Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-28@19:55:14 GMT

۴۰ درصد فوتی‌های کرونا در تهران

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۴۸۶۲۶

۴۰ درصد فوتی‌های کرونا در تهران

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، سعید خال در دیدار با سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، اظهار داشت: با شیوع بیماری کرونا در اول اسفند ۱۳۹۸ همه بخش‌ها دچار تحیر شده بودند و در تمام دنیا آمادگی برای مواجهه با این ویروس وجود نداشت.
وی ادامه داد: ضمن این که پایان این بحران نیز نامعلوم بوده و هست و نمی‌توان پایانی برای آن در نظر گرفت و این شرایط را وخیم‌تر می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) با تشریح فعالیت خستگی ناپذیر ٢ هزار و ۲٠٠ نفر کارکنان زحمت کش این سازمان، گفت: در امور متوفیان ۲۴ فرآیند اعم از تغسیل، تکفین، تدفین و مراسم و... و. انجام می شود که همکاران سازمان بی‌وقفه در این حوز مشغول کار هستند و ۱۵۰ نفر از آنها دچار بیماری کرونا شدند ولی سلامت خود را به دست آوردند.
خال افزود: در این دوران چندین بار تست‌های لازم از کارمندان گرفته شد و امیدواریم بتوانیم حافظ سلامتی شان باشیم.
وی همچنین اظهار داشت: روزانه به طور متوسط ۲۰۰ نفر فوتی در بهشت زهرا (س) پذیرش می‌شد که با شیوع کرونا برخی روزها به ۴۰۰ نفر رسید؛ به طور متوسط ۱۷۰ نفر در روز متوفیان کرونایی داریم. ۴۰ درصد فوتی‌های کشور از کرونا در تهران اتفاق افتاده ولی هیچگاه وقفه‌ای در انجام وظایف صورت نگرفته است.
مدیرعامل بهشت زهرا (س) گفت: با وجود این که برخی کشورها گورهای دسته جمعی یا موقت برای تدفین متوفیان از کرونا درست کرده‌اند و یا به سوزاندن اجساد روی آورده‌اند، اما براساس وظیفه شرعی و انسانی خود تنها کشوری هستیم که تطهیر متوفیان را با آب و براساس اصول شرعی انجام می‌دهیم. ضمن اینکه به متوفیان سایر ادیان رسمی کشور نیز در گورستان‌های اختصاصی خود یاری رسانده‌ایم.
تقدیر عاملی از رییس سازمان بهشت زهرا
درادامه این جلسه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از تلاش‌های مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) تقدیر کرد و اظهار داشت: عوامل این سازمان در زمانی که بسیاری از افراد حاضر به حضور در صحنه مقابله با بیماری کرونا نبودند به خوبی و به صورت تخصصی و با رعایت کرامت انسانی بیش از ۳۰ هزار بیمار کرونایی از دنیا رفته مورد تغسیل و تکفین قرار دادند و با عزت مراسم خاک سپاری آنها را انجام دادند و تسلی خاطر بازماندگان بودند.
عاملی گفت: در ایام دنیاگیری ویروس کرونا، این همکاران شما بودند که همراه با کادر درمان و گروه‌های داوطلب و جهادی جلوه‌های فراموش نشدنی و تاریخی از مواسات و همدلی به نمایش گذاشتند و با از خودگذشتگی لحظات زیبایی از نوع‌دوستی آفریدند.
وی تاکید کرد: تدفین متوفیان در مزارهایی که خودشان انتخاب می کنند امری پسندیده است؛ چرا که جداسازی آنها می تواند مشکلات اجتماعی در آینده پدید آورد و اضطراب و نگرانی بازماندگان را افزایش دهد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: سعید خال مدیرعامل بهشت زهرا فوتی های کرونا بهشت زهرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۴۸۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۳۶ مصدوم و ۵۴ فوتی در تصادفات هفته گذشته

بابک یکتاپرست در گفت‌وگو با ایسنا درباره جزئیات حوادث ترافیکی هفته گذشته گفت: در هفته‌ای که گذشت، ۱۵۸ حادثه ترافیکی به سازمان اورژانس کشور اعلام شد که به مصدومیت ۸۳۶ نفر و کشته شدن ۵۴ نفر، انجامیده است. در این بازه زمانی، ۶۹۳ مصدوم ناشی از حوادث رانندگی نیز به مراکز درمانی منتقل شدند. همچنین ۱۴۳ نفر در محل درمان شدند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور درباره استان‌هایی که در هفته گذشته دارای بیشترین حوادث ترافیکی بودند نیز گفت:‌ در استان خراسان رضوی ۱۶ حادثه با ۹۲ مصدوم و یک فوتی، استان تهران ۱۴ حادثه با ۴۷ مصدوم هفت فوتی و کرمان ۱۴ حادثه با ۸۵ مصدوم و دو فوتی رخ داده است.

وی افزود: در این بازه زمانی، پنج حادثه در حوزه حمل و نقل عمومی داشتیم که سه کشته و دو کشته برجای گذاشت. همچنین در حوزه حوادث تریلی و کامیون ها نیز ۶۸ زخمی و ۱۴ کشته اعلام شده است. در حوزه تصادفات وانت بارها نیز در این هفته، ۹۸ زخمی و چهار کشته داشتیم.

یکتاپرست گفت: ۱۰ حادثه در مورد تصادفات موتورسیکلت ها به ثبت رسید که ۲۷ نفر زخمی داشت و شش نفر نیز کشته شدند.

وی با اشاره به مهم‌ترین حادثه ترافیکی هفته گذشته افزود: پنجم اردیبهشت ماه، یک اتوبوس در اصفهان واژگون شد که ۱۱ زخمی برجای گذاشت. همچنین در هفتم اردیهشت ماه نیز سه خودرو با یکدیگر تصادف کردند که ۱۱ مجروح داشت.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور ادامه داد: در هفته گذشته، ۴۲۰ حادثه غیرترافیکی به ثبت رسید که باعث مصدومیت ۵۲۳ نفر وکشته شدن ۱۱۹ نفر شده است.

دیگر خبرها

  • ۱۹ درصد فوتی های سال گذشته در گلستان افراد زیر ۱۸ سال بودند
  • ۸۳۶ مصدوم و ۵۴ فوتی در تصادفات هفته گذشته
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • معرفی برگزیدگان نخستین جشنواره ملی کیش بهشت خانواده‌ها
  • آمار مرگ در ایران | افزایش تعداد فوتی‌ها | آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • خطیب نماز جمعه تهران: به زور کسی را به بهشت نخواهیم برد
  • خاتمی: به زور کسی را به بهشت نمی‌بریم، اما جلوی ناهنجاری خواهیم ایستاد
  • افزایش ۱۶ درصدی متوفیان ناشی از تصادفات درون شهری
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود