Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ منوچهر حبیبی، رییس ستاد انتخابات استان قزوین در شورای اداری استان قزوین گفت: برای سلامت مردم برنامه ریزی شده است که اخذ رای بیشتر در فضاهای باز انجام شود و خوشبختانه شرایط آب و هوایی استان هم به این مهم کمک می کند.

او همچنین گفت: انتخابات شوراها در مرکز استان به صورت ۱۰۰ درصد الکترونیکی برگزار می شود و نتایج آن در سریعترین زمان اطلاع رسانی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حبیبی افزود: حدود یک ماه دیگر، دو انتخابات بزرگ و مهم شوراها و ریاست جمهوری برگزار خواهد شد که در واقع مردم از شوراهای شهر و روستا تا رییس جمهور را در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ تعیین خواهند کرد و به تعبیر مقام معظم رهبری نوسازی قوه مجریه کشور شکل می گیرد.

این مقام مسئول گفت: در انتخابات پبیش رو با توجه به حجم و گستردگی و اینکه دو انتخابات با هم برگزار می شود قریب به ۳۰هزار نفر عوامل اجرایی، نظارتی، بازرسی و حفاظتی در استان قزوین ساماندهی می شوند و حدود سه هزار خودرو در روز انتخابات مورد نیاز است.

او افزود:۹۶۴داوطلب برای عضویت در شوراها در ۲۸شهر استان ثبت نام کرده اند که تاکنون صلاحیت ۹۰درصد آنها در هیات های اجرایی استان و شهرستان ها احراز شده است و افرادی که رد شده اند فرصت دارند ظرف چهار روز به هیات مرکزی انتخابات شوراها اعتراض کنند.

این مقام مسئول اضافه کرد: چهار هزار و ۷۱۶ داوطلب برای عضویت در شوراهای ۶۷۹ روستای استان ثبت نام کرده اند که نسبت به دوره گذشته هشت درصد افزایش داشته است.

او گفت: ستاد انتخابات استان، هیات های اجرایی و بازرسی استان و شهرستان ها امر انتخابات را از سه یا چهار ماه قبل مدیریت می کنند و فرایند انتخابات بدون کوچکترین وقفه طبق روزشمار و تقویم اجرایی در حال انجام است.

حبیبی افزود: ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی با مسوولیت رییس کل دادگستری استان هرگونه انحراف از تبلیغات انتخاباتی را مستمرا رصد می کند و جلسات آن پیوسته برگزار می شود.

او گفت: هماهنگی کاملی در چهارچوب قانون شرح وظایف بین ستاد انتخابات استان، هیات های اجرایی، هیات عالی نظارت بر انتخابات، شورا و هیات نظارت شورای نگهبان وجود دارد و مستمرا جلساتی را برای هماهنگی و انسجام انتخاباتی برگزار می کنند.

رییس ستاد انتخابات استان قزوین گفت: با توجه به شرایط کرونایی که امیدواریم تا قبل از ۲۸ خرداد شرایط بهتری را در جامعه داشته باشیم، عمده تبلیغات بر بستر فضای مجازی است که نیاز به مراقبت و نظارت بیشتری دارد و در این راستا کمیته فضای مجازی استان با حضور دستگاه های امنیتی، نظارتی و قضایی تشکیل شده و کلیه فعل و انفعالات آن را رصد می کنند.

او گفت: برای تحقق مطالبه مقام معظم رهبری در راستای مشارکت بالا و حداکثری جا دارد فضای انتخابات گرمتر شود که انتظار داریم از مدیران استان برای فضاسازی و برجسته سازی موضوع مشارکت در انتخابات اقدام کنند.

معاون سیاسی استاندار قزوین با تاکید بر رعایت بی طرفی کامل مدیران، افزود: مدیران حق جانبداری از کسی را ندارند و نباید امکانات دولتی له یا علیه نامزدی به کار گرفته شود.

