Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@11:00:29 GMT

دستگیری باند کلاهبرداری بورس خارجی و رمز ارزها در بوشهر

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۴۸۴۳۳

دستگیری باند کلاهبرداری بورس خارجی و رمز ارزها در بوشهر

ایسنا/بوشهر رئیس پلیس فتا استان بوشهر از دستگیری ۲ نفر از اعضای باند کلاهبرداری خبر داد و گفت: این افراد به صورت حرفه ای و ماهرانه در امر خرید و فروش رمز ارز دیجیتال فعالیت داشته و از این طریق اقدام به کلاهبرداری می کردند.

سرهنگ مهدی قاسمی در تشریح این خبر اظهار کرد: با تلاش ماموران پلیس فتا استان ۲ نفر از اعضای اصلی باندی که بصورت حرفه ای و ماهرانه در امر خرید و فروش رمز ارز دیجیتال فعالیت داشته و از چندین نفر در این خصوص کلاهبرداری کرده بودند، شناسایی و دستگیر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به ارجاع تعدادی پرونده با موضوع کلاهبرداری در قالب پرداخت سود به شکل رمز ارز، رسیدگی به موضوع بصورت ویژه در دستور کار تیم کارآگاهان این پلیس قرار گرفت.

این مقام پلیس اظهار کرد: در بررسی‌های اولیه مشخص گردید که مالباختگان از طریق اینستاگرام با متهمان آشنا شده و با مشاهده پست های تبلیغات بارگزاری شده در صفحات آنها با وعده های سود سرشار و ارائه سیگنال های مطمئن سودآور خرید ارز خارجی، فریب خورده و در ادامه این ارتباط مجازی، این مجرمان سایبری با شگردهایی ماهرانه، رمز و آدرس کیف پول الکترونیک آنها را در اختیار گرفته و پس از اعطای سودهایی اندک در زمانی کوتاه، تمامی سرمایه های مالباختگان را به بهانه ضرر و زیان غیر قابل پیش بینی بازار بورس خارجی، از حساب های آنان برداشت و کلاهبرداری می کنند.

این مقام انتظامی بیان کرد: با پی جویی سرنخ های دیجیتال مجرمانه و استفاده از روش‌های نوین کشف جرایم سایبری و علیرغم استفاده از روش های پنهان ساز هویتی، ضمن احراز هویت واقعی متهمان، شیوه و شگرد مجرمانه این افراد نیز محرز و با هماهنگی مقام محترم قضایی، دو نفر از اعضای اصلی این باند مجرمانه در عملیات‌های هماهنگ دستگیر و به پلیس فتا منتقل که در مواجهه با مستندات موجود به جرایم ارتکابی خود معترف شدند.

سرهنگ قاسمی خاطر نشان کرد: با توجه به شگرد مجرمان دستگیر شده و تجهیزات هوشمند توقیفی از آنان، تعیین میزان دقیق ارزش ریالی و وجوه حاصل از کلاهبرداری این افراد، نیازمند تحقیقات تکمیلی بوده و تاکنون بیش از ۴۰ میلیارد ریال از مجموع سرمایه های مالباختگان به آنان عودت شده و اقدامات پلیسی و قضایی تا زمان روشن شدن تمامی زوایای پرونده و شناسایی همه مالباختگان ادامه خواهد داشت.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر هوشیاری، آگاهی و اشراف اولیه کاربران را، مهمترین اصل در پیشگیری از کلاهبرداری برشمرده و به هم استانی های گرانقدر توصیه کرد: فریب تبلیغات گسترده مرتبط با رمز ارزها که عموما در شبکه های اجتماعی و پیام رسان منتشر می‌شود را نخورده و قبل از هرگونه سرمایه گذاری یا فعالیت در حوزه رمز ارزها و بورس خارجی،حتما اطلاعات فنی و حقوقی لازم را در این زمینه کسب کرده تا بتوانید از سرمایه خود محافظت کنید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پلیس فتا رمز ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۴۸۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری کلاهبردار دارای اعلان قرمز پلیس بین‌الملل در بجنورد

فرمانده انتظامی خراسان شمالی از دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای که مدت هفت سال تحت تعقیب پلیس بین‌الملل بود، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار سعید مطهری زاده اظهار کرد: در پی اقدامات اطلاعاتی و پلیسی ماموران سازمان اطلاعات شهرستان شیروان یک نفر متهم به کلاهبرداری میلیاردی از تعدادی از شهروندان در این شهرستان شناسایی شد.

وی افزود: ماموران طی یک عملیات غافلگیرانه متهم را دستگیر کردند و به مقر پلیس انتقال دادند.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: این متهم دارای سوابق متعدد کلاهبرداری با مبالغ میلیاردی در استان خراسان رضوی است، به مدت هفت سال متواری شده بود و به همین دلیل از سوی پلیس بین‌الملل تحت تعقیب بود که با تیزهوشی ماموران پلیس شیروان دستگیر شد.

مطهری گفت: متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

کد خبر 749220

دیگر خبرها

  • باند کلاهبرداری ۲۰۰۰ میلیاردی املاک در مازندران متلاشی شد
  • انهدام باند کلاهبرداری ۲ هزار میلیاردی در مازندران
  • دستگیری عاملان کلاهبرداری ۲۰ میلیاردی در تهران
  • دستگیری کلاهبرداران ۲۰۰ میلیاردی با ۱۹ شاکی در کردستان
  • دستگیری کلاهبردار دارای اعلان قرمز پلیس بین‌الملل در بجنورد
  • دستگیری کلاهبردار دارای اعلان قرمز پلیس اینترپل
  • دستگیری کلاهبردار میلیاردی بعد از ۷ سال ‌در شیروان
  • دستگیری باند سارقان مشاعات ساختمان در بندرانزلی
  • شناسایی و انهدام باند قاچاق خودرو‌ در مازندران
  • دستگیری کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال