Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مهدی بنده مرادی معاونت بسیج مساجد و محلات سپاه بیت‌المقدس کردستان در دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کردستان با تاکید بر اجرای شدن برنامه‌های قرآنی، فرهنگی و هنری در سطح مساجد و محلات اظهار کرد: باید به سمتی پیش برویم که تمام برنامه‌ها حول محور مسجد برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به همکاری تمام اقشار بسیج در برنامه‌ها در محله محور عنوان کرد: پایگاههای مقاومت بسیج محلات تمامی اقدامات خود را با هم‌افزایی سایر ارکان مسجد و در راس آن امام جماعت مسجد به عنوان مدیر مسجد انجام می‌دهند تا بهترین خدمت را بتوانند ارائه دهند.

معاونت بسیج مساجد و محلات سپاه بیت‌المقدس کردستان، همچنین به اجرای طرح «هر مسجد یک حقوقدان» اشاره کرد و گفت: رشد و ارتقای فرهنگ حقوقی مردم و آشنا کردن آنان با حقوق و مسئولیت‌های شهروندی، ارتقای فرهنگ قانون‌گرایی، برخورد کریمانه در جامعه، ارتقاء کارکرد اجتماعی و نقش‌آفرینی مساجد در کاهش آسیب‌های اجتماعی و منازعات، ایجاد صلح و سازش و حل اختلافات و دعاوی، زمینه‌سازی برای تحکیم بنیان خانواده و کاهش طلاق از جمله اهداف اجرای این طرح است که با همکاری دادگستری و سپاه بیت المقدس در مساجد اجرا می شود.

بنده مرادی با تاکید بر هم‌افزایی در راستای اجرایی شدن بیانات مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب افزود: در تشکیل دولت اسلامی به گفته مقام معظم رهبری باید متدهای نظام اسلامی انجام و تربیت نیروی مومن در تراز انقلاب قرار گیرد.

وی یادآور شد: تمدن‌سازی اساس دولت اسلامی است که همگی باید در این راستا تلاش کنیم که محله اسلامی داشته باشیم و برای تحقق این مهم لازم است  به صورت سیاست کلی، رویکرد تمام برنامه‌ها در مسجد باشد.

سرهنگ بنده مرادی همچنین با اهدای تمثال سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کردستان از همکاری آنها در اجرای تفاهمنامه با سپاه بیت‌المقدس استان قدردانی کرد.

انتهای پیام/2330/72

منبع: فارس

کلیدواژه: معاونت بسیج مساجد کردستان سپاه بیت المقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۴۸۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های فرهنگی،هنری اوقات فراغت در مساجد اردبیل گسترش می‌یابد

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی آمون عصر سه‌شنبه در جلسه کارگروه تخصصی غنی سازی اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی مناسب برای نوجوانان و جوانان در ایام تابستان، اظهار کرد: جریان‌سازی، پشتیبانی و نظام‌مند کردن فعالیت‌های تابستانی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل در این کارگروه مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی خلاقانه و طرح ایده‌های جدید برای اوقات فراغت موجب بهره‌مندی هر چه بیشتر نوجوانان و جوانان از برنامه‌های تابستانی خواهد شد، گفت: مساجد می‌توانند نقش مهمی در بحث عدالت فرهنگی و گسترش برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات داشته باشند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل بیان کرد: فضای معنوی مساجد می‌تواند تاثیر عمیقی در گسترش برنامه‌های فرهنگی و تربیتی در بین جوانان و نوجوانان داشته باشد.

آمون به شبکه عظیم کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نیز اشاره کرد و ادامه داد: امروز بیش از ۶۵۰ کانون فرهنگی هنری در سطح استان اردبیل می‌توانند به عنوان پاتوق فرهنگی و تربیتی نوجوانان و جوانان نقش مهمی در اجرای برنامه های تابستانی و غنی سازی اوقات فراغت آن‌ها داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: توسعه تعاملات و بهره‌مندی از ظرفیت‌های دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی برای هر چه باشکوه تر برگزار شدن طرح «مسجد، کانون نشاط» لازم و ضروری است.

کد خبر 6093446

دیگر خبرها

  • البرز رتبه نخست ثبت اعضا در طرح رویداد سامانه بچه های مسجد
  • برپایی کارگاه آموزشی و تربیتی مضمار در رشت
  • استان البرز رتبه نخست ثبت اعضاء را در طرح رویداد سامانه بچه‌های مسجد کسب کرد
  • شرکت بیش از ۲۳ هزار نفر در مسابقات قرآنی آران و بیدگل
  • تداوم راه شهیدان با فعالیت جوانان در مساجد
  • اجرای ۷۰ برنامه فرهنگی و محرومیت زدایی در هفته بسیج سازندگی
  • اجرای بیش از ۱۰۰ برنامه در دهه کرامت آذربایجان غربی 
  • برنامه‌های فرهنگی و هنری اوقات فراغت مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی،هنری اوقات فراغت در مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برگزاری ویژه برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها