Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-01@05:13:27 GMT

شاخص کل بورس اوراق بهادار کاهش ۱ هزار و ۱۳۰ واحدی داشت

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۴۸۸۸۵

شاخص کل بورس اوراق بهادار کاهش ۱ هزار و ۱۳۰ واحدی داشت

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۱ هزار و ۱۳۰ واحدی معادل ۰.۱۰ درصد به یک میلیون و ۱۷۳ هزار و ۵۳۰ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز (سه شنبه 28 اردیبهشت) شاخص کل بورس با ریزش 2466 واحدی در ابتدای معاملات امروز در ارتفاع یک میلیون و 172 هزار واحد قرار گرفت و این روند تا پایان روز ادامه داشت تا جایی که شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۱ هزار و ۱۳۰ واحدی معادل ۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱۰ درصد به یک میلیون و ۱۷۳ هزار و ۵۳۰  واحد رسید.

 

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۲۹۳ واحدی معادل ۰.۱۰ درصد به رقم ۳۰۴ هزار و ۸۰۷ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۳۷۸۷ واحدی معادل ۰.۹۳ درصد، عدد ۴۰۲  هزار و ۷۹۱ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۲۴۵۲ واحدی به رقم ۲۶۰ هزار و ۸۲۶ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۵۵۵۷ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۶۸۷ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۹۲۲ واحد کاهش به رقم ۸۵۹ هزار و ۳۴۴ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۹۵۵ واحد کاهش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۳۷۱ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای خودرو با 734، خساپا با 456، شبندر با 242، خبهمن با 200، حکشتی با 182 و وپاسار با 179 واحد افت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح امروز نمادهای بركت - گروه دارويي بركت، خودرو - ايران‌ خودرو، خساپا – سايپا، فملي - ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران، خبهمن - گروه‌بهمن‌،  وپاسار - بانك پاسارگاد و حكشتي - كشتيراني جمهوري اسلامي ايران در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی خودرو، وتجارت، اخابر، خساپا، وبصادر، حکشتی و غبشهر با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی فملی، کچاد و ومعادن ، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند. در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد شغدیر(پتروشیمی غدیر) با ۴.۷۹ درصد رشد و پس از آن، نمادهای اپال، ومعادن، ونیکی، سشمال و ما بود. همچنین نماد معاملاتی کاذر(فرآورده‌های‌نسوزآذر) با ۴۵.۷۲ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای غبشهر، شاملا، کطبس، بترانس، ختوقا و دلقما قرار گرفتند و با پایان فعالیت بازار سرمایه در چهارمین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس  میلیارد و ۸۹۰ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۵۰ هزار و ۷۳۱  نوبت معامله و به ارزش ۳۳  هزار و ۱۲۵ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

 

 

یادآور می شود: روز گذشته (دوشنبه 27 اردیبهشت) شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۱۴ هزار و ۱۳۹ واحدی معادل ۱.۱۹ درصد به یک میلیون و ۱۷۴ هزار و ۶۷۱ واحد رسید. شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۳۶۷۳ واحدی معادل ۱.۱۹ درصد به رقم ۳۰۵ هزار و ۱۶۲ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۴۱۳۵ واحدی معادل ۱.۰۱ درصد، عدد ۴۰۶ هزار و ۵۷۴ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۲۶۸۰ واحدی به رقم ۲۶۳ هزار و ۵۶۰ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۲۰۱۲۶ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۶۹۳ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۴۴۴۴ واحد کاهش به رقم ۸۶۰ هزار و ۳۰۳ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۴۴۴۰  واحد کاهش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۳۷۳ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

 

در معاملات روز گذشته بورس تهران، نمادهای معاملاتی فملی، فولاد، وامید، شستا، شپنا، شتران و شبندر با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی فارس، تاپیکو و نوری ، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند. در بازار روز گذشته بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد فنورد(نوردوقطعات‌ فولادی‌ با ۴.۶۷ درصد رشد و پس از آن، نمادهای ونیکی، سشمال، بوعلی، وپست و سخوز بود. همچنین نماد معاملاتی سدور(سیمان‌ دورود) با ۴۰.۵۸ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای وسهرمز، وصنا، آپ، وسلرستا، ولپارس و پتایر قرار گرفتند و با پایان فعالیت بازار سرمایه در سومین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس ۴ میلیارد و ۷۸۴ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۴۲ هزار و ۹۳۲ نوبت معامله و به ارزش ۳۳  هزار و ۸۲ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: فرابورس معاملات بورس بورس شاخص کل بورس اوراق بهادار واحد را به نمایش گذاشت نمادهای معاملاتی بیشترین کاهش واحدی معادل همچنین شاخص یک میلیون شاخص بازار شاخص قیمت واحد کاهش واحد رسید پس از آن ۱ هزار معادل ۰ هم وزن کاهش ۱

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۴۸۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۵۷۶ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس در ابتدای معاملات امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه با افزایش ۵۷۶ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۸۱ هزار واحدی ایستاد.

شاخص کل هم وزن نیز با افزایش بیش از ۵۰۰ واحدی در ارتفاع ۷۵۷ هزار و ۳۵۵ واحدی قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • شاخص کل بورس تهران با کاهش روبرو شد
  • افت ۱۲ هزار واحدی شاخص بورس
  • گزارش بورس امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • قرمز پوشی شاخص کل بورس با کاهش بیش از ۱۲ هزار واحدی
  • افزایش ۵۷۶ واحدی شاخص کل بورس
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس
  • شاخص بورس ۲۰ هزار واحد کاهش یافت
  • کاهش ۲۰ هزار و ۱۴۴ واحدی شاخص کل بورس
  • گزارش روزانه بورس امروز ۹ اردیبهشت؛ افت بیش‌از ۲۰هزار واحدی شاخص
  • گزارش بورس امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