Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-07@10:39:06 GMT

دو جایزه مهم جشنواره ترنتو ایتالیا برای مستند نان مقدس

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۴۹۰۰۲

دو جایزه مهم جشنواره ترنتو ایتالیا برای مستند نان مقدس

منصور جهانی ـ فیلم مستند «نان مقدس» به کارگردانی زنده‌یاد رحیم ذبیحی و به تهیه‌کنندگی تورج اصلانی، جایزه طلایی و نیز جایزه صلح و حقوق بشرِ بخش مسابقه اصلی شصت و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «ترنتو» در کشور ایتالیا راه یافت.



فیلم مستند «نان مقدس» Holy Bread آخرین اثر مرحوم رحیم ذبیحی و به تهیه‌کنندگی تورج اصلانی و محصول کمپانی سینمایی «ماد مووی» MAAD Movie؛ در جدیدترین حضور بین‌المللی خود به نمایندگی از سینمای ایران، در بخش رقابتی اصلی شصت و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «ترنتو» Trento در کشور ایتالیا به نمایش در ‌آمد و توانست دو جایزه بزرگ و مهم این رویداد معتبر سینمایی و قدیمی‌ترین فستیوال اروپا با موضوع فرهنگ کوه، طبیعت و ماجراجویی، از جمله؛ جایزه طلایی 3 هزار یورویی بهترین فیلم در رابطه با کوهستان Golden Gentian شامل «زندگی در کوهستان و مردم در کوهستان» و همچنین جایزه 500 یورویی از طرف انجمن صلح و حقوق بشر استان ترنتو را از آن خود کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«نان مقدس» برای تصاحب این جوایز، با 13 فیلم از کشورهای مختلف جهان، از جمله؛ فرانسه، مراکش، سوئیس، ایتالیا، اروگوئه، آلمان، اسپانیا، اوکراین، اتریش، آمریکا، لهستان، بلغارستان، گرینلند، چین و بلژیک به رقابت ‌‌پرداخت.
پخش بین‌المللی این اثر مستند، به عهده شرکت «تصویر گستر الهه پارسی» (الی ایمیج) به مدیریت الهه نوبخت است.


اعضای هیئت داوران بخش رقابتی اصلی شصت و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «ترنتو» عبارت بودند از: خانم «آن دلست» Anne Delset مدیر هنری از کشور فرانسه، خانم «سینزیا آنجلینی» Cinzia Angelini کارگردان انیمیشن از کشور ایتالیا، خانم «ماورا دلپرو» Maura Delpero کارگردان از کشور ایتالیا، «امیل هرتلینگ پرونارد» Emile Hertling Péronard تهیه‌کننده از کشور دانمارک و «ناهوئل اوریا» Nahuel Uria تهیه‌کننده و مدیر هنری از کشور آرژانتین.


جشنواره بین‌المللی فیلم «ترنتو» که قدیمی‌ترین رویداد سینمایی اروپا با موضوع فرهنگ کوه، طبیعت، ماجراجویی و اکتشاف به‌شمار می‌رود؛ شصت و نهمین دوره آن با نمایش 100 اثر از کارگردانان کشورهای مختلف جهان در هشت بخش مختلف از جمله؛ بخش رقابتی اصلی «فیلم‌های مستند بلند و کوتاه»، بخش «نمایش ویژه»، بخش «سرزمین‌های بلند»، بخش «فیلم‌های سینمایی»، بخش «آینده مردم در سرزمین‌های کوهستانی»، بخش «داستان‌ها و نویسندگان»، بخش «مستندهای محیط زیستی و تغییرات آب و هوایی» و همچنین بخش «مقصد گرینلند» در روزهای 19 تا 26 اردیبهشت ماه جاری (۹ تا 16 می 2021) به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت آنلاین در شهر ترنتو در شمال کشور ایتالیا برگزار شد.

لینک کوتاه: asriran.com/003IAL

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: جشنواره بین المللی فیلم کشور ایتالیا شصت و نهمین نان مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۴۹۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور مرکز گسترش با ۲۲ کتاب در نمایشگاه کتاب تهران

مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی با ۲۲ عنوان کتاب در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور خواهد داشت. - اخبار فرهنگی -

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری تسنیم، تازه‌ترین اثر تهیه شده توسط مرکز گسترش با عنوان «همبستگی علم و هنر در سینمای مستند» اثر احمد ضابطی جهرمی که در هفدهمین جشنواره «سینماحقیقت» رونمایی شد، در نمایشگاه کتاب امسال، عرضه می‌شود. استاد ضابطی جهرمی روز جمعه 21 اردیبهشت ماه، از ساعت 16 تا 18 در غرفه مرکز در نمایشگاه حضور خواهد داشت.

کتاب‌های «هنر دقت (کلام و تصویر در مردم نگاری)» مایکل اوپیتس و احمد الستی و ترجمه محمد همتی، «صدای آینه‌ها» گفتگوی معصومه کیانی با منوچهر طیاب، خسرو سینمایی و محمدرضا اصلانی، «دوربین شخصی سینمای ذهنی و فیلم جستار» لائورا راسکارلی و ترجمه محمدرضا فرزاد و «پژوهش سینمایی (کشف سوالی درباره جهان و پرسشی درباره شکل برای فیلم مستند)» محمد تهامی‌نژاد از جمله عناوینی هستند که در غرفه مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی عرضه خواهند شد.

تعدادی از آثار منتشر شده مرکز در یک سال گذشته در سایت فیدیبو عرضه شده و قابل دسترسی است. علاقه‌مندان به مطالعه آثار مربوط به سینمای مستند، در ایام برگزاری جشنواره هم می‌توانند 15 کتاب‌ از جمله «دگرخوانی سینمای مستند» اثر محمدرضا اصلانی را از فیدیبو تهیه کنند.

سی‌ و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران 19 تا 29 اردیبهشت 1403 در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • یک جایزه و یک نامزدی برای «لوتریا» در آمریکا و بلژیک
  • «آوای ابرها» راهی ایتالیا می‌شود 
  • جشنواره دریای سرخ به فیلم ایرانی جایزه داد
  • حضور مرکز گسترش با ۲۲ کتاب در نمایشگاه کتاب تهران
  • جایزه اصلی هات‌داکس به «انقلاب» رسید
  • «هات داکس» جایزه بهترین مستند بین‌المللی را به فیلم هندی داد
  • جایزه منتقدین جشنواره مونودرامای تونس به «آلاء» رسید
  • مستند کوتاه ایرانی «با قید محرمانگی» در اوبرهاوزن آلمان
  • اهدای جایزه احمد اقتداری به پژوهش‌های برگزیده خلیج فارس
  • هفته پررنگ فیلم کوتاه و مستند/ از یک شایعه تا وظیفه جدید سینمایی