Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، مقامات محلی در غزه اعلام کردند تنها آزمایشگاه کووید-۱۹ نوار غزه دوشنبه در پی حمله رژیم صهیونیستی به درمانگاهی که این آزمایشگاه در آن قرار داشت، دیگر در وضعیت انجام آزمایش‌های تشخیصی نیست.

درمانگاه الرمال در مرکز شهر غزه واقع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخشی از این درمانگاه در حمله ارتش رژیم صهیونیستی تخریب شد. در این حمله همچنین به ساختمان وزارت بهداشت و دفاتر هلال احمر قطر آسیب وارد شد.

اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت غزه در بیانیه‌ای اعلام کرد: بمباران‌های اسرائیل تلاش‌های وزارت کشور را برای مقابله با همه گیری کووید تهدید می‌کند، زیرا به ویژه باعث توقف آزمایش‌های تشخیصی در آزمایشگاه مرکزی شده است.

سازمان آزادی‌بخش فلسطین «ساف» که از جناح‌های مختلف فلسطینی به غیر از حماس که کنترل غزه را در دست دارد، تشکیل شده است، نیز در توییتی نوشت: تن‌ها آزمایشگاه کووید-۱۹ در غزه از زمان بمباران درمانگاه الرمال دیگر عملیاتی نیست.

بنا بر اعلام وزارت بهداشت غزه، حملات ادامه دار تل آویو به تیم هایش امکان رسیدگی به بیماران مبتلا به کووید-۱۹ و ادامه دادن به واکسیناسیون را نمی‌دهد.

پیش از درگیری‌های اخیر، مقامات غزه به طور متوسط یک هزار و ششصد آزمایش تشخیصی کووید را با یکی از بالاترین درصد‌های نتایج مثبت در جهان (۲۸ درصد) انجام می‌دادند و تعداد بیماران در واحد‌های مراقبتی در بیمارستان‌ها بیش از حد ظرفیت آن‌ها بود.

نوار غزه با بیش از دو میلیون نفر جمعیت که در محاصره رژیم صهیونیستی است، بنا بر اعلام سازمان جهانی بهداشت تاکنون ۱۲۲ هزار دوز واکسن دریافت کرده است که بیش از نیمی از آن‌ها تزریق شده است.

به گزارش سازمان جهانی بهداشت، ۱۰۳ هزار نفر مبتلا به کووید در نوار غزه تشخیص داده شده اند. این رقم ۹ هزار مورد را از آغاز درگیری‌ها  نیز شامل می‌شود. بنا بر آمار رسمی، در مجموع، ویروس کرونا جان بیش از ۹۳۰ نفر را در نوار غزه گرفته است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا واکسن کرونا نوار غزه رژیم صهیونیستی نوار غزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۴۸۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۳۵۶ نفر

وزارت بهداشت نوار غزه اعلام کرد که با احتساب ۵۱ شهید در پنج جنایت کشتار جمعی رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته، شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۳۵۶ شهید افزایش یافت.

به گزارش مشرق، وزارت بهداشت نوار غزه از افزایش شمار شهدای تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تا کنون به ۳۴ هزار و ۳۵۶ نفر و شمار مجروحان به ۷۷ هزار و ۳۶۸ نفر خبر داد.

وزارت بهداشت نوار غزه همچنین اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته مرتکب پنج جنایت کشتار جمعی در مناطق مختلف نوار غزه شد که طی آن ۵۱ نفر شهید و ۷۵ نفر زخمی شدند.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • آمریکا: اسرائیل مرتکب نسل کشی در غزه نشده است!
  • افزایش شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۳۵۶ نفر
  • افزایش شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۳۵۶ نفر
  • افزایش شمار شهدای نوار غزه به 34 هزار و 356 نفر
  • هفته سلامت، نقش فعالیت‌های تشخیصی آزمایشگاهی دامپزشکی در بهداشت دام
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • شیوه ناپسند برخی از آزمایشگاه‌ها برای فرار از ورشکستگی!