Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد عارف آرام جانشین معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی گفت: ۴۱ مرکز شبانه‌روزی معلولین ذهنی با ۲ هزار و ۵۵۰ مددجو در استان مشغول خدمت‌رسانی به این قشر هستند.

او افزود: ۴ مرکز شبانه‌روزی توانبخشی معلولین جسمی حرکتی با ۵۹۱ مددجو و ۱۰ مرکز بیماران روانی مزمن با یک‌هزار و ۱۲۸ مددجو در استان مستقر هستند که جزو اولویت‌های دوم تا چهارم واکسیناسیون کرونا می‌باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جانشین معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی ادامه داد: از مجموع ۴ هزار و ۲۶۹ مددجو در کل مراکز اقامتی معلولین جسمی، ذهنی و بیمار روانی، ۳۴۴ نفر به خاطر سالمند بودن، همزمان با مددجویان مراکز سالمندان در همان فاز اول، واکسینه شده‌اند.

بیشتر بخوانید

مراکز واکسیناسیون کرونا در مشهد

آرام بیان کرد: از ۳ هزار و ۹۲۵ نفر باقیمانده در این مراکز فقط ۳ هزار و ۸۶ نفر واکسن دریافت می‌کنند زیرا یا شرایط دریافت واکسن را نداشته‌اند و یا خود و خانواده‌شان از تزریق واکسن انصراف داده‌اند.

او تصریح کرد: همچنین ۴۵۲ نفر از پرسنل این مراکز نیز به همراه مددجویان، واکسینه خواهند شد.

جانشین معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی با اشاره بر اینکه واکسن مورد نیاز مراکز مراقبتی به طور کامل تأمین گردیده تأکید کرد: هیچ کمبودی در این زمینه وجود ندارد و دانشگاه‌های علوم پزشکی، تمام واکسن مورد نیاز را تأمین کرده‌اند.

آرام با یادآوری اینکه مراکز اقامتی سالمندان، واکسن نوبت اول و دوم را دریافت کرده‌اند، اظهار کرد: خوشبختانه تا کنون هیچ مورد فوتی یا حال وخیم بعد از تزریق واکسن یا سایر عوارض در میان دریافت‌کنندگان واکسن در مجموعه‌ی مراکز اقامتی دیده نشده است.

او با بیان اینکه به طور معمول، افرادی در این مراکز فوت می‌کنند، افزود: به تشخیص پزشکی قانونی، هیچ‌کدام از موارد فوت، به دلیل ابتلا به کرونا پیش یا پس از تزریق واکسن نبوده است.

جانشین معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی در زمینه‌ی مددجویان تحت پوشش بهزیستی در خارج از مراکز اقامتی ادامه داد: هنوز پیگیر هستیم ولی نتیجه‌ای برای دریافت واکسن جهت واکسیناسیون ۱۰۵ هزار مددجوی مقیم منزل حاصل نشده است.

آرام بیان کرد: در حال حاضر در خراسان رضوی ۱۱۸ هزار مددجو در منازل داریم که با در نظر گرفتن برخی ملاک‌ها برای واجد شرایط بودن یا نبودن، به حدود ۱۰۵ هزار دوز واکسن نیازمند هستیم تا آن‌ها را بر علیه کرونا واکسینه کنیم.

 

انتهای پیام//ر.ا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واکسیناسیون کرونا بهزیستی خراسان رضوی مراکز توانبخشی مراکز اقامتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۴۸۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی

بنابر اعلام وزارت بهداشت واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کودکان کشور وارد شد.

به گزارش خبرآنلاین، واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

دکتر عرشی - رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

دیگر خبرها

  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • چند خبر کوتاه از شهرستان های سبزوار و سرخس
  • همکاری ۴۲ گانه برنامه آبادیران و بهزیستی برای رفع چالش‌های حوزه معلولین
  • مشارکت مردمی در بهزیستی خراسان جنوبی ۱۱۶ درصد افزایش یافت
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد