Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@10:36:44 GMT

نقشه «تحول در حوزه هنری» تدوین شد

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۴۹۶۶۶

نقشه «تحول در حوزه هنری» تدوین شد

به گزارش خبرگزاری مهر، میثم مرادی بیناباج در نشست با رئیس و کارکنان حوزه هنری لرستان به نقش و رسالت‌های خطیر حوزه هنری در تبیین هنر دینی، انقلابی، حفظ ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی اشاره کرد و این مهم را از اولویت‌ها و اهداف حوزه هنری برشمرد.

وی در ادامه نشست به تدوین نقشه تحول در حوزه هنری در قالب هشت راهبرد اشاره کرد و افزود: در این سند سیاست‌ها و راهبردها بر اساس کنشگری انقلابی و مبتنی بر اولویت‌های هنر زیست بوم تدوین و مورد توجه قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون راهبری استان‌های حوزه هنری با بیان اینکه باید در راستای تحقق این سند ظرفیت سازی شود اظهار داشت: توجه به مسائل و ظرفیت‌های زیست بوم انقلاب اسلامی مسئله جدی و مهم سند تحول حوزه است.

مرادی بیناباج تصریح کرد: سند تحولی بر مبنای ظرفیت‌ها و فرصت‌های فرهنگی و هنری و معرفی چهره‌های هنر متعهد هر منطقه تدوین شده و دستور المعل ها و آئین نامه‌های آن متعاقباً اعلام خواهد شد.

وی تصریح کرد: در راستای این برنامه ریزی، حوزه هنری مرکز رشد انقلاب خواهد شد لذا امروز بیش از گذشته مسئله مراکز استانی و تحول در مراکز استانی معنا و اهمیت پیدا کرده است.

معاون راهبری استان‌های حوزه هنری همچنین به توجه و همکاری رزمندگان دوران دفاع مقدس و اهمیت این مهم نیز اشاره کرد.

مرادی بیناباج در بخش دیگری از سخنان خود به ویژگی‌های منحصر به فرد تاریخی و فرهنگی هنری لرستان اشاره کرد و افزود: استان از ویژگی‌های ممتازی برخوردار است که درک و واکاوی و شناخت این ویژگی‌ها و مزیت‌ها ضرورت دارد.

وی به پیشینه غنی تاریخی و فرهنگی استان و وجود بزرگانی چون آیت الله بروجردی از مراجع بزرگ و شهید مسیح کردستانی و روحیه دلاوری و مجاهدت‌های رزمندگان استان اشاره کرد و افزود: ضروری است که در استان تمام این ویژگی‌های ممتاز و راهبردی مشخص و دنبال شود.

مرادی بیناباج به نقش آفرینی مردم استان در دوران دفاع مقدس و دومین استان خسارت دیده از جنگ اشاره کرد و افزود: تمام این ظرفیت‌ها و همچنین روایت انقلاب اسلامی از سال‌های اولیه انقلاب حتی قبل از سال ۵۷ همه می‌توانند محور تولید محتواهایی غنی در عرصه فرهنگ و هنر متعهد باشد.

معاون راهبری استان‌های حوزه هنری تصریح کرد: ضروری است با برنامه ریزی های مناسب بستری فراهم شود تا روایت انقلاب اسلامی و برنامه‌هایی از این دست نه فقط در مراکز استان‌ها بلکه در بخش‌ها و روستاها و حتی دورترین مناطق هم اجرا شود.

کد خبر 5215037

منبع: مهر

کلیدواژه: حوزه هنری حوزه هنری لرستان انتخابات 1400 ویروس کرونا چالش شایستگی بوشهر آمار کرونا کرمانشاه گرگان شیوع کرونا فلسطین اردبیل زلزله واکسن کرونا انتخابات شورای شهر و روستا انقلاب اسلامی حوزه هنری استان ها ویژگی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۴۹۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحول در پایتخت با مدیریت شهری

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، لطف الله فروزنده معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با تاکید بر اینکه امروز در مجموعه شهرداری اتفاقات بزرگی رقم خورده، که باید برای مردم بازگو شود که آثار و برکات آن در زندگی همشهریان مشهود خواهد بود، اظهارداشت: به طور مثال قطعا هیچ کس نمی تواند موضوع آسفالت را منکر شود،درگذشته متوسط آسفالت 700 هزار تن بوده اما امروز به یک میلیون و هفتصد هزارتن رسیده است و یا افتتاح پی در پی پروژه ها در شنبه های امید و افتخار و گشایش هایی که در پروژه ها اتفاق افتاده و .....

فروزنده در ادامه افزود: همچنین نوسازی ناوگان حمل و نقل، اتوبوس برقی، تاکسی برقی، تقاطع همسطح، تکمیل پروژه های نیمه تمام یادگار، شوشتری و بعثت که اخیرا اضافه شده تمامی این موارد از جمله اقداماتی است که در حوزه شهر سازی انجام شده و حوزه مالی در همه موارد و مسائل نقش اساسی و کلیدی بر عهده داشته است.

وی به تحقق بودجه سال 1402 در دی ماه سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال 1402 برای اولین بار 30 همت متمم ارائه شده است و امسال حتما به رقمی بالاتر از این میزان خواهیم رسید.

معاون شهردار تهران گفت: برای امسال بودجه 151 هزار میلیارد تومانی در نظر گرفته شده است که رقم 80 هزار میلیارد تومان فقط به پروژه های عمرانی اختصاص دارد، افق ما در زمینه بسیار روشن است هر چند این امر وظیفه ما را سنگین تر خواهد کرد اما به لطف الهی، همدلی،همراهی و صمیمیت همکاران خدوم شهرداری به تحقق این مهم دست خواهیم یافت، زیرا هدف نهایی ما ارائه خدمت بیش از پیش به مردم است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تحول در پایتخت با مدیریت شهری
  • نهضت هنر انقلاب در خوزستان شعله‌ورتر از گذشته‌ شد‌
  • تدوین سند هوش مصنوعی باید مبتنی‌بر تمدن نوین اسلامی باشد/ پیش بینی بودجه ۵ همتی برای هزینه در هوش مصنوعی
  • بررسی سیر تحول هنرهای قرآنی/ اهمیت نگاه میراث فرهنگی به هنر قرآنی
  • اتمام طرح تحقیقاتی تهیه و تدوین نقشه راه صنعت استان کرمانشاه
  • ظرفیت‌ها و فرصت‌های عظیم موجود در استان فارس معرفی شود
  • معرفی چهره هنر انقلاب اسلامی در خوزستان
  • آیین بزرگداشت روز هنر انقلاب اسلامی در شاهرود برگزار شد
  • آیین گرامی‌داشت روز هنر انقلاب اسلامی در استان سمنان
  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند