Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@04:34:11 GMT

کردستان در ایجاد مراکز جوارکارگاهی پیشرو است

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۴۸۲۴۳

کردستان در ایجاد مراکز جوارکارگاهی پیشرو است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سیدجمیل احمدی در دیدار با مدیر تعاون روستایی استان در سنندج با اشاره به رسالت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، اظهار کرد: سازمان فنی و حرفه‌ای متولی اصلی ارائه آموزش‌های مهارتی غیر رسمی در سطح کشور است که تربیت نیروی ماهر و کارآمد در بخش‌های مختلف، توانمندسازی افراد شاغل در بازار کار و ارائه آموزش‌های مهارتی به افراد جویای کار تنها بخشی از فعالیت‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این سازمان 16 گروه هدف را برای بهره‌مندی از آموزش‌های مهارتی برای خود تعریف نموده است که شامل تمام اقشار جامعه اعم از افراد ساکن در شهرها، روستاها ، سربازان وظیفه، زندانیان ، زنان بدسرپرست و بی‌سرپرست، ساکنین سکونتگاه‌های غیررسمی ، دانشجویان و .... می‌شود که این امر خود نمود گستره آموزش‌های مهارتی در سطح جامعه است.

ارائه آموزش‌های مهارتی زمینه‌ساز پیشرفت واحدهای تولیدی

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان لازمه دستیابی به پیشرفت و توسعه در محیط کار را ارائه آموزش‌های مادام العمر به فعالان حوزه‌های مختلف دانست و اظهار داشت: راه‌اندازی واحدهای تحقیق و توسعه، مدیریت نوآوری و آموزش سه مؤلفه اصلی واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی موفق است که در این بین آموزش و توانمند‌سازی افراد از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

احمدی خاطرنشان کرد: طرح ایجاد مراکز جوارکارگاهی و بین کارگاهی صنعتی، خدماتی و تولیدی براساس ماده 110 قانون کار جمهوری اسلامی ایران و با هدف پیوند مهارت و صنعت و توانمندسازی افراد شاغل در حوزه‌های مذکور در سازمان فنی و حرفه‌ای کلید خورده که استان کردستان به عنوان استانی پیشرو در ایجاد این مراکز در سطح کشور شناخته شده است.

وی از آمادگی این اداره کل برای اعطای مجوز به تمام واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی سطح استان جهت راه‌اندازی مراکز جوارکارگاهی و بین کارگاهی خبر داد و گفت: قانونگذار مشوق‌های خوبی را برای واحد‌های تولیدی که اقدام به راه‌اندازی این مراکز می‌کنند در نظر گرفته است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان اضافه کرد: براساس تبصره 2 ماده 38 قانون مالیات بر ارزش افزوده واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی که اقدام به راه‌اندازی مراکز جوارکارگاهی و بین کارگاهی می‌کنند به همان میزان سرمایه‌گذاری در این حوزه از معافیت‌های مالیاتی بهرمند خواهند شد. 

احمدی در پایان ابراز امیدواری کرد تا با تعامل و همکاری دو سویه شاهد رشد و توسعه تعاونی‌های روستایی در سطح استان باشیم.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس

کلیدواژه: کردستان آموزش جمهوری اسلامی ایران بازار کار آموزش فنی و حرفه ای آموزش های مهارتی ارائه آموزش راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۴۸۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزیابی نامحسوس وضعیت حجاب در ادارات و مراکز آموزشی کردستان

 حسینی گفت: در رویکرد جدید طرح نور، وظیفه نظارت بر ادارات و مراکز آموزشی استان در خصوص وضعیت حجاب و عفاف به ستاد امر به معروف و نهی از منکر سپرده شده است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان افزود: طلایه‌داران ستاد امر به معروف روزانه به صورت نامحسوس وضعیت حجاب و عفاف را در مراکز آموزشی رصد و پایش کرده و در قالب چک لیست‌های مشخص نتایج آن را به سمع و نظر دستگاه‌های مرتبط می‌رسانند.

وی بیان کرد: این ارزیابی‌ها در مدارس خاصتاً حین خروج دانش‌آموزان از مدرسه انجام می‌شود و قرار است عواقب بی‌حجابی دانش‌آموزان در خارج از مدرسه متوجه والدین آنان نیز شود.

حسینی با بیان اینکه طرح عفاف و حجاب «نور»، طرحی برای تکریم زنان جامعه و خنثی‌کننده توطئه‌های دشمن برای رسیدن به اهداف خود است.

طرح عفاف و حجاب موسوم به «طرح نور» از ۲۵ فرورودین امسال همزمان با سراسر کشور در استان کردستان نیز آغاز شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • کردستان معین استان هرمزگان در امر گازرسانی است
  • جشنواره الگوهای برتر مشاوره مراکز فنی و حرفه‌ای بوشهر برگزار شد
  • هزار و ۶۸۳ نقاط در استان کردستان تحت پوشش گاز طبیعی
  • لزوم ایجاد آزمایشگاه استاندارد کنترل کیفی کالا در مرز باشماق
  • ایجاد ۲.۵ میلیون شغل در دولت سیزدهم
  • قهرمانی تیم خوزستان درمسابقات فوتسال سازمان آمورش فنی و حرفه‌ای کشور
  • خزاعی: تشکیل شورای فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد / عدالت محوری در عرصه‌ی کارگردانی حرفه‌ای از همینجا آغاز می‌شود
  • قم، پیشرو در تربیت معلمان پرورشی
  • ارزیابی نامحسوس وضعیت حجاب در ادارات و مراکز آموزشی کردستان
  • پیوند سازمان فنی و حرفه‌ای با مجموعه‌های تحقیقاتی و محله محور