Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@16:58:28 GMT

حفظ فضای سبز شیراز با اجرای طرح «حافظان شهر من»

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۴۸۶۷۹

حفظ فضای سبز شیراز با اجرای طرح «حافظان شهر من»

به گزارش خبرنگار مهر، محمد هادی قانع پیش از ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: طی سال گذشته بالغ بر ٣ هزار عملیات توسط پرسنل شهرداری شیراز در راستای مقابله با آتش سوزی در فضای سبز و مراتع شهر شیراز صورت گرفت این در حالی است که با توجه به میزان بارش باران در شیراز در سال گذشته موضوع آتش سوزی توسط این نهاد پیش بینی شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: در سال ١۴٠٠ نیز با توجه به پیش بینی‌های صورت گرفته در خصوص آتش سوزی اقدامات لازم مدنظر قرار گرفته بود و تاکنون ١١۴ مأموریت توسط نیروهای آتش نشان انجام شده است.

قانع تاکید کرد: به طور کلی با توجه به میزان آتش سوزی‌های صورت گرفته در حریم شهر شیراز می‌توان گفت که ۶٠۵ مأموریت توسط آتش نشانان در شیراز انجام شده است.

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز افزود: طرح حافظان شهر من از جمله طرح‌های است که با همکاری سایر نهادها در راستای حفظ و تعادل بخشی آتش سوزی در سطح شهر شیراز ایجاد شده تا کمترین میزان خسارت به فضای سبز حریم شیراز در صورت بروز آتش سوزی وارد شود این طرح همچنین کمک می‌کند تا موازی کار نیز از بین برود.

قانع تاکید کرد: این طرح در پنج مرحله انجام خواهد شد و دستگاه‌های مختلف نیز در این طرح همکاری خواهند داشت از جمله این مراحل می‌توان به آگاهی افزایی، شناسایی محل‌های پرخطر، بازدید کارشناسی و کشف مناطق مستعد آتش سوزی، اطفاع حریق و تشکیل تیم‌های کارشناسی اشاره کرد.

او ادامه داد: با توجه به حوزه فعالیت آتش نشانان در شیراز روزانه شاهد انجام بیش از ٨٠ عملیات در سطح شهر شیراز هستیم این در حالی است که هنوز شرایط مناسبی برای خرید بالگرد ویژه آتش نشانی فراهم نشده اما بالگردهایی در سطح استان وجود دارد که در صورت نیاز اقدام به خدمت رسانی در مواقع حساس می‌کنند.

قانع تاکید کرد: ٩٠ درصد از حوادث آتش سوزی در شیراز دارای عامل انسانی است و در این راستای تلاش شده تا با تجهیز آتش نشانان شیراز به تجهیزات بروز نسبت به ارائه خدمات بهتر اقدام شود.

به گفته این مقام مسئول افتتاح ایستگاه آتش نشانی در کمربندی و گویم و پارک کوهستانی دراک نیز در دستورکار قرار گرفته است.

کد خبر 5214954

منبع: مهر

کلیدواژه: شیراز آتش نشانی انتخابات 1400 ویروس کرونا چالش شایستگی بوشهر آمار کرونا کرمانشاه گرگان شیوع کرونا فلسطین زلزله اردبیل واکسن کرونا انتخابات شورای شهر و روستا شهر شیراز آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۴۸۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان به برگزاری این آزمون در دو حوزه سنندج و بانه اشاره کرد و گفت:در این آزمون قرآنی در مجموع ۲۰۰ نفر از حافظان قرآن شرکت کرده اند که ۱۱۶ نفر از این تعداد زن و ۸۴ نفر مرد بودند.
حجت الاسلام رازیانی افزود: این آزمون در سه رشته حفظ ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و حفظ کل قرآن برگزار شد.
وی افزود:نتایج آزمون یک ماه بعد از برگزاری اعلام خواهد شد و شرکت کنندگان در صورت کسب نمره قبولی در این مرحله به آزمون شفاهی راه خواهند یافت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • فضای قرآنی در جامعه رو به گسترش است
  • آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم
  • (تصاویر) آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم
  • نوزدهمین آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در مشهد
  • عکس/آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم
  • برگزاری آزمون‌ اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در خواف
  • نهال‌کاری در ۵۰ هکتار از اراضی تفرجگاه عینالی تبریز
  • آتش‌سوزی در مغازه شارژ سیلندر گاز مهار شد
  • مهار آتش‌سوزی در مغازه شارژ سیلندر گاز
  • تسریع در اجرای قانون جوانی جمعیت نیازمند همراهی جدی دستگاه‌هاست