشکاران و جوانان، نبض حیات و مواردی از این دست خبر داد.

دیگر خبرها

  • طرح دولت انگلیس برای اخراج پناهجویان به رواندا قانون شد
  • آشنایی معاونان و معلمان پرورشی مدارس یزد با فرهنگ اهدای خون
  • (ویدیو) بازیگر معروف «نون خ» و خواستگاری از دختر ترامپ!
  • قدرت از غرب به شرق در حال انتقال است
  • نماز باران در بنگلادش
  • سرنوشت سیاسی بایدن در گروِ تحریم نفتی ایران | فارن پالسی: بایدن به دام افراطیون برای تحریم ایران نیفتد
  • رسمی شدن هر گونه تجارت غیررسمی میان ایران و پاکستان
  • تاکید بر رسمی شدن هر گونه تجارت غیر رسمی میان ایران و پاکستان
  • خط لوله گاز ، مهم‌ترین طرح ایران و پاکستان در حوزه انرژی
  • نابودی بزرگترین دشت لاله‌های واژگون کشور، خیلی دور، خیلی نزدیک