Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-06@23:15:17 GMT

رزم حسینی از مجلس تذکر گرفت

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۴۸۱۷۲

وزیر صنعت معدن و تجارت در حالی از مجلس به دلیل وارادات بی رویه کالاها کارت زرد گرفت که وجود «مافیای قدرت و ثروت» را رد نکرد و گفت که در بازه 5 و 6 ماهه و در دوران کرونا نمی توان همه مشکلات را حل کرد.

به گزارش تابناک، در جلسه علنی امروز( سه شنبه) مجلس شورای اسلامی ، علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت برای پاسخ به دو سوال کریمی قدوسی نماینده مشهد حضور پیدا کرد؛ یکی درباره علت واردات بی رویه کالاها و دیگری در خصوص دلیل افزایش سرسام آور قیمت سیمان و فولاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کریمی قدوسی بزرگترین علل سقوط بخشی از تولید را واردات بی‌رویه دانست و وزیر صمت را پادوی برخی کارشناسان در وزارتخانه خطاب کرد؛ او گفت:« برخی کارشناسان در وزارتخانه صمت نقش وزیر را دارند و وزیر پادویی آنها را می کند! وزیر باید در مقابل اینگونه کارشناسان بایستد و از اختیارات قانونی خود استفاده کند تا تولیدکننده ای که کارگرانش بیکار شده اند، به چرخه تولید بازگردد.»

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با خطاب قرار دادن رییس جمهوری بیان کرد:« آقای روحانی؛ حسین فریدون را بیرون کن زیرا با تقلید صدای شما در تماس تلفنی با گمرک بندر شهید رجایی خواستار صدور مجوز برخی اقلام دپو شده در این گمرک شد، این موضوع را در مجلس هشتم افشا کردم و مقام معظم رهبری از رئیس جمهور خواستار توضیحاتی در این زمینه شد؛ در دولت فعلی هم آقایان روحانی، جهانگیری و واعظی با اجرای نقشه هایی خزانه را خالی و تمامی صنعت را زیر و رو کردند. با اراده وزیر می توان 6 ماهه از واردات بی رویه جلوگیری کرد، اما اجازه آن داده نمی شود و وزیر حریف نیروهای مقابل خود نیست.»

او همچنین به وجود باندهای قدرت و ثروت اشاره کرد و این گونه توضیح داد:« بعد از گذشت 42 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، فامیل های قدرت و ثروتی شکل گرفته که بیش از چند برابر آن 50 فامیل دوره طاغوت است. یکی از این فامیل های قدرت و ثروت مسلط به صنعت فولاد و دیگری مسلط به نفت و پتروشیمی از طریق باشگاه اندیشه ورزان نفت و نیرو است، به طوری که اگر همین الان در موبایل های خود در مورد باشگاه اندیشه ورزان جستجو کنید، می بینید چه کسانی آنجا حضور دارند و وزارت نفت در سایه تشکیل داده اند! اینجا خواهید دید که آقای نعمت زاده حاکم بر صنعت نفت و پتروشیمی کشور است؛ حتی "به فردی اطلاع دادند که رئیس جمهوری جدید، برنده انتخابات خواهد بود، گفت که نگران نباشید، تا زمانی که نفت و گاز و بانک ها دست ما هستند، هیچ کاری در کشور بدون اراده ما اتفاق نخواهد افتاد!" بنده زمانی فرمانده سپاه استان اصفهان بودم، سیستم اطلاعات سپاه استان براساس دستورات فردی بود که هنوز هم در صنعت فولاد استان موثر است. آن فرد کسی نبود جز شیخ عباس روحانی که به احزاب سیاسی اصلاح طلب خط دهی می کرد و امروز نیز از طریق صنعت فولاد برای یک کاندیدای خاص در انتخابات پیش رو اعتبار و پول جمع می کنند.»

کریمی قدوسی اسحاق جهانگیری را هم پدرخوانده فولاد ایران خطاب کرد و گفت: «چرا باید دود صنعت فولاد به چشم مردم برود و این آقا! هر 4 سال یکبار موقع ثبت نام در انتخابات اشک کبیسه بریزد درحالی که نظام سرمایه گذاری در ایران از طریق حزب کارگزاران به وجود آمد.»

وزیر صمت هم تلویحا با این جملات بخشی از صحبت های کریمی قدوسی را تایید کرد که « مافیاهای قدرت و ثروت را رد نمی کنم اما در بازه 5 و 6 ماهه و در دوران کرونا نمی توان همه مشکلات را حل کرد. تنها 6 ماه است مسئولیت وزارتخانه را برعهده گرفته ام، گفت: شما می دانید در چه شرایطی مسئولیت وزارتخانه را در اختیار گرفتم، بنده وقتی وارد وزارتخانه شدم متوجه شدم از نظر انسجام مدیریتی و اختلاف مشکلاتی در وزارتخانه وجود دارد که برای حل آن بیش از 2 سال زمان می برد.»

در نهایت با وجود تمامی دفاعیات وزیر، نمایندگان از توضیحات رزم حسینی درباره واردات بی رویه کالاها قانع نشدند و به او کارت زرد دادند؛ درباره سوال دیگر هم کریمی قدوسی نماینده سوال کننده از پاسخ ها قانع شد.

علاوه بر این گزارش کمیسیون اقتصادی درباره چگونگی اجرای سامانه های نظارتی در حوزه امور بانکی قرائت شد. در این گزارش وضعیت اجرایی شدن ماده 21 مکرر قانون اصلاح قانون چک و مواد 10 و 11 قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مؤدیان، و همچنین بخشی از مصوبات ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی مورد بررسی قرار گرفته است.

طبق بررسی های کمیسیون اقتصادی قوانین خوبی در زمینه کاهش فرار مالیاتی، کاهش کسری بودجه، جلوگیری از مفاسد اقتصادی، پولشویی و اخلال در بازار داراییهایی همچون ارز و مسکن و نیز کاهش مطالبات غیرجاری بانکها در گرو افزایش توان و ظرفیت کشور در رصد و کنترل تراکنشهای مالی از جمله تراکنشهای ریالی وجود دارد که به صورت کامل و اثربخش اجرایی نشده است لذا نتیجه عدم اجرای کامل این قوانین و مقررات، بی اطلاعی حاکمیت نسبت به مبدأ، مقصد و هدف بسیاری از تراکنشها و سهولت فرار مالیاتی و پولشویی بر بستر ریال است.

در پایان جلسه نیز بیانیه بیش از 200 نماینده مجلس درباره مذاکرات وین قرائت شد. نمایندگان تاکید داشتند که اگر ۱۰۰ درصد تحریم‌ها لغو نشود، هیچ تحریمی لغو نشده است و پذیرش ماندن برخی تحریمها، تایید مشروعیت آن تحریم‌ها خواهد بود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: نحوه برگزاری امتحانات مدارس 1399 1400 انتخابات 1400 غزه حسینی تذکر وزیر صنعت کریمی قدوسی نحوه برگزاری امتحانات مدارس 1399 1400 انتخابات 1400 غزه قدرت و ثروت واردات بی رویه کریمی قدوسی صنعت فولاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۴۸۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری با عمر کمتر از پنج سال صادر شد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت راه و شهرسازی، محمد مخبر معاون اول رییس جمهور در بخشنامه‌ای موضوع مجاز بودن وزارت صنعت، معدن و تجارت نسبت به ثبت سفارش ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری با عمر کمتر از پنج سال و با تخفیف ۵۰ درصدی در سود بازرگانی، به منظور توسعه حمل و نقل عمومی مسافر، تنظیم بازار و ارائه خدمات بهینه به مسافران اربعین حسینی را ابلاغ کرد.

در این ابلاغیه خطاب به وزارت راه و شهرسازی، وزارت صمت، وزارت کشور، وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی آمده است: هیات وزیران در جلسه ۱۴۰۳/۲/۹ به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های راه و شهرسازی صنعت، معدن و تجارت و کشور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی و در اجرای بند (ث) تبصره (۱۰) قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور تصویب کرد:

۱- به منظور توسعه حمل و نقل عمومی مسافر، تنظیم بازار و ارایه خدمات بهینه به زائرین و مسافرین اربعین حسینی ثبت سفارش واردات (۲ هزار) دستگاه اتوبوس برون شهری با عمر کمتر از پنج سال با تایید وزارت راه و شهرسازی و تایید تامین قطعات و وجود شبکه خدمات پس از فروش توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت و تطابق با استاندارد کارخانه سازنده در زمان ساخت خودرو مجاز است.

۲- سود بازرگانی هرگونه واردات اتوبوس که با تفیید وزارت کشور جهت جا به جایی مسافرین اربعین حسینی استفاده می‌شود مشمول پنجاه درصد (۵۰) تخفیف است. دستورالعمل نحوه اجرای این بند توسط وزارت کشور و با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت تهیه و ابلاغ می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برتری تراکتور و هوادار در نیمه اول/ صنعت نفت جان گرفت
  • با یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های صنعت فولاد کشور آشنا شوید
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری صادر شد+ سند
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری با عمر کمتر از پنج سال صادر شد
  • ترکیب احتمالی تراکتور مقابل فولاد
  • روزی که آلوز ستاره تراکتور نبود! (عکس)
  • ریشه ناترازی بنزین در مصرف بی‌رویه است
  • وزیر اسبق آموزش و پرورش: آقای صحرایی از خدا پروا کنید
  • رویه‌های بندری در هرمزگان اصلاح می‌شود
  • یک دروازه‌بان شماره 80 پوشید (عکس)