Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-30@13:27:06 GMT

کاهش ۳۲۰۰ مگاواتی ظرفیت تولید برق در سدهای مخزنی

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۴۹۵۰۶

کاهش ۳۲۰۰ مگاواتی ظرفیت تولید برق در سدهای مخزنی

وزیر نیرو گفت: در استان‌هایی که تولید برق از سدهای مخزنی انجام می‌شود، امسال با حدود ۳۲۰۰ مگاوات کاهش ظرفیت تولید نسبت به سال گذشته مواجه هستیم، این بدان معناست که هم در مصرف بهنگام و به اندازه آب موجود در مخازن این سدها و هم مصرف انرژی لازم است دقت بیشتری داشته باشیم.

به‌گزارش «انرژی امروز» از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، رضا اردکانیان امروز سه‌شنبه در آئین بهره‌برداری از ۱۰ پروژه صنعت برق در استان‌های کرمان، فارس و کرمانشاه با اعتبار ۳۳۶ میلیارد تومان که در هفته هفتم پویش #هرهفته_الف_ب_ایران به صورت ویدئوکنفرانسی برگزار شد، اظهار داشت: امید است پیشاپیش همه دستگاه‌های دولتی و اجرایی کشور در صرفه‌جویی مصرف انرژی، پیش‌رو بوده و مردم نیز در بخش‌های مختلف بویژه خانگی سهم و نقش خود را در این زمینه ایفا کنند‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امیدوارم با رعایت ملاحظات بهداشتی، دیگر پیک یا موج پنجمی در موضوع کرونا نداشته باشیم و همگی مواظبت کنیم از این که بویژه در فصل انتخابات با احتراز از شرایطی که ممکن است ما را گرفتار اوج مجدد کند انتخابات باشکوه و فراموش نشدنی را با حضور گسترده همه مردم برگزار کنیم.

اردکانیان همچنین گفت: با افتتاح پروژه‌های امروز، از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون ۳۵ پروژه از مجموعه طرح‌های وعده داده شده در قالب این پویش به ثمر رسیده و حدود ۸ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها از منابع مختلف سرمایه‌گذاری شده است.

وزیر نیرو اظهار داشت: این مسیر مطابق برنامه هفتگی تا پایان سال بدون وقفه ادامه خواهد یافت، بویژه در هفته‌های باقی‌مانده از فعالیت دولت دوازدهم، این افتخار را خواهیم داشت که طرح‌های برنامه‌ریزی شده از جمله ۴ سد مخزنی و تعدادی نیروگاه‌های عمده و بزرگ اعم از حرارتی و تجدیدپذیر، تصفیه‌خانه‌های آب و فاضلاب و آبرسانی روستایی را به نتیجه برسانیم و مراسم افتتاحیه این پروژه‌ها مطابق برنامه برگزار شود.

وی گفت: این فعالیت‌ها در کنار کار مستمر و شبانه‌روزی است که توسط همکاران صنعت در پهنه کشور و با حمایت و پشتیبانی همه دستگاه‌ها برای عبور موفق از تابستان ۱۴۰۰ که یکی از خشک‌ترین سال‌ها در پنج دهه اخیر است انجام خواهد شد.

اردکانیان گفت: امید است مجموع برنامه‌هایی که برای مدیریت اوج بار در تابستان و همچنین برای تامین آب آشامیدنی کافی و مطمئن در این سال تدارک دیده شده با حمایت همگی به‌ویژه با همراهی و همکاری مردم به ثمر برسد.

وی تاکید کرد: دولت همه گونه پشتیبانی و همکاری از این طرح‌ها را داشته و هفته جاری هم پیشنهاد مشترک وزارت نیرو و وزارت کشور و سازمان برنامه و بودجه به منظور اختصاص بیش از ۳۲۰۰ میلیارد تومان منابع برای طرح‌های آبرسانی فوری و اضطراری در مناطق تحت تنش در همه استان‌های کشور به تصویب هیئت وزیران رسید.

وی با اشاره به اینکه این طرح‌ها در حال اجرا هستند، اظهار داشت: این تصمیم و تصویب‌نامه ایجاد اطمینان برای تامین منابع مالی مورد نیاز است و امید است با اتمام بموقع آنها بتوانیم موضوع تامین آب شرب را به نحو مناسبی به ثمر برسانیم.

برچسب هاایران پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون) رضا اردکانیان وزارت نیرو

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: ایران رضا اردکانیان وزارت نیرو آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سازمان کشورهای صادر کننده نفت اوپک سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو وزارت نیرو طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۴۹۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شد

سخنگوی صنعت آب ایران با اشاره به پرشدگی ۶۴ درصدی مخازن سدهای کشور گفت: حجم آب موجود در مخازن سدهای کشور معادل سال گذشته است، اما ورودی به مخازن نسبت به سال گذشته دارای کاهش ۸ درصدی است.

به گزارش ایسنا، فیروز قاسم‌زاده  کاهش میزان بارندگی کشور نسبت به شرایط نرمال را ۷ درصد اعلام و اظهار کرد: با وجود این اینکه بارش کشور به شرایط نرمال نزدیک شده است، اما آثار خشکسالی سال‌های گذشته در رواناب‌ها و جریان رودخانه‌ها محسوس بوده و با کاهش در آورد رودخانه‌ها روبرو هستیم.

وی با اشاره به کاهش جدی بارش در استان‌های بوشهر، فارس، خراسان رضوی، قزوین و تهران و تأثیر آن بر حجم مخازن سدهای موجود در این استان‌ها، درصد پرشدگی سدهای تأمین‌کننده آب شرب پایتخت را ۲۴ درصد عنوان و خاطرنشان کرد: حجم مخازن سدهای تهران تا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ با کاهش ۱۰ درصدی نسبت سال آبی گذشته روبرو بوده است که نشانگر ضرورت جدی گرفتن مدیریت مصرف است.

قاسم‌زاده توجه به مدیریت مصرف از سوی همه بخش‌ها را ضروری دانست و تأکید کرد: هرچند که در انتظار بارش‌های خوب دیگری در هفته جاری در برخی نقاط کشور هستیم اما با توجه به جدی بودن تبعات تغییرات اقلیم که گرم شدن هوا را شدت بخشیده و می‌تواند تهدیدی برای منابع آبی باشد، لازم است هموطنان عزیز در کشورِ خشک و نیمه خشک ایران، همواره توجه ویژه‌ای به مدیریت مصرف آب داشته باشند تا فصل گرم سال را با اطمینان خاطر پشت سر بگذاریم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شد
  • ۵۰ پروژه جدید به ارزش ۲۵ میلیارد دلار برای ایجاد ارزش افزوده در دستورکار وزارت نفت است/ برنامه‌ریزی برای تبدیل متانول به بنزین
  • ۵۰ پروژه جدید برای ایجاد ارزش افزوده به ارزش ۲۵ میلیارد دلار در دستورکار وزارت نفت است/ برنامه‌ریزی برای تبدیل متانول به بنزین
  • وزیر نفت: تولید بنزین از طریق متانول کلید خورد
  • تولید بنزین از طریق متانول کلید خورد
  • بهره برداری از سدهای کمندان و تاج امیر در سال جاری
  • ابتکار وزارت نیرو برای حل بحران خاموشی‌ها؛ راه‌اندازی پویش!
  • پیش بینی ناترازی ۱۰ تا ۱۱ هزار مگاواتی برق در تابستان
  • مینی پالایشگاه دهدشت کلنگ‌زنی شد
  • کار وزارت نیرو برای فرهنگ‌سازی مصرف برق به جایزه‌دادن کشید!