Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزرای خارجه روسیه و آمریکا قرار است طی روزهای آینده درباره توافق هسته‎ای گفت‎وگو کنند. خبرگزاری میزان - «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه  و «آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه آمریکا در حاشیه جلسه وزرای شورای قطب شمال در «ریکیاویک»، پایتخت «ایسلند»، با یکدیگر دیدار می‌کنند.   به گزارش «تاس»، لاوروف و بلینکن در این نشست قرار است در مورد ۲ موضوع تشدید تنش‌ها بین فلسطین و رژیم صهیونیستی و بازگشت آمریکا به برجام، گفت و گو می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  این خبر را «سرگئی ریابکوف»، معاون وزیر خارجه روسیه در مصاحبه با «RBC»، اعلام کرد.   وی گفت «این نخستین دیدار وزای خارجه دو کشور است؛ هرچند آن‌ها قبلا تماس تلفنی داشتند؛ دستور کار این دیدار، گفت و گو‌های جامع است و شامل ۲ محور دوجانبه و بین المللی است؛ روابط دوجانبه در روند نزولی رو به توسعه قرار دارد و این روند باید دستکم متوقف شود.» بیشتر بخوانید: روسیه ارتباط با حمله سایبری به تاسیسات سوخت رسانی آمریکا را رد کرد احتمال دیدار پوتین و بایدن در اوج تنش‌های روسیه و غرب معاون وزیر خارجه روسیه با اشاره به انتقال ریاست شورای قطب شمال به کشورش، اظهار داشت «صحبت از موضوع‌های بین المللی شامل وضعیت درگیری فلسطین و اسرائیل، وضعیت خاورمیانه به طور کلی، روند مذاکرات حل و فصل برنامه هسته‌ای ایران و بازگشت طرفین به برجام، موضوع‌های گفت‎وگوی بلینکن و لاوروف خواهند بود.»   وزارت خارجه روسیه اعلام کرد واشنگتن و مسکو بر سر برگزاری جلسات جداگانه برای بررسی موضوع‌های اصلی در روابط دوجانبه و دستور کار بین الملل توافق کردند.   جلسه وزرای شورای قطب شمال ۲۰ و ۲۱ ماه می (۳۰ و ۳۱ اردیبهشت) در «ریکیاویک» برگزار می‌شود.   انتهای پیام/ برچسب ها: تحولات بین الملل لاوروف بلینکن

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: روسیه تحولات بین الملل لاوروف بلینکن خارجه روسیه وزیر خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۴۹۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار امیرعبداللهیان با وزرای خارجه مصر و عربستان

آفتاب‌‌نیوز :

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدار‌های خود در گامبیا پس از حضور در افتتاحیه پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی با فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه پادشاهی عربستان سعودی ملاقات کرد.

آخرین دیدار امیرعبداللهیان و همتای سعودی اسفند ۱۴۰۲ در جده و در جریان اجلاس فوق العاده OIC به منظور بررسی تحولات جنگ غزه انجام شد.

رئیس دستگاه دیپلماسی در اولین دیدار خود صبح امروز به وقت بانجول با سامح شکری وزیر امور خارجه مصر دیدار و گفتگو کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • لاوروف: هر دو حزب آمریکا، روسیه و چین را دشمن می‌دانند
  • لاوروف: نتایج انتخابات آمریکا بر تمایل برای تحمیل «شکست استراتژیک» به ما اثری ندارد
  • لاوروف: غرب و اوکراین برای مذاکره جدی با روسیه آماده نیستند
  • لاوروف: غرب و اوکراین برای مذاکره جدی آماده نیستند
  • وزرای خارجه ایران و بنگلادش دیدار کردند
  • دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در بانجول
  • تصاویری از دیدار وزرای امور خارجه ایران و عربستان
  • دیدار امیرعبداللهیان با وزرای خارجه مصر و عربستان
  • وزرای خارجه ایران و اندونزی با یکدیگر دیدار کردند
  • ببینید | دیدار وزرای خارجه ایران و مصر