او در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه انتخابات سرنوشت ساز ۲۸ خرداد با حضور باشکوه و پرشور مردم به حماسه ماندگار تبدیل می شود ، افزود: مردم ایران اسلامی موقعیت شناس هستند و یکبار دیگر شگفتی آفرین می شوند و در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برای سی و هفتمین بار حتما دشمنان را مایوس می کنند.

حبیبی همچنین گفت: انتخابات در جمهوری اسلامی در حکم سرمایه اجتماعی است و تولید قدرت می کند و در واقع قدرت نرم نظام است و مایه اقتدار کشور خواهد شد.

رییس ستاد انتخابات استان قزوین بیان کرد: انتخابات یک تکلیف شرعی، دینی و ملی همه است چون حضرت امام راحل فرمودند حفظ نظام اوجب واجبات بوده و یکی از مولفه های مهم حفظ نظام شرکت در انتخابات محسوب می شود.

کد خبر 1516255

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان قزوین ستاد انتخابات استان برگزار می شود استان قزوین ۲۸ خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۴۷۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل صندوق‌های اخذ رأی الکترونیکی به حوزه انتخابیه قائم شهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌فرماندار قائم شهر در نشست آموزشی نمایندگان فرماندار، ناظران و کاربران مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی این حوزه انتخابیه گفت: حوزه انتخابیه قائم شهرجزو هشت حوزه انتخابیه کشور است که مرحله دوم انتخابات مجلس آن به صورت تمام الکترونیکی برگزار می‌شود.

مولایی افزود: دوره‌های آموزشی کاربران و متعاقبا رای دهندگان در محلات مختلف از برنامه‌های توجیهی این دوره برای آشنایی و شناخت بیشتر مردم با انتخابات الکترونیکی است که توسط اساتید و کارشناسان انجام می‌شود.

مدیرکل فن آوری استانداری مازندران هم تسهیل در أخذ رأی و عدم دخالت دیگران در رأی دادن افراد به خاطر نمایش تصویر نامزد‌های مورد نظر و سهولت در امر انتخابات و شمارس و جمع بندی آرای اخذ شده در چند دقیقه و درکوتاهترین زمان با دقت بالا را از ویژگی‌ها و تفاوت‌های مهم انتخابات الکترونیکی نسبت به انتخابات غیر الکترونیک برشمرد.

شهابیان افزود: در مرحله دوم انتخابات، واجدان شرایط رای این حوزه انتخابیه که در دوره نخست انتخابات رای دادند و نیز افرادی که در دوره قبل موفق به شرکت در انتخابات نشدند، می‌توانند در انتخابات ۲۱ اردیبهشت شرکت کنند و به کاندیدا‌های مورد نظر خود رأی دهند.

در حوزه انتخابیه قائم‌شهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی، جویبار و سیمرغ ۴۱۸شعبه اخذ رای در نظر گرفته شده که با تامین امکانات و تجهیزات مورد نیاز الکترونیکی در انتخابات ۲۱ اردیبهشت با آرای الکترونیکی مردم از بین چهار کاندیدای این حوزه دو نفر با کسب اکثریت آرا به عنوان نمایندگان این حوزه راهی مجلس دوازدهم شورای اسلامی خواهند شد.

دیگر خبرها

  • استقرار ۴ صندوق الکترونیکی در شعب تهران
  • آمادگی استان مازندران برای برگزاری مرحله دوم انتخابات
  • جزئیات جدید درباره دور دورم انتخابات مجلس /انتخابات در این حوزه ها، الکترونیکی نیست
  • تحویل صندوق‌های اخذ رأی الکترونیکی به حوزه انتخابیه قائم شهر
  • دور دوم انتخابات مجلس در تبریز الکترونیکی برگزار می‌شود
  • رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در قزوین
  • آغاز نوبت اول کنکور/ رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در نخستین روز
  • انتخابات در خرم‌آباد و چگنی به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود
  • دور دوم انتخابات مجلس در آبادان الکترونیکی برگزار می‌شود
  • رأی‌گیری در حوزه انتخابیه کرمانشاه، به‌صورت الکترونیکی برگزار می‌شود